افروز با شما تا همیشه...

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم
آموزش تحلیل تمپلیت سایت (قسمت سوم) – مدرس سید حسام زنوزی

 

آنالیز و تحلیل وب سایت

آنالیز و تحلیل وب سایت را می ‎توان یک گام حیاتی در فرآیند بهینه ‎سازی کسب ‌و کارهای اینترنتی
دانست. آنالیز و تحلیل، توانایی وب سایت را در مقایسه با وب سایت‎ های مشابه نشان می ‏‎دهد. به ‌
عبارت‌ دیگر، موتورهای جستجو برای وب سایت ‌ها رتبه‎ ها‏یی را در نظر می ‏‎گیرند که بر اساس
رعایت الگوریتم‎ ها‏ و پارامترهای مشخص‌شده‌ ای صورت گرفته است. ابه همین خاطر وب سایت
‌ها پس از مدتی که شروع به کار می‎‏ کنند نیازمند یک بررسی دقیق از شرایط و موقعیت خود هستند.
مدیران وب سایت‎ ها‏ با به ‎کارگیری برخی ابزارهای آنالیز، می‎‏توانند به این مهم دست پیدا کنند.
(آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم)

ابزارهای آنالیز و تحلیل وب امکان ارتقا وب سایت را در موتورهای جستجو فراهم می‌کنند. این کار
به ‌واسطه مشخص کردن معایب و خطاهای طراحی وب سایت و همچنین پیش روی نهادن روش‎ ها‏ی
ارتقا و بهینه ‌سازی صورت می‌‏ گیرد. آنالیز وب سایت همیشه مسئله ‌ای چالش ‌برانگیز برای بسیاری
از مالکان وب سایت‌ها بوده است. بیشتر آن‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند آنالیز وب سایت خود
را کاملاً دقیق انجام دهند.

 نکات مهم در آنالیز و تحلیل وب سایت

 

⇐ آنالیز دامنه

هدف از تجزیه و تحلیل بخش دامنه، به دست آوردن اطلاعاتی در مورد قدرت دامنه و همین ‌طور رتبه جهانی آن است. در بررسی دامنه باید به مواردی مثل لینک‌های داخلی و خارجی و همچنین سرعت بارگزاری صفحات وب سایت نیز توجه کرد.

⇐ آنالیز ترافیک وب سایت

ترافیک وب سایت به معنی میزان بازدید کاربران مختلف از آن بوده و ازآنجا که افزایش ترافیک هدفمند وب سایت لازمه موفقیت آن است، مهم ‌ترین بخش در تجزیه و تحلیل وب سایت، آنالیز بخش ترافیک محسوب می‌شود. بنابر این اگر به دنبال ارتقای وب سایت خود هستید، باید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید، بررسی ترافیک وب سایت نشان می ‌دهد که کدام صفحات، بازدیدکننده بیشتری داشته ‌اند و کدام صفحات نیاز به پیشرفت دارند.

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم⇐ آنالیز صفحات داخلی

در این بخش هریک از صفحات وب سایت به‌ طور مجزا مورد بررسی قرار می ‌گیرند، در تجزیه و تحلیل صفحات باید کیفیت و کمیت محتوا، کلید واژه کانونی، برچسب‌ها، لینک‌ های داخلی و خارجی، اعتبار کدهای صفحه و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار داده و با پارامترهای روز سئو تطبیق داد.

⇐ آنالیز لینک‎های داخلی و خارجی

ساختار لینک ‌های داخلی و خارجی وب سایت و همچنین کیفیت و کمیت آن ها، یکی از مهم ‌ترین عوامل تأثیرگذار در ارتقای وب سایت هستند. با بررسی بخش ساختار لینک، می ‌توان اطلاعاتی از جریان داخلی و خارجی وب سایت به دست آورد. در این بخش باید لینک ‌های اسپم و مخرب را پیدا کرده و در جهت حذف آن ها اقدام نمود.

⇐ آنالیز کلی وب سایت

در این بخش می‌توان اطلاعات کلی راجع به سئوی on-page و off-page وب سایت به دست آورد و خطاهایی که بر روی سئو تأثیرگذارند را تشخیص داد. این بخش موجب تسهیل بهینه‌ سازی وب سایت می ‌گردد.

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم
چگونه وب سایت رقبا را بررسی کنیم؟

تحلیل وب سایت رقبا و بررسی استراتژی های بازاریابی و تبلیغات سایت های رقیب در فضای مجازی، نقش زیادی در موفقیت شما دارد. مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید و وب سایت شما در چه حوزه ای فعالیت می کند، همیشه رقابت وجود دارد و همواره باید با تحلیل اقدامات و آگاهی از تلاش هایی که رقبای شما انجام می دهند، خود را از آنها پیش بیاندازید. به بیان ساده تر، شما باید مرتبا جاسوسی کنید، البته نه به معنای منفی این کلمه بلکه باید از ابزارهایی جهت آنالیز سایت، اهداف و روش های بازاریابی رقبا استفاده کنید.

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم

 

چرا بررسی سایت رقبا اهمیت دارد؟

روش های بررسی سایت رقبا به این دلیل اهمیت دارد با این روشها دقیقاً متوجه خواهید شد که طرف مقابلتان چه کاری انجام می دهد و شما با استفاده از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبای خود را مشخص خواهید کرد. یک اصل مهم در کسب و کار های سنتی، می گوید شما باید بیشتر انرژی خود را در بهبود و توسعه خود و کمتر به تماشای دیگران متمرکز کنید، اما در رقابت آنلاین اینگونه نیست اگر در نتایج جستجوی طبیعی گوگل در مهمترین کلمات کلیدی، جز 10 وب سایت اول نباشید، شانس کمی برای ارتباط با مشتریان جدید خواهید داشت. پس باید سعی کنید خود را در بین ده لینک اول گوگل جای دهید.

در زمانی که شرکت ها از تمام پتانسیل های خود برای کسب درآمد و سود بیشتر در اینترنت استفاده می کنند ، شرکت و برندی موفق خواهد بود که انرژی ، تلاش و زمان بیشتری را صرف بازاریابی و تبلیغات نماید. سئو سایت یکی از مهم ترین ابزار بازاریابی آنلاین است که شرایط کاملا رقابتی دارد. گوگل، سایتی را در رتبه بهتر قرار می دهد که فعالیت و بازدید بیشتری داشته باشد.

در این حالت میان شما و وب سایت رقبا، رقابت شدیدی ایجاد می شود و هر سایتی بتواند اقدامات بیشتر و بهتری در سئو انجام دهد، موفق تر خواهد بود. پس باید علاوه بر اقداماتی که برای سئو انجام می دهید، روشها و تکنیک های رقبا را نیز بررسی کنید و نکات مثبت آنها را روی سایت خود پیاده نمایید. این هدف با جاسوسی از رقبا و بررسی مداوم آنها محقق خواهد شد.

اقدامات مهم در تحلیل وب سایت رقیب

 

  • رقبای خود را شناسایی و طبقه بندی کنید
  • تغییرات و تحولات سایت رقبا را بررسی کنید
  • هر اقدام و مرحله ای را که انجام می دهند تحلیل و مشاهده کنید
  • میزان فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی را رصد کنید
  • استراتژی سئو رقبای خود را کشف کنید تا یک قدم جلوتر باشید
  • بک لینک های سایت رقبا را بررسی نمایید
  • رقیبان خود را به طور مداوم رصد کنید تا از آنها پیشی بگیرید
مقالات مرتبط: تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم

 

نمونه کارها

 

بازدیدها: 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *