تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم

محبوب ترین پست ها

تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم

تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم

تحلیل تمپلیت سایت (قسمت دوم) – مدرس سید حسام زنوزی

 

قالب وردپرس چیست؟

پوسته وردپرس طراحی وب سایت شما را تغییر می دهد، اغلب شامل طرحی زیبا و متفاوت می باشد. قالب وب سایت شما تعیین می کند که چگونه سایت شما در قسمت اصلی ظاهر می شود، یعنی آنچه یک بازدید کننده هنگام بازدید از سایت در وب مشاهده می کند. هزاران تم وردپرس رایگان در فهرست دایرکتوری WordPress.org وجود دارد، هرچند بسیاری از سایتهای وردپرس از تم های سفارشی و اختصاصی استفاده می کنند. قالب ها دارای محتوا و اطلاعات ذخیره شده توسط وردپرس و نمایش آن را در مرورگر است. هنگامی که یک قالب وردپرس ایجاد می کنید، تصمیم می گیرید که چطور محتوای سایت را نمایش دهد. به عنوان مثال (تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم)

⇐ قالب شما می تواند متفاوت، استاتیک یا واکنشگرا، یک ستون یا دو یا سه و … ، داشته باشد.

⇐ قالب ها می توانند محتوای سایت را هر طور که بخواهید و در هر جای وب سایت نمایش دهد.

⇐ قالب ها می توانند مشخص کنند که چه محتوایی در موبایل، تبلت و… نمایش داده شود.

⇐ قالب ها می توانند تایپوگرافی و عناصر طراحی را با استفاده از CSS سفارشی کند.

⇐ عناصر طراحی دیگر مانند تصاویر و ویدیوها می توانند در هر نقطه از موضوع شما گذاشته شوند.

چرا انتخاب قالب مناسب مهم است ؟

انتخاب قالب مناسب بسیار مهم است، چون در مواقعی انتخاب قالب نامناسب می تواند ضررهای جدی به وب سایت و کسب و کار وارد نمایید با وردپرس هر سایتی در هر زمینه ‌ای را می‌توان راه‌ اندازی کرد که به همین دلیل باید نگاهی ویژه در انتخاب قالب داشته باشید زیرا هر سایتی نیاز به امکانات و ماهیت خاصی است . به عنوان مثال شما یک سایت خبری یا اطلاعاتی می‌ خواهید راه ‌اندازی کنید. شما باید قالبی خریداری نمایید که خواندن متن در آن راحت باشد و یا برای یک سایت فروشگاهی باید قالب شما دارای نوار تخفیف ویژه و خرید سریع باشد. از طرف دیگر داشتن یک وب ‌سایت خیلی زیبا می ‌تواند سرعت آن را کاهش دهد که باعث اذیت کردن کاربر و رنک کمتر در موتورهای جستجو می‌شود.

تحلیل تمپلیت سایت قسمت دومنکات مهم در انتخاب قالب سایت وردپرس

 

  • ساده بودن

برخی از قالب ها در طراحی به شدت زیاده روی کرده اند و از رنگها، انیمیشن ها و … استفاده کرده اند. اما اکثر اوقات همه این موارد در طراحی همیشه به درد بخور و چشمگیر نیستند. هدف شما از ساخت یک وب سایت ساده کردن کارهای معمول در روز برای کابران است، پس به هیچ وجه نباید سایت خود را شلوغ کنید تا دردسر جدیدی برای خودتان ایجاد کنید و باید همه چیز ساده و مقابل چشم کاربر باشد.

  • سرعت بالا

سرعت صفحه درحال بارگذاری نه تنها بهبود تجربه کاربر از یک وب سایت است، همچنین تایید شده که برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو، نرخ تبدیل و درآمد آنلاین بسیار مهم است. پس قالبی را انتخاب کنید که سبک بوده و سرعت بارگذاری مناسبی داشته باشد.

  • ریسپانسیو بودن

در حال حاضر هر وب سایتی که ساخته می شود بایداز حالت واکنش گرا یا ریسپانسیو هم پشتیبانی نماید. طبق تحقیقات انجام شده حدود ۵۰ درصد از کاربران سایت شما از موبایل استفاده می کنند و این کاملا نشان دهنده هدف راحت تر کردن زیاد مردم است.

  • سازگار بودن با همه مرورگرها

مرورگرهای زیادی هستند که در دستگاه کاربران مشغول به فعالیت است و هرکس هم طبق عادت از مرورگر مورد علاقه خود استفاده می کند. این شما نیستید که مشخص می کنید کدام کاربر با چه مرورگری از وبسایت شما بازدید کند.با توجه به این نکته، شما باید دقت کنید قالبی را انتخاب نمایید که با همه ی مرورگرها سازگاری داشته باشد تا کاربران استفاده کنندگان از مرورگرهای مختلف، هنگام بازدید از وب سایت شما با مشکلی مواجه نشوند.

تحلیل تمپلیت وب سایت 
نکات مهم در انتخاب قالب سایت وردپرس
  • سازگار بودن با افزونه های ضروری

قدرت واقعی وردپرس را افزونه های نصب شده روی آن مشخص می کنند. بدون افزونه های لازم، وردپرس قدرت چندانی ندارد. پس حتما باید از قالبی استفاده کنید که با افزونه های مختلف به ویژه قدرتمند سازگاری داشته باشد. بهترین انتخاب برای شما، استفاده از قالب های چندمنظوره وردپرس باشد که از اکثر افزونه های ضروری وردپرس پشتیبانی می کنند.

  • پشتیبانی از افزونه ها

بدون تردید افزونه ها بخش مهمی از سایت ها به شما می روند و بدون وجود آن ها طبیعتا تنها فقط یک وبلاگ در وردپرس داریم نه یک سایت شرکتی و فروشگاهی.

  • زبان قالب

یکی از مهم ترین عوامل انتخاب قالب، زبان آن قالب است که باید مطابق با زبان مادری شما یا زبان متعلق به محل شرکت و … باشد. مثلا اگر میخواهید سایتی با زبان فارسی راه اندازی کنید، باید دقت کنید که قالبی را انتخاب کنید که راستچین یا Rtl باشد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند. البته اضافه کردن زبان فارسی به قالب و راستچین سازی آن ممکن است اما اینکار می تواند برای شما هزینه ای جداگانه در بر داشته باشد.

  • ساخت برگه با طرح های اختصاصی به وسیله Page Builder

قابلیت شخصی سازی قالب بسیار مهم است تا از شر انجام تغییرات از طریق کدنویسی راحت شوید و بتوانید همه ی تغییرات دلخواه خود را از طریق پنل وردپرس انجام دهید. با استفاده از افزونه های ویژه این کار شما می توانید هر
تعداد که بخواهید برگه و یا نوشته با طراحی و چینش شخصی خودتان ایجاد و در سایت منتشر نمایید.

تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم
آنالایز تمپلیت وب سایت
تحلیل تمپلیت سایت قسمت دوم
  • بر اساس اصول سئو و الگوریتم های گوگل

مهم ترین فاکتور از بین چند فاکتور معرفی شده، سازگار بودن قالب با سئو است. زیرا سئو در موفقیت سایت حرف اول را می زند و باید حتما قواعد و قوانین آن رعایت شود تا بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و مخاطبان زیادی را از طربق موتور گوگل پیدا کنید.

  • قابلیت نظرسنجی و امتیاز دادن

یکی از عوامل حیاتی برای سئو سایت داشتن قابلیت نظرسنجی و امتیازدادن در سایت است که بازدیدکنندگان بتوانند برای مطالب نظر بگذارند و به آن ها امتیاز بدهند. به مرور زمان و بعد از مدتی که سایت شما فعالیت خوبی داشته باشد، این امتیازات و ستاره ها در مطالب جستجوی سایت شما در گوگل هم نمایش داده می شود.

انواع قالب های وردپرس
  • قالب خبری و مجله ای
  • قالب فروشگاهی
  • قالب گردشگری
  • قالب دایرکتوری 
  • قالب چندمنظوره 
  • قالب دانلود
  • قالب پزشکی 
  • قالب شرکتی 
  • قالب املاک 
  •  و…
مقالات مرتبط: تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.