چگونه وب سایت خود را مدیریت کنیم؟

محبوب ترین پست ها

مدیریت سایت

چگونه وب سایت خود را مدیریت کنیم؟

اگر صاحب مشاغل محلی هستید و می خواهید از اینترنت برای به دست آوردن مشتری جدید استفاده کنید، داشتن یک وبسایت بسیار کمک کننده است. یک وب سایت بهترین شانس را برای کسب و کار شما برای رقابت محلی و یافتن افرادی که در جستجوی خدمات شما هستند پیدا می کند. هنگام بحث و گفتگو درباره طراحی وب و تجدید ساختار با صاحبان مشاغل محلی، یکی از نگرانی ها و سوالی که اغلب می شنویم این است آیا به کسی نیاز دارم که وب سایت من را برای من مدیریت کند؟ با ما در افروز وب باشید تا به سوال چگونه وب سایت خود را مدیریت کنیم؟ پاسخ دهیم.

آیا به کسی نیاز دارم که وب سایت من را برای من مدیریت کند؟

پاسخ به این سؤال بسته به اینکه طراحی وب سایت شما با چه کسی بوده است و اینکه چقدر دوست دارید متفاوت باشد. خبر خوب این است که ساخت و توسعه وب سایت فقط در چند سال گذشته بسیار طولانی پیش رفته است و ویرایش وب سایت شخصی شما هرگز ساده تر نبوده است.

ویرایش وب سایت ها با سیستم های مدیریت محتوا

وب سایتهای تجاری محلی از زمان قدیم به سرعت تکامل یافته و اکثر سایت ها اکنون با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS مانند WordPress ،Wix ،Squarespace یا چیزهای مشابه ساخته شده اند. این خبر بسیار خوبی برای صاحبان مشاغل است زیرا CMS، یادگیری نحوه ایجاد ویرایش های اساسی در وب سایت را برای صاحبان مشاغل یا کارمندان بسیار آسان تر می کند.

• ویرایش متن و قالب بندی

تقریباً هر سیستم مدیریت محتوایی، اکنون دارای ویرایشگر متن اصلی است که به راحتی می توانید به صورت آنلاین به سایت خود وارد شوید ، صفحه ای را که می خواهید پیدا کرده، به روزرسانی کنید و به سرعت ویرایش متن یا قالب بندی خود را انجام دهید. وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه به روز رسانی کلیک کنید و سایت به روز شود فرآیند بسیار
ساده ای که اکثر صاحبان مشاغل از آن پیروی می کنند.

مدیریت CMS

چگونه وب سایت خود را مدیریت کنیم؟

• طراحی و ویرایش های سبک

طراحی و ویرایش های سبک، نیاز به دانش پیشرفته تری از CMS و شاید برخی از ابزارها و مهارت های طراحی گرافیکی دارند. برخی از ویرایش ها حتی به دانش پایه HTML ،CSS یا PHP احتیاج دارند اما صاحبان مشاغل که دوست دارند DIY این کار را انجام دهند و زمان اختصاص دادن به یادگیری را دارند، می توانند مدتی را در Google و YouTube بگذرانند و سعی کنند یاد بگیرند چگونه این کار را به تنهایی انجام دهند.

• نظارت بر سرور

در هنگام بروز مشکلات جدی،یک مدیر حرفه‌ای سایت سرور شما را کنترل کرده و هاست شما را نیز مدیریت می کند تا بتواند به سرعت مشکل را ارزیابی کرده و وب سایت شما را در اسرع وقت پشتیبان گیری کند.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند طراحی سایت با وردپرس به دلیل آسانی کار، آن‌ها را از نیاز به مدیریت سایت بی‌نیاز می‌کند؛ اما وقتی سایت شما با مشکلات جدی رو به رو شد و کاری از دست‌تان بر نمیامد، سریعا متوجه اهمیت مدیریت حرفه ای سایت را برای خود می فهمید.

• پشتیبان گیری و ذخیره سازی وب سایت

فرض کنید به هر دلیلی وب سایت شما خراب شود و نتوانید به نسخه پشتیبان دسترسی داشته باشید. آیا نسخه اخیر وب سایت خود را در جایی ذخیره کرده اید؟ چه اتفاقی می افتد اگر ارائه دهنده هاست شما هک شود و وب سایت شما به خطر بیفتد یا حذف شود؟ اینها تنها دو سناریو هستند که در صورت داشتن یک نسخه پشتیبان از وب سایت شما که در جایی غیر از سرورتان ذخیره شده است، می توانید در صورت اتفاقی غیر منتظره ، شما را نجات دهد. هر برنامه مناسب برای نگهداری وب سایت  باید شامل پشتیبان گیری معمول وب سایت و ذخیره خارج از سایت باشد.

راهنمای مدیریت وبسایت
راهنمای مدیریت وبسایت

• بروزرسانی نرم افزار

سیستم های مدیریت محتوا نرم افزار هستند و نیاز به بروزرسانی دارند. علاوه بر به روزرسانی CMS، پلاگین‌ها هم نیاز به بروزرسانی مداوم دارند. افزونه ها بخش های مهمی از طراحی و عملکرد وب سایت شما را کنترل می کنند. وجود پلاگین منسوخ شده در وب سایت شما می تواند یک خطر جدی برای امنیت وب سایت شما ایجاد کند. همچنین می تواند سرعت و کارایی سایت شما را کاهش داده و در نتیجه تجربه کاربر ضعیفی برای مشتریان بالقوه ایجاد کند.

• امنیت وب و محافظت از بدافزار

بخش مهم دیگر مدیریت وب سایت، امنیت است. هکرها همیشه به دنبال راه هایی برای ورود به وب سایت هستند. پلاگین های منسوخ شده دارای حفره هایی است که ورود هکرها و بدافزارها را از طریق آن امکان پذیر می کند. داشتن یک ارائه دهنده هاست عالی نیز ضروری برای امنیت است. علاوه بر استفاده از ارائه دهنده هاستینگ عالی و به روزرسانی وب سایت خود به طور مرتب، شما می خواهید تیم مدیریت وب سایت خود نیز فعالانه وب سایت شما را ایمن و نظارت بر مشکلات امنیتی را کنترل کند. این به آنها امکان می دهد تا مسائل را به سرعت شناسایی کرده و سریعاً به آن بپردازند.

پیشنهاد می‌کنیم: معرفی ابزارهای مورد نیاز طراحی وب سایت

برای مدیریت سایت خود چه‌کار کنیم؟

یک مدیر باید از این موضوع اطلاع داشته باشد که صفحه اصلی سایت به‌عنوان مهم‌ترین مورد و محل جهت جذب کاربران و تشویق آن‌ها برای ماندن در سایت و ادامه‌دادن جستجوی خود است. توجه داشته باشید که صفحه اصلی سایت باید در هر بازه زمانی کوتاه و به طور همیشگی به‌روزرسانی شود تا از این طریق با ارائه جدیدترین و جذاب‌ترین مطالب روز باعث شود تا کاربران به ادامه جستجو و ماندن در سایت ترغیب شوند. پس این نکته را فراموش نکنید که اگر امکان به‌روزرسانی کردن مطالب برای شما وجود ندارد به‌هیچ‌وجه آن را در صفحه اول سایت قرار ندهید.

  • سعی کنید دو مورد مهم و حائز اهمیت یعنی ترتیب و نظم درونی را به بهترین نحو ممکن در داخل وب‌سایت خود رعایت فرمایید.
  • لازم به ذکر است بیان کنیم که تمام مطالب باید در دسته‌بندی‌های درست و منظم قرار بگیرند تا بازدیدکننده این امکان را در اختیار داشته باشد که به‌راحتی و بدون هر دغدغه‌ای مطالب مدنظر خود را پیدا کرده و وقت زیادی جهت یافتن صفحه موردنظر صرف نکند.
  • به‌هیچ‌عنوان از برخی دکمه‌ها و تبلیغات بی‌جا و نادرست در سایت خود استفاده نفرمایید.
  • بهتر است که پس از گذشت یک بازه زمانی برای ایجاد یک سری تغییرات در داخل وب‌سایت اقدامات لازم را انجام دهید و در حالت کلی تنوع ایجاد کنید و از برخی خلاقیت‌های مفید برای ایجاد تغییرات خاص استقبال نمایید. با این کار مانع از خسته شدن کاربران خواهید شد.
  • یکی از مهم‌ترین هدف‌هایی که باید به بهترین نحو ممکن رعایت شود پاسخگویی به تمام یادداشت‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌های مربوطه از سوی مردم است.
  • بهتر است لینک‌های متعدد و علی‌الخصوص لازم را در وب‌سایت خود قرار دهید. وجود آن دسته از لینک‌های متعلق به سایت رقبای شما می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع به بازدیدکننده‌ها باشد که شما جهت افزایش اطلاعات کاربر قادر به انجام هر کاری هستید.
مدیریت سایت وردپرس
  • با انجام این کار در درازمدت می‌توانید موفقیت بسیار زیادی به دست آورده و در نهایت تمام مخاطب‌های شما کاملاً وفادار به سایت باقی می‌مانند.
  • چنانچه می‌خواهید به قسمت خاصی از صفحه یا تصویر شما توجه بیشتری صورت بگیرد باید از یک سری علائم و روش‌های اشاره مخصوص استفاده کنید.
  • یکی از مواردی که در راهنمای مدیریت وب‌سایت نقش مهمی به اجرا می‌گذارد، استفاده از سرویس میزبانی وب معتبر و بدون مشکل است.
  • هاست شما باید این ویژگی را داشته باشد که با حداقل قطعی کار کند و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز آپدیت شود تا از این طریق کیفیت و امنیت سرویس به بهترین شکل حفظ شود.
  • هر یک از وب‌سایت‌های موجود باید دارای یک بخش فعال جهت ارتباط با کاربران باشند و این وظیفه به عهده صفحه تماس با ما است.
  • اگر می‌خواهید مدیریت سایت شما کاملاً ویژه صورت بگیرد، پیشنهاد می‌دهیم که علاوه بر فرم تماس با ما حتماً گزینه‌های دیگری همچون شماره تماس، شماره فکس و آدرس دفتر یا شرکت را نیز به طور دقیق در داخل صفحه قرار دهید.

نظر کارشناسان و متخصصین افروز وب دررابطه‌با مدیریت سایت

فرقی نمی‌کند که سایت شما اختصاصی است یا از نوع دیگر، درهرصورت برای مدیریت سایت وردپرس و دیگر وب‌سایت‌های موجود باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید. کارشناسان و متخصصین ما معتقدند که لازم است تمامی موارد نام‌برده‌شده را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید تا از این طریق امکان‌داشتن یک وب‌سایت کاملاً به‌روز و تخصصی برای شما فراهم شود. پیشنهاد می‌دهیم که حتماً با کارشناسان افروز وب در این زمینه مشورت‌های لازم را انجام دهید.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.