چرا طراحی سایت با وردپرس هوشمندانه تر است؟

محبوب ترین پست ها

چرا طراحی سایت با وردپرس هوشمندانه تر است؟

  • طراحی سایت با وردپرس

اگر در فضای وب و طراحی سایت مطالعه کرده باشید احتمالا با نام وردپرس و عبارت طراحی سایت با وردپرس مواجه شده اید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS متن باز است که به صورت رایگان در اختیار طراحان سایت قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۳ و با تلاش چند کد نویس خلاق هسته اولیه وردپرس شکل گرفت و به سرعت مورد استقبال واقع شد. در دنیای امروز “وردپرس” این کار را بسیار راحت‌ تر از قبل کرده به‌ طوری که می‌توان با استفاده از این سیستم سایتی کاملاً حرفه‌ای، بی‌نقص و قدرتمند را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن ساخت.

  • مزایای وردپرس

⇐ دارای متن باز

وردپرس یک پلتفرم متن باز است که طراحان می توانند از کدهای نوشته شده و امکان استفاده در حال حاضر بدون نیاز به تغییر یا شروع از ابتدا استفاده کرده همانطور که جوامع بزرگ توسعه دهنده دارد، در نتیجه، توسعه دهندگان با استفاده از منابع، زمان و هزینه نوشتن و اجرا یک برنامه جدید را به اشتراک می گذارند که این تحت مجوز GPLv2 می آید، به این معنی که شما به راحتی می توانید بدون تغییر هزینه، اشتراک و یا هزینه های مجوز، تغییر، توزیع و استفاده از آن را انجام دهید.

سادگی کار با آن

برای طراحی و توسعه سایت با برنامه های دیگر شما نیاز به درک ریشه ای از اصطلاحات فنی و دانش دارید، اما در وردپرس نیازی به دانستن اصطلاحات فنی ندارید وردپرس به سرعت راه اندازی میشود ، به روز رسانی می شود و در مجموع روند ساده و در کل آسان را دارد .

⇐ تنوع پلاگین ها

یکی دیگر از مزایای بزرگ وردپرس میتوان به داشتن بیش از ۴۵.۰۰۰ پلاگین برای هر قابلیت اشاره کرد. شما می خواهید تجزیه و تحلیل سایت خود را انجام دهید، شما یک پلاگین خاص دارید که می خواهید سئو را بهبود ببخشید. باز هم مجبور نیستید یک خط از کد را برای هر عملکرد بنویسید فقط پلاگین مربوطه را نصب و این قابلیت را در سایت خود داشته باشید.

مقالات مرتبط : طراحی سایت ریسپانسیو

سرعت بالا توسعه

مهمترین مزیت وردپرس سرعت شما می باشد که قادر به ایجاد و شروع به استفاده از وب سایت میکند. شما می توانید با استفاده از پلاگین ها و قالب های موجود سایت خود را ایجاد کنید و روش ایجاد یک سایت با وردپرس بسیار ساده است.

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

نمونه کارها

⇐ گستردگی امکانات و انعطاف پذیری

سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار بوده و میتواند به هر سبکی سفارشی سازی شود و ساختار خوب آن میتواند پاسخگوی هر گونه وب سایتی باشد . از امکانات اماده وردپرس میتوان ( مدیریت کاربران – مدیریت فایل های چند رسانه ای – برگه ها و مقاله ها و … ) اشاره نمود که فرایند توسعه وب سایت را بسیار سریعتر و آسانتر می سازد.

 

مقالات مرتبط : طراحی سایت اختصاصی

 

  • معایب وردپرس

⇐ کاهش امنیت سیستم

جدی‌ ترین ضعف وردپرس از نقطه نظر توسعه دهندگان و فعالان این عرصه، مشکلات امنیتی آن است که آن را دائما در معرض خطر قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع و رشد حرفه‌ای نرم افزارها در جهان در مقابل رشد و توسعه وب، می‌توان گفت که این یک واقعیت است که شما دائما در معرض این آسیب قرار دارید و این سیستم نیاز دارد که مدیر آن، دائما از نظر امنیتی و اطلاعات امنیتی در سطح مطلوب باشد.

⇐ ضعف در نحوه نمایش موضوعات

یکی دیگر از معایب وردپرس ضعف در نحوه نمایش موضوعات منتشر شده است که بسیاری از کاربران حتی از آن اطلاع نیز ندارند. این موضوعی است که به راحتی قابل تغییر است اما در ابتدا این در حالیست که محتوای زیادی ممکن است منتشر شود تا کاربر این موضوع را بداند و این موضوع اغلب کاربر را به تعجب وا میدارد.

⇐ پشتیبانی نامنظم

توسعه دهندگان وردپرس، هیچ‌گونه پشتیبانی منظمی را در این باره ارایه نمی‌کنند و اغلب پشتیبانی‌ها توسط جامعه مشتاق کاربران به یکدیگر داده می‌شود. نتیجه این می‌شود که در انجمن پشتیبانی وردپرس پرسش‌های زیادی بی‌پاسخ می‌ماند و
یا بد و نادرست پاسخ داده می‌شود.

طراحی سایت با وردپرس
مزایای و معایب وردپرس

⇐ گیج شدن در رابطه با کارکرد افزونه ها برای آماتورها

افزونه‌ها و کارکرد آن برای بلاگرهای آماتور کارایی ندارد و اغلب باعث گیج شدن آنان می‌شود. بله اغلب آنان رایگان هستند و این بسیار خوب است، اما اینکه فرد مجبور است تعداد زیادی پلاگین را الک و غربال کند و گاها ده‌ها خروجی بگیرد تا آنچه مورد نیازش است را پیدا نماید، نکته منفی این قضیه است. مورد دیگر اینکه شما اغلب در این افزونه‌ها می‌بینید که مدت زیادی گذشته که این افزونه‌ها آپدیت و پشتیبانی نشده‌اند و مابقی نیز توضیحات کاملی ندارند و این ممکن است به سادگی بعد از فعال کردن، وب‌سایت یک کاربرد تازه کار را به هم بریزد و یا سازگاری سایتش را با مرورگرها خراب کند.

مقالات مرتبط : طراحی سایت در مشهد

⇐ سرعت پایین در بارگزاری

سرعت لود سایت های وردپرس کند میباشد،گزارش شده است که فقط تاخیر یک ثانیه در زمان بارگذاری سایت شما ممکن است باعث کاهش ۱۱ درصدی بازدیدهای صفحه شود.بازدیدکنندگان زمان کافی برای بالا آمدن صفحه ندارند
و یا به اندازه ای صبورنمی باشند که بتوانند تحمل کنند.

  • نکات لازم قبل از نصب وردپرس

۱. انتخاب هاست مناسب
۲. بک آپ و پشتیبانی دائم
۳. بالابردن امنیت
۴. انتخاب دامنه
۵. دسته بندی مطالب
۶. استفاده از شبکه های اجتماعی
۷. سئو و بهینه سازی وب سایت

  • نکات لازم بعد از نصب وردپرس

۱. اضافه کردن فرم تماس با ما
۲. تعیین عنوان وب سایت
۳. تامین امنیت
۴. انتخاب قالب و افزونه ها
۵. حذف تم های غیرقابل استفاده
۶. تنظیم دسته بندی
۷. تغییر ساختار پیوند یکتا

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.