ویژگی های یک اپلیکیشن حرفه ای چیست؟

محبوب ترین پست ها

ساخت اپلیکیشن حرفه ای

ویژگی های یک اپلیکیشن حرفه ای چیست؟

امروزه همه کسب‌وکارهای موفق از اپلیکیشن‌ها برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. کاربران همچنین انگیزه بیشتری برای استفاده از برنامه‌هایی دارند که به‌خوبی طراحی شده و جذاب هستند. در حال حاضر، اپلیکیشن‌های ضعیف باعث خسته شدن کاربران می‌شوند، به حدی که کاربران پس از نصب و استفاده یکی دوباره دیگر به سراغ آنها نمی‌روند. به همین دلیل ما در این مقاله از سایت افروز وب، شما را با ساخت اپلیکیشن حرفه‌ ای و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم. با ما تا آخر مقاله همراه باشید تا بتوانید در کسب‌و‌کار خود موفق شوید.

 ویژگی های یک اپلیکیشن حرفه ای چیست؟ 

 بدون شک یک اپلیکیشن با طراحی خوب به‌زودی در بین کاربران محبوب خواهد شد. علاوه بر ظاهر و طراحی بصری، به رابط کاربری خوب و تجربه کاربری ساده توجه کنید.عملکرد و ظاهر برنامه باید به‌اندازه کافی برای کاربران آنلاین جذاب باشد، اما ویژگی‌ های یک اپلیکیشن خوب باید در نظر گرفته شوند.  این ویژگی‌ها به دو دسته ویژگی های مربوط به طراحی اپلیکیشن و راحتی استفاده برای کاربر تقسیم‌بندی می‌شوند.

ویژگی های مربوط به طراحی اپلیکیشن

بخشی از ویژگی‌های یک اپلیکیشن مربوط به طراحی آن برای شخص سفارش‌دهنده است که شامل مواردی است که در ادامه به ذکر و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دارای بازاریابی مناسب

 برای جذب کاربران هدف بیشتر، باید بازاریابی مناسبی را برای معرفی اپلیکیشن در نظر بگیرید. یک اپلیکیشن حرفه‌ای و خوب هرگز بدون اطلاع‌رسانی مناسب شناخته نمی‌شود، بنابراین باید برای تبلیغات هزینه کنید و اپلیکیشن را در دسترس کاربران قرار دهید. بیش از ۹۰ درصد کاربران از دستگاه‌های اندروید و iOS استفاده می‌کنند.

تابع سفارشی‌سازی

 با شخصی‌سازی ظاهر اپلیکیشن خود و ارائه تم‌های آماده، اپلیکیشن خود را برای کاربران خود لذت‌بخش‌تر می‌کنید و داشتن تم‌های روز و شب، قابلیت استفاده آن را در محیط‌های تاریک بهبود می‌بخشد. می‌توانید انتخاب‌های رنگ، فونت‌ها، اندازه‌ها و موارد دیگر را سفارشی کنید.

دردسترس‌بودن ابزار بازخورد

بازخورد کاربر می‌تواند بهترین بینش را در مورد عملکرد اپلیکیشن در آینده ارائه دهد. اگر بدانید کاربران شما به چه چیزهایی نیاز دارند، بهتر می‌توانید به نیازهای آنها پاسخ دهید؛ بنابراین، آماده‌سازی بخش‌هایی مانند تماس برای پشتیبانی یا پیام به بخش پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا رضایت کاربران را در مورد اپلیکیشن خود بهتر جلب کنید.

طراحی موبایل اپلیکشن افروزوب
طراحی موبایل اپلیکشن افروزوب

امنیت اپلیکیشن

 امنیت شبکه‌های اینترنتی از بدو پیدایش تاکنون یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه بوده و از اهمیت آن کاسته نشده است. همین امر در مورد اپلیکیشن‌های کاربردی نیز صدق می‌کند. به‌خصوص برای اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات حساس شخصی و بانکی افراد را ذخیره می‌کنند، امنیت یک رکن اساسی و مهم در نظر گرفته می‌شود.

به‌روزرسانی اپلیکیشن

 هنگامی که بازخورد مخاطبان را دریافت کردید، می‌توانید آنچه را که در بازخورد کشف می‌کنید، مانند مشکلات یا نیازهای کاربر، در به‌روزرسانی اپلیکیشن خود بگنجانید.

سعی کنید ارتباط برنامه با مشتریان خود را سازماندهی کنید و به‌روزرسانی‌های دوره‌ای را ارسال کنید؛ بنابراین شما محصول بهتری نظیر اولویت‌بندی مسائل امنیتی در به‌روز‌رسانی و مدیریت مسائل امنیتی آینده، خواهید داشت. آپدیت‌ها محصول شما را به‌روز نگه می‌دارند و نیازهای مخاطبان زیادی را برآورده می‌کنند.

مقاله مرتبط: مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل به چه ترتیب است؟

اندازه واقعی اپلیکیشن

یکی دیگر از ویژگی‌ های یک اپلیکیشن خوب ، اندازه مناسب است. طراحی و برنامه‌نویسی یک اپلیکیشن با دامنه مناسب گاهی اوقات بسته به نوع ویژگی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اپلیکیشن‌های بازی به دلیل گرافیک سنگین‌تر، حجم بیشتری دارند. در نهایت با بهترین برنامه‌نویسی و استفاده از آخرین نسخه زبان برنامه‌نویسی می‌توانید حجم اپلیکیشن را افزایش دهید.

امکان انتشار در مارکت یا گوگل پلی

 هر برنامه موفق باید بتواند در بازار یا در گوگل‌پلی منتشر شود. متأسفانه، برخی از افراد با استفاده از نمای وب برنامه‌هایی را طراحی می‌کنند که نمی‌توانند در Marketplace یا سایر بازارها منتشر شوند. حتی در طراحی اپلیکیشن نیز باید اصول و ارزش‌های لازم به طور کامل رعایت شود تا بتوان ابزار را در بازارها منتشر کرد.

توجه

چنانچه تمایل دارید یک اپلیکیشن کاملاً حرفه‌ای ایجاد کنید، می­توانید روی کمک متخصصین مجموعه ما حساب باز کنید. متخصصین مجموعه افروز وب با بیش از ۱۴ سال سابقه در طراحی اپلیکیشن و وب‌سایت به رشد بیشتر شما در فضای دیجیتال کمک می‌کند. کافی است همین حالا برای سفارش طراحی وب اپلیکیشن یا موبایل اپلیکیشن مد نظرتان با ما تماس بگیرید.

ویژگی‌های مربوط به استفاده آسان از اپلیکیشن برای کاربر

این مهم است که چه ویژگی‌هایی یک اپلیکیشن خاص را در بین کاربران محبوب می‌کند و یا از پرطرف‌دار بودن آن می‌کاهد. عواملی هستند که رعایت آن‌ها در طراحی یک اپلیکیشن، آن را در بین کاربران محبوب می‌کند. این ویژگی‌ها شامل مواردی است که در ادامه به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت.

سادگی اپلیکیشن

 اگر اکثر کاربران صبر و حوصله کمی داشته باشند و کار با اپلیکیشن برایشان مشکل باشد، علاقه آنها به ادامه کار با اپلیکیشن به‌سرعت از بین می‌رود. به‌عبارت‌دیگر، اگر مشتری نتواند به‌سرعت و به‌راحتی به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کند، ناامید می‌شود و به دنبال راه دیگری می‌گردد که می‌تواند استفاده از اپلیکیشن رقیب شما باشد. صفحات شفاف و بی‌صدا مشتری را به قسمت‌های دیگر برنامه هدایت می‌کند و او را تشویق می‌کند تا به استفاده از برنامه ادامه دهد. برعکس، وجود هرگونه ابهام، پیچیدگی و سردرگمی تجربه کاربر را خراب می‌کند.

طراحی اختصاصی و پیاده سازی وب اپلیکیشن آیلتس میکس
طراحی اختصاصی و پیاده سازی وب اپلیکیشن آیلتس میکس

سرعت بارگذاری صفحه اپلیکیشن

 یک مورد مهم در طراحی نرم‌افزار موبایل، سرعت بارگذاری اپلیکیشن است. اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که بارگذاری صفحات موردنظر شما زمان زیادی می‌برد، چه‌کار می‌کنید؟ مطمئن شوید که از برنامه خارج شده و نرم‌افزار را به‌سرعت نصب کنید تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید؛ بنابراین سرعت آپلود رابطه مستقیمی با تعداد کاربران دارد.

ارتباط اپلیکیشن با کاربران

 ساخت اپلیکیشن حرفه‌ ای همیشه کانال‌های ارتباطی بیشتری را برای کاربران فعال و مشتریان آینده باز می‌کند. امکان ارسال پیشنهادها و بررسی برنامه، رتبه‌بندی اپلیکیشنراه‌های ساده و سریعی برای دریافت بازخورد از کاربران فعال است که نباید نادیده گرفته شوند.

IOS و اندروید در کنار همدیگر

ازآنجایی‌که اندروید و IOS دارای کاربران زیادی هستند، اگر یکی از این دو پلتفرم را نادیده بگیرید، طیف وسیعی از کاربران شما از بین می‌روند. محبوبیت اپلیکیشن بستگی به تعداد دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های تحت پشتیبانی اپلیکیشن دارد.

امکانات و قابلیت‌های فروشگاهی خوب و حرفه‌ای

قبل از ساخت اپلیکیشن‌ حرفه ای فروشگاهی، فهرست قابلیت‌های اپ فروشگاهی شامل جست‌و‌جوی حرفه‌ای، نوتیفیکیشن حرفه‌ای، بنر تبلیغاتی، محتواسازی، وبلاگ‌نویسی، مدیریت روش پرداخت و مدیریت زمان ارسال کالا و غیره را مطالعه و بررسی کنید.

برای مشاهده نمونه کار طراحی اپلیکیشن توسط متخصصین مجموعه افروز وب، می­توانید از طریق سایت افروز وب اقدام کنید.

کلام پایانی

دراین مطلب از سایت افروز وب به بررسی کامل ویژگی‌های یک اپلیکیشن حرفه‌ای پرداخته و نکاتی را دراین‌خصوص شرح دادیم. دقت داشته باشید که همواره سرعت بسیار بالای اپ، تجربه کاربری راحت و ساده در موبایل دسترسی فوق‌العاده راحت به بخش‌های مختلف اپلیکیشن، طراحی گرافیکی بسیار زیبا و چشم‌نواز و همچنین کدنویسی کاملاً بهینه و کم‌حجم از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپلیکیشن بسیار حرفه‌ای است که توسط مجموعه افروز وب برآورده می‌گردد؛ کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.