مهمترین نکات درباره سئو سایت که باید بدانید!

محبوب ترین پست ها

نکات سئو سایت

مهمترین نکات درباره سئو سایت که باید بدانید!

امروزه که کسب و کارها از طریق اینترنت رونق یافته، یکی از مهمترین مسائلی که برای مدیران شرکت‌ها و صاحبان وب سایت‌ها حائز اهمیت می‌باشد، سئو سایت است. چرا که سئو تاثیر بسزایی در پیشرفت حرفه و کسب و کار آن‌ها خواهد داشت. فاکتورهایی که در بهبود سئو سایتتان تاثیر می‌گذارد شامل مواردی مانند نوع محتوا و کلمات به کار رفته در آن، لینک‌های ورودی و خروجی، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و سایر نکات سئو که در این مقاله به آن می‌پردازیم، می‌باشد. با ما در افروز وب همراه باشید تا  به بررسی نکات کلیدی و مهم سئو سایت بپردازیم.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

سئو سایت چیست؟

سئو seo مخفف عبارت search engine optimization می‌باشد. به فرآیند بهینه‌سازی وب سایت با توجه به استانداردهای گوگل سئو گفته می‌شود. در تعریفی دیگر می‌توان اشاره کرد که سئو سایت یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران؛ چرا که هدف نهایی گوگل، رضایت کاربران از نتایج جستجو می‌باشد.
گوگل در نتایج جستجو خود وب سایت‌هایی را لیست می‌کند که از کیفیت محتوا بالایی برخوردار بوده و به نیاز کاربران اهمیت دهد. در نهایت می‌توانیم بگوییم که سئو یعنی تلاش برای برتری یک سایت نسبت به دیگر سایت‌ها از نظر محتوا و ساختار.

سئو سایت چیست؟

(On Page SEO) یا سئو داخلی

سئو داخلی یا On Page یعنی کنترل مستقیم محتویات وب سایت شما، که شامل متن، تصویر، لینک، ویدئو و غیره می‌شود. این سئو یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار هر سئو منیجر است، چرا که شما تسلط کاملی روی آن دارید.
هر گونه تغییری که روی صفحات وب سایت تان اعمال کنید، تاثیر مستقیمی بر نتایج جستجو خواهد گذاشت؛ پس باید سئو داخلی را قبل از سئو خارجی، کنترل و ارتقا دهید.

بسیار مهم است که برنامه منظم و سنجیده‌ای برای سئو داخلی خود بچینید و قدرت محتوا را دست کم نگیرید. تولید محتوا و سئو ارتباط تنگاتنگی دارند و بسیار مهم است که از آن بهره بگیرید.

(Off Page SEO) سئو خارجی

برخلاف سئو داخلی، Off Page SEO از خارج وب سایت تان باعث ارتقا آن خواهد شد. مهم ترین گزینه که در سئو خارجی می‌تواند به رتبه بندی بالا سایت تان کمک کند، داشتن بک لینک از سایت‌های قدرتمند و مرتبط با سایت شما است.
هر چه تعداد لینکینگ دامین شما بالاتر و قوی‌تر باشد، احتمال این‌که رتبه بهتری دریافت کنید بیشتر است. لینکینگ دامین به وب سایت‌هایی اشاره دارد که به سایت شما لینک داده‌اند یا آن را معرفی کرده‌اند.

سئو خارجی

تاثیر رضایت کاربران در رتبه‌بندی را دست کم نگیرید!

در به روز رسانی الگوریتم Rank Brain و آپدیت‌های جدید گوگل، رفتار کاربران در جستجو، مورد بررسی قرار می‌گیرد. شاید یک وب سایت با رتبه پایین بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند و این اتفاق باعث شود رتبه بهتری را تجربه کند.

سعی کنید UX سایت‌ تان را بهبود بدهید و تجربه کاربری خوبی برای کاربران‌تان رقم بزنید. فاکتورهای تجربه کاربری که باید در نظر بگیرید را در مقاله لینک شده برای‌تان آورده‌ایم.

Bounce Rate را جدی بگیرید.

این نمره با توجه به رفتار کاربر در زمان ورود به سایت شما تعیین می‌شود. اگر کاربر به محض ورود به سایت‌تان، صفحه را ببندد و برود سراغ لینک بعدی، نرخ پرش آن صفحه بالا می‌رود. اما اگر در عوض صفحه را اسکرول کند، روی لینک‌ها کلیک کرده و از صفحات دیگر هم دیدن کنید، نرخ پرش پایین می‌آید.

سعی کنید صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند را شناسایی کنید و آن را برای کاربر جذاب‌تر و کاربردی‌تر بسازید. یک صفحه با بانس ریت بالا نه تنها رتبه خوبی نمی‌گیرد، بلکه می‌تواند روی عملکرد کل سایت شما هم تاثیر بگذارد.

کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید.

نحوه جستجو کاربر و کلماتی که انتخاب می‌کند برای جستجو تاثیر مستقیمی روی بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.
کاربران معمولا عامیانه‌ترین و نزدیک ترین کلمات به خواسته‌‌شان را انتخاب و جستجو می‌کنند.
برای مثال اگر یک کاربر بخواهد برای بالا رفتن رتبه سایت خود در گوگل جستجو کند کدام عبارت را تایپ خواهد کرد؟

  • سئو سایت
  • بهینه سازی سایت

هماهنطور که مشخص است کلمه سئو ترافیک بیشتری را تجربه خواهد کرد، چرا که این کلمه حتی در مکالمات عادی هم بیشتر از دیگری استفاده می‌شود.

برای اندازه‌گیری میزان سرچ یک کلمه و پیدا کردن کلمات دم بلند و مترادف، هستند که می‌توانند به شما در انتخاب کلمه کلیدی کمک کنند.

KWfinder، Keyword Tool، Semrush، MOZ و … ابزارهایی هستند که اکثر سئوکارها از آن استفاده می‌کنند؛ شما نیز می‌توانید اکانت این ابزارها را تهیه کنید تا بتوانید دید شفاف‌ترین نسبت به کلمات پرجستجو مرتبط به حوزه‌تان داشته باشید.

همچنین Google Trends یک ابزار رایگان است که می‌تواند محبوب‌ترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار دهد.
این ابزار با در نظر گرفتن منطقه خاص، کشور و حتی یک شهر خاص، در یک بازه زمانی مشخص به شما خواهد گفت که کدام کلمه کلیدی بیشترین بازدید را دارد.

 نکات کلیدی سئو

مختصرترین نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت

در این قسمت خلاصه‌ای از مطلب را مطالعه خواهید کرد.

افزایش نرخ کلیک سایت

  • استفاده از سرتیترهای احساسی
  • استفاده از سرتیترهای سوالی جذاب
  • استفاده از پرانتز، براکت یا ؟ و ! برای جلب توجه کاربر
  • استفاده از عناوین منفی
  • نوشتن توضیحات متا قدرتمند و جذاب

کاهش نرخ پرش و افزایش زمان ماندگاری در سایت

  • استفاده از سرتیتر جذاب داخل متن
  • استفاده از جملات جذاب بین متن برای ترغیب خواننده به ادامه مطلب
  • داشتن UI سایت مناسب و طراحی ساده برای دسترسی راحت کاربران به قسمت های مختلف سایت
  • استفاده از لینک سازی به صفحات دیگر سایت
  • استفاده از تصاویر و ویدئو جذاب برای جلب توجه کاربر

نکات جزئی SEO

  • تصاویر سایت را برای بالا بردن سرعت سایت فشرده کنید و ترجیحا از فرمت WEBP و AVIF استفاده نمایید.
  • استفاده از ابزارهای تحلیل سایت مانند گوگل آنالیتیک برای ردیابی خواسته‌های کاربران‌تان
  • تا حد امکان از تگ اضافه در متن بپرهیزید.
  • اگر از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد می‌کنیم افزونه Yoast را روی وب سایتتان نصب کنید.
  • نقشه سایت XML به سایت خود اضافه کرده تا مطمئن شوید تمام قسمت‌های سایت برای کراولرها در دسترس است.
  • از ابزارهای آنالیز سرعت سایت استفاده کنید و سرعت لود سایت‌تان را پایین بیاورید.

نکات مهم برای سئو سایت

چرا سئو سایت مهم است؟

متوجه این موضوع شدید که منظور از سئو سایت، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های خاص است که از آن‌ جهت بهبود یافتن موقعیت و بالابردن رتبه یک وب‌سایت استفاده خواهد شد و هدف کلی دسترسی به بهترین نتایج موتورهای جستجو است. به کمک نکات کلیدی سئو سایت شما می‌توانید مزیت‌های ویژه‌ای همچون افزایش نرخ بازدید، بهبود ترافیک و افزایش رتبه وب‌سایت را ایجاد کنید‌. به کمک روش‌های داخلی و خارجی سئو می‌توانید به این هدف دسترسی پیدا کنید، اما یک سری نکات مهم برای سئو سایت از نظر متخصصین مجموعه در رابطه‌ با سئو سایت وجود دارد که سعی می‌کنیم در ادامه آن‌ها را برای شما بیان کنیم.

  • توجه داشته باشید که باید انجام این کار را به یک تیم حرفه‌ای و شناخته شده بسپارید تا بتواند تمام مراحل را به‌صورت دقیق و کاملاً ویژه برای شما پیش ببرند.
  • دراین‌رابطه باید بگوییم که شرکت ما این قابلیت را دارد تا با تعهد به ارائه بهترین خدمات سئو نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی برای شما به اجرا بگذارد.
  • علاوه بر موتورهای جستجو سئوی فنی نیز تأثیر بسیار زیادی روی تجربه کاربر و همراه دارد و از این طریق پیشنهاد می‌دهیم که حتماً این مورد را نیز رعایت کنید.
  • این نکته را فراموش نکنید که برای استراتژی لینک‌سازی موفق، تولید محتوای باکیفیت به همراه نویسندگی بلاگ مهمان و همچنین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.
  • از تاثیر طراحی سایت بر سئو غافل نشوید. یک وبسایت ریسپانسیو می‌تواند بخش زیادی از مسیر سئو را برای شما طی کند!

کلام پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید در رابطه‌ با نکات سئو سایت مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید بگوییم که سئو سایت تأثیر بسیار زیادی روی موفقیت و فروش کسب و کار شما دارد، پس هرگز آن را دست کم نگیرید و سرمایه گذاری‌های لازم را برای آن انجام دهید. سئو و بهینه‌ سازی هر وب‌ سایتی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردها جهت بالا رفتن فروش و کسب‌ و کار آنلاین می‌شود.

سؤالات متداول

سئو چیست؟

سئو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌های خاص و ویژه گفته می‌شود که جهت بهبود رتبه سایت و دیده‌ شدن آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو مورداستفاده قرار می‌گیرد. تکنیک‌های خاصی که برای آن در نظر گرفته می‌شود شامل بهینه‌سازی عناصر مختلف یک وب‌سایت مانند محتوا، ساختار طراحی و غیره است.

منظور از سئو کلاه‌سفید و سئو کلاه‌سیاه چیست؟

سئوی کلاه‌ سفید معمولاً جهت سئوی اصولی و اخلاقی مورداستفاده قرار می‌گیرد که به تمام دستور العمل‌های در نظر گرفته شده از سوی موتورهای جستجو پایبند است. این موارد مهم شامل تولید محتوا با کیفیتی فوق‌ العاده بالا، بهینه‌ سازی‌ کردن وب‌ سایت جهت تجربه کاربر و به‌ وجود آوردن بک‌ لینک‌های فوق‌العاده ارگانیک است.

منظور از سئوی کلاه‌ سیاه نیز تاکتیک‌های غیراخلاقی همچون پر کردن محتوا با استفاده از کلمات کلیدی، پنهان‌سازی کردن کلمه‌ها و ارسال هرزنامه است که در بسیاری از مواقع ممکن است به جریمه موتورهای جستجو ختم شود.

سئو دارای چه فایده‌ای برای وب‌سایت است؟

سئو چندین مزیت مختلف و منحصربه‌فرد همچون افزایش‌ پیدا کردن ترافیک ارگانیک، افزایش رتبه‌ بندی در موتورهای جستجو بهبود تجربه کاربری و غیره را به همراه دارد. تمام این موارد می‌تواند به کسب‌ و کارها کمک کند تا مخاطبان بیشتری به موفقیت دسترسی پیدا کنند.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.