مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری

محبوب ترین پست ها

مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری

مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری

مقدمه

استفاده از خدمات گردشگری یا میهمان نوازی دیگر لوکس محدود به افرادی نیست که در کشورهای
توسعه یافته اقتصادی زندگی می کنند. این کشور به یک جزء لاینفک سبک زندگی و در نتیجه یک
صنعت جهانی تبدیل شده است و تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سراسر جهان گسترش یافته اند.
این واقعیت و تحول آن به سمت بلوغ ، چالش های جدیدی را برای مدیران شرکت های مهمان نوازی
و گردشگری به وجود آورده است. ماهیت مترقی انتظارات مشتری و بازار بسیار رقابتی باعث می
شود که میهمان نوازی و مدیریت گردشگری به دنبال راه هایی باشند که از طریق آنها بتوانند رهبری
را در بازار حفظ کنند. (مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری)

مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری

شرکت افروز وب از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه طراحی اختصاصی قالب وب سایت, طراحی پورتال های سازمانی و سیستم های دولتی, موبایل اپلیکشن و طراحی ui/ux پروژه های تحت وب آغاز نموده است و تا به امروز افتخار پیاده سازی و پشتیبانی وب سایت های مختلف ایرانی و خارجی را دارد. شرکت افروز پیشگامان پاسارگاد با پشتوانه تجربه ۱۴ ساله در حوزه طراحی سایت از سال ۹۴ شروع به طراحی سامانه های آنلاین گردشگری کرده از جمله سامانه آنلاین رزرواسیون اینترنتی، سامانه آنلاین اطلاع رسانی موجودی هتل ها، ربات تلگرام رزرواسیون هتل، CRM هتلی، انواع مدل وب سایت های ریسپانسیو برای هتل ها و مراکز گردشگری، و موبایل اپلیکشن داخلی هتل می باشد.

این شرکت مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری سامانه آنلاین گردشگری رزرواسیون هتل مسافرسلام و همچنین سامانه آنلاین یانا را طراحی کرده است. که علاوه بر طراحی سایت این سامانه های گردشگری برروی سئو، مدیریت محتوا و… این سایت ها همچنان فعالیت دارند. در سامانه مسافر سلام نزدیک به دو هزار هتل تعریف شده همچنین به API های مختلف وصل می باشد و موجودی هتل ها را از طریق API به صورت آنلاین دریافت می کند. همچنین این شرکت به آژانس های گردشگری خدمات ارائه می دهد از جمله خدمات طراحی وب سایت، طراحی سایت ها
و زیرساخت های آنلاین گردشگری و…

آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی یک کسب و کار است که به عنوان واسطه بین صنعت سفر (منبع) و مسافر (خریدار) عمل است. بخشی از نقش آژانس مسافرتی، بازاریابی تورهای مسافرتی و تعطیلات پیش رو برای مسافران بالقوه است. آژانس های مسافرتی می توانند کوچک و خصوصی باشند یا بخشی از یک نهاد بزرگتر باشند. آژانس مسافرتی نقطه مستقیم از تماس برای یک مسافر است که تحقیق و قصد خرید بسته و تجارب از طریق یک آژانس است. نمایندگان مسافرتی می توانند در انواع خاصی از سفر از جمله مقصد خاص تخصص داشته باشند. ماجراهای در فضای باز؛ و کوله پشتی، راه آهن، مسافرت، دوچرخه سواری، یا تورهای آشپزی، برای نامگذاری چند مورد.

این تخصص ها می توانند در صورت نیاز به مشاوره در مورد سفرهای خود به مسافران کمک کنند. برخی از آژانس های مسافرتی در یک آدرس ثابت فعالیت می کنند و برخی دیگر خدمات را هم بصورت آنلاین و هم در محل آجر و ملات ارائه می دهند. سپس مسافران می توانند با نمایندگان خود مکالمه حضوری داشته باشند و همچنین از طریق تلفن یا از طریق ایمیل به آنها برسند.

مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری
سیستم خدمات آنلاین گردشگری
آژانس های مسافرتی

امروزه مسافران این فرصت را دارند که بدون کمک یک نماینده مسافرتی، تحقیق و رزرو هرچه را که نیاز دارند بصورت آنلاین انجام دهند. از آنجا که فناوری و اینترنت به طور فزاینده ای برای استفاده در بازار مورد استفاده قرار می گیرند، مردم هم اکنون می توانند با یک آژانس یا نماینده خاص اقدام به رزرو تور کنند، یا می توانند مسافرهایی کاملاً مستقل (FIT) باشند و برنامه های سفر خود را ایجاد کنند.

سیستم رزرواسیون جهان (GDS)

این سیستم به عنوان نخستین و بهترین سامانه پیشرو به منظور برقراری ارتباط هتل ها و آژانس های بین المللی در زمینه رزرو آنلاین متصل شد. در عصر دیجیتال، گردشگران انتظار دریافت خدماتی ویژه شخص خود را دارند. آنان نیاز دارند همیشه آنلاین و متصل به اینترنت باشند و نیاز به تجربه هایی جدید و شگفت در آنها وجود دارد. این گردشگران از مقاصدی بازدید می کنند که بتواند به آنها چیزی نوین و مجزا از چیزهایی که دیگران عرضه می کنند، ارائه دهد؛ ضمن اینکه با محیط زیست فرهنگی – اجتماعی و طبیعی در تعامل باشد. با پیشرفت گردشگری در سطح جهان و گسترش چشمگیر کاربرد اینترنت و گوشی های هوشمند در دنیا، مفاهیم جدیدی در حوزه سفر و گردشگری به وجود آمده و این حوزه را نیازمند مسائل جدیدی کرده است که ناشی از افزایش نیاز به در دسترس بودن است.

در عصر دیجیتال، گردشگران انتظار دریافت خدماتی ویژه شخص خود را دارند. آنان نیاز دارند همیشه آنلاین و متصل به اینترنت باشند و نیاز به تجربه هایی جدید و شگفت در آنها وجود دارد. با روی کار آمدن توریسم الکترونیکی و رونق تجارت الکترونیکی در حوزه گردشگری، بحث سیستم های رزرواسیون آنلاین بیش از پیش مورد توجه دست اندرکاران این صنعت قرار گرفته است چرا که پیمودن این مسیر لاجرم بوده و ایران نیز همگام با دهکده جهانی باید به این سمت پیش رود. اگرچه که هنوز در این حوزه فاصله زیادی با نمونه های سیستم های رزرواسیون بین المللی داریم اما بهبود این بخش جز با فراهم آوردن زیر ساخت های فناوری، بانکی و مدیریت یکپارچه و نیز فرهنگ سازی های لازم در این زمینه محقق نخواهد شد.

مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری
مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری

یکی از مهم ترین موارد در حوزه فناوری الکترونیکی – گردشگری موضوع سیستم های رزرواسیون مرکزی موسوم به CRS و سیستم های توزیع جهانی معروف به GDS است. سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) یک سیستم کامپیوتری جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات و انجام معاملات مربوط به مسافرت های هوایی، هتل ها و اجاره اتومبیل است. این سیستم در اصل برای توسعه خطوط هوایی استفاده می شد که بعد از آن برای آژانس های مسافرتی نیز مورد استفاده قرار گرفت. عملیات بزرگ CRS که در ابتدا وظیفه رزرو و فروش بلیط های خطوط هوایی را در کل جهان بر عهده داشت بعد از گذشت مدتی تحت عنوان GDS نامگذاری شد. ایرلاین ها، بسیاری از منابع خود را جهت رزرو و فروش از طریق واگذاری به شرکت های GDS انجام می دهند و آنها نیز این ظرفیت ها را از طریق درگاه های اینترنتی خود در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهند.

امروزه این سیستم های توزیع جهانی دیگر در حوزه خطوط هواپیمایی محدود نمی شود و همه تامین کنندگان این صنعت از جمله آژنس های مسافرتی،هتل ها، موسسات کرایه اتومبیل، کشتی های تفریحی و خطوط کشتیرانی و قطارها، همه و همه از محتوای این سیستم در پایانه های فروش خود بهره مند می شوند. سیستم رزرواسیون جهانی (World GDS) به عنوان نخستین و بهترین سامانه پیشرو به منظور برقراری ارتباط هتل ها و آژانس های بین المللی در زمینه رزرو آنلاین متصل شد. در اصل مدیران هتل ها از سیستم های رزرواسیون مرکزی جهت مدیریت یکپارچه رزرو های خود و فروش آنلاین آنها استفاده می کنند و از این طریق قادر خواهند بود که ظرفیت‎ های خود را بر روی GDS معرفی کند.

مجری انحصاری سیستم های خدمات آنلاین گردشگری

به کارگیری این سیستم موجب اطمینان خاطر دفاتر مسافرتی خارجی از رزرو صددرصدی می شود زیرا این سامانه علاوه بر امکان رزرو آنلاین، مسئولیت انتقال وجه از آژانس به هتل را نیز برعهده دارد. همچنین با استفاده از این سیستم، آژانس از برگشت وجه پرداختی خود در هنگام کنسلی آسوده است چرا که تا زمان عدم اسکان مسافر، وجه ریالی یا ارزی به صورت بلوکه در سیستم بانکی باقی می ماند. با آغاز اتصال هتل به این سیستم، ظرفیت خالی، نرخ و امکانات رفاهی آن در اختیار دفاتر مسافرتی و سامانه های رزرواسیون آنلاین در ایران و جهان قرار می گیرد و با استفاده از این سیستم هتل ها می توانند میانگین اشغال خود را نسبت به متوسط اشغال ایران که حدود ۳۵ درصد است به نزدیک ۸۰ درصد افزایش دهند.

مقالات مرتبط: پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.