روش های مختلف پیاده سازی تمپلیت آماده وب سایت +ویدیو

محبوب ترین پست ها

پیاده سازی تمپلیت آماده سایت

روش های مختلف پیاده سازی تمپلیت آماده وب سایت +ویدیو

پیاده سازی تمپلیت آماده سایت (Templates) همواره به مجموعه‌ای از صفحات از پیش کدنویسی شده‌ای گفته می‌شود که به‌راحتی با کمترین هزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. استفاده از قالب آماده در وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که متن، عکس، ویدئو و بسیاری از کارهای گرافیکی آن را تغییر دهید و به‌اصطلاح آن را بهینه‌سازی کنید. دقت داشته باشید که به‌راحتی به کدهای این قالب‌های آماده دسترسی داشته و می‌توانید اقداماتی نظیر: اضافه‌کردن، حذف، بایگانی کردن و غیره را در مواردی که در این قالب‌ها تعبیه شده و برای هر وب‌سایت نیاز است (کدهای HTML , CSS و هر کدنویسی دیگر) انجام دهید. در ادامه این مقاله از سایت افروز وب به بررسی استخراج قالب سایت پرداخته و نکاتی را در خصوص پیاده سازی تمپلیت آماده سایت شرح می‌دهیم.

قالب آماده چیست؟

قالب آماده همواره به یک ساختار آماده از پیش تعریف شده می‌گویند که برای سایت‌های عمومی مورداستفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که قالب‌های آماده در واقع وب‌سایت‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که افراد می‌توانند کمتر از چند دقیقه آن را روی‌ هاست خود نصب کنند. سپس در ادامه و در عرض چند ساعت محتوای موردنظر خود را روی آن قرار داده و یک سایت آماده و فوری ایجاد کنند. پیاده سازی تمپلیت آماده سایت به دو صورت رایگان و غیر رایگان انجام می‌پذیرند.

معرفی بهترین قالب‌های چندمنظوره رایگان وردپرس

در ادامه این مطلب به بررسی برترین قالب‌های چندمنظوره پرداخته و نکاتی را دراین‌خصوص شرح می­دهیم.

قالب چندمنظوره OceanWP

بهترین قالب رایگان وردپرس برای ساخت هر نوع وب‌سایتی است. اصلاً وقتی می‌گوییم چندمنظوره یعنی OceanWP که می‌توانیم با این قالب انواع وب‌سایت تجاری، وبلاگی، نمونه کار، ووکامرسی و فروشگاهی را با یک طراحی زیبا و حرفه‌ای بسازیم.

این قالب قوی طراحی شده اما اگر دیزاین‌های آماده می خویید باید بروید سراغ دموهای غیررایگان OceanWP که هرکدام برای منظوری طراحی شدند. این دموهای رایگان نه یکی بلکه ده‌ها دمو با کاربرد و طراحی‌های متنوع هستند که هرکدام را که خواستید می‌توانید انتخاب و راه‌اندازی کنید. خوشبختانه نصب دموها و فعال‌سازی افزونه‌های موردنیاز این قالب طی مراحل Setup در دسترس هست.

عملکرد

OceanWP به‌خاطر سرعت و امنیت یکی از بهترین قالب‌های رایگان وردپرس محسوب می‌شود و امتیاز آن در مخزن وردپرس ۵ از ۵ است.

ریسپانسیو

اگر می‌خواهید وب‌سایت برای نمایش در تبلت و موبایل به سلیقه خود ریسپانسیو بشود، این قالب رایگان تنظیماتی را در نظر گرفته تا بتوانید حالت سایت ریسپانسیو را سفارشی‌سازی کنید.

سازگاری

OceanWP خود را دوست ووکامرس و المنتور معرفی می‌کند. صفحه‌ساز المنتور را که احتمالاً می‌شناسید، یکی از بهترین صفحه‌سازهای وردپرس محسوب می‌شود و ووکامرس هم بهترین فروشگاه‌ساز در وردپرس هست. این قالب وردپرسی از حالت RTL یا همان Right To Left بودن متون پشتیبانی می‌کند و بسیار مناسب وردپرس فارسی هست.

توسعه دهندگان

قالب OceanWP هم برای مبتدی‌ها و هم برای توسعه‌دهنده‌ها بسیار ایده‌آل است. سورس کد این قالب در خود سایت OceanWP مستندسازی شده و در GitHub هم در دسترس است.

پیاده سازی تمپلیت آماده سایت

قالب چندمنظوره Astra

با قالب چندمنظوره آسترا می‌توانید طراحی سایت شرکتی، وبلاگی و فروشگاهی خیلی خوبی انجام دهید و در واقع Astra و OceanWP بهترین پوسته رایگان شرکتی برای وردپرس هستند.

طراحی

خصیصه‌های طراحی قالب آسترا کاربرپسند هست. در قسمت سفارشی‌سازی این پوسته آپشن‌های مختلفی وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید از تمپلیت‌های آماده این قالب با موضوعات و طراحی‌های متنوع استفاده کنید.

عملکرد

آسترا به‌عنوان یک قالب سبک در Front-end کمتر از ۵۰Kb حجم دارد. همچنین امکانات این قالب را می‌توانید با نصب افزونه‌های رایگان دیگری مثل Astra Widget گسترش بدهید.

ریسپانسیو

یکی از معایب طراحی سایت با قالب آماده، احتمال ریسپانسیو نبودن آن است. اگر یک پوسته وردپرس رایگان در تلفن همراه ظاهر و خوانایی نرمالی نداشته باشند، بهتر است که اصلا معرفی نشود. قالب Astra به طرز بی‌نظیری ریسپانسیو عمل می‌کند و فونت‌ها و طراحی وب در نسخه موبایل خوانا و شیک هستند.

سازگاری

قالب رایگان آسترا باحالت نوشتاری RTL، افزونه ووکامرس و با تمام صفحه‌سازهای معروف دنیا مثل المنتور و Divi سازگاری دارد. حتی تمپلیت‌های این قالب با این صفحه‌سازها طراحی شدند. از طرفی Schema.org یکی از روش‌های بهبود سئو وب‌سایت محسوب می‌شود که با این قالب یکپارچه‌سازی شده است. Schema.org درواقع یک سری کدهای نشانه‌گذاری‌اند که داده‌های وب‌سایت را برای موتور جستجو معنی می‌کنند.

توسعه‌ دهندگان

اگر توسعه‌دهنده هستید و قصد دارید که امکانات این قالب را توسعه بدهید، باید بگوییم که با یک قالب Developer Friendly روبرو هستید و منابع این قالب در دسترس عموم هست.

 استفاده از قالب آماده در وردپرس

قالب چندمنظوره PHLOX

همان‌طور که گفته شد این قالب چندمنظوره است. اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح بدهیم، سازندگان PHLOX قالب خود را برای طراحی سایت‌ رستوران، شرکتی، اخبار و مجلات، وبلاگی، گردشگری، عکاسی، نمونه کار و حتی ووکامرسی یک قالب مناسب معرفی کردند.

عملکرد و ریسپانسیو

قالب فلوکس یک قالب سئو شده، واکنش‌گرا و سبک است.

امکانات طراحی و سفارشی سازی

به‌محض نصب قالب فلوکس بیش از ۳۰ ویجت رایگان مانند: ویجت قبل و بعد، تایم‌لاین پست‌ها و غیره به وردپرس اضافه می‌شود که با هرکدام می‌توانید امکانات و طراحی وب‌ سایت خود را ارتقا بدهید. علاوه براین، قالب  فلوکس یکسری دموهای فوق‌ العاده‌ ای را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میدهد. تعداد دمو‌های رایگانش حدود ۲۶ تا هست و هرکدام کاربرد خاصی دارند.

سازگاری

قالب فلوکس از ووکامرس و افزونه WPML (افزونه چندزبانه کردن سایت) به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. همچنین این قالب با صفحه‌سازهای المنتور، ویژوآل کامپوزر و SiteOrigin یکپارچه‌سازی شده. بعلاوه layoutهای قالب فلوکس از متون راست‌چین (RTL) هم پشتیبانی می‌کنند.

قالب رایگان چندمنظوره Neve

قالب Neve برای وب‌سایت‌های چندمنظوره، شرکتی، فروشگاهی و استارتاپی کاربرد دارد.

امکانات طراحی و سفارشی‌سازی

این قالب در عملکرد نامبر ۱ هست و در طراحی نامبر ۲ قالب Neve ظاهر مینیمالیستی دارد؛ اما در عوض تنظیمات سفارشی‌سازی آن متنوع هست از مزیت‌های خوب این قالب رایگان این است که می‌توانید المان‌های فوتر و هدر سایت رو با درگ و دراپ ویرایش کنید، با گزینه‌های مختلف هدر و سربرگ وب‌سایت را تغییر بدید و لوگو خودتان را با چیدمان دلخواه ثبت کنید. علاوه بر این، ۱۶ دموی رایگان رو هم به مزایای قالب Neve اضافه کنید.

عملکرد و واکنش‌ گرایی

به دلیل تاثیر طراحی سایت بر سئو، اگر قصد دارید که در نتایج جستجوی گوگل قدرتمند ظاهر بشوید، باید به‌ سرعت قالب هم توجه کنید. این قالب وردپرسی به‌شدت بهینه‌سازی‌شده و بسیار سریع عمل می‌کند. این قالب می‌تواند بیشترین سرعت و بهترین عملکرد را روی تلفن‌های همراه داشته باشد.

سازگاری

Neve و صفحه‌ساز گوتبرگ برای هم ساخته شدند. البته موضوع به همین‌ جا ختم نمی‌شود، چون این قالب با همهٔ صفحه‌سازهای محبوب وردپرس مثل المنتور، Brizy، Beaver Builder، ویژه آل کامپوزر، SiteOrigin و Divi سازگار هست. اگر می‌خواهید یک سایت ووکامرسی داشته باشید این را بدانید که قالب Neve با ووکامرس بسیار سازگار است و این قالب Translation Ready هست و از متون راست‌چین RTL به‌راحتی پشتیبانی می‌کند.

استخراج قالب سایت

چندمنظوره StrangerWP

این قالب برای ساخت بلاگ، سایت خبری، نمونه کارهای شخصی، وب‌سایت شرکتی یا فروشگاه‌های آنلاین با طراحی حرفه‌ای مناسب هست.

امکانات طراحی

فرانت-اند این قالب در واقع یک طرح پیش ­ساخته هست. در این طرح سکشن‌هایی مثل سکشن تستومونیال، نمونه کارها، سرویس‌ها و مقالات بلاگ با طراحی حرفه‌ای تعبیه شدند. StrangerWP امکانات متنوعی برای سفارشی‌سازی قالب مانند: دسترسی به تمام فونت‌های گوگل، آپلود لوگو، تایپوگرافی پیشرفته، تصویر هدر، نویگیشن چسبنده، ویرایش کپی‌رایت هدر و غیره ارائه می‌کند.

این قالب مبتنی بر سئو نوشته شده و علاوه بر واکنش‌گرا بودن، سرعت لود بالایی دارد.

سازگاری

ازآنجایی‌که این قالب با افزونه‌های چندزبانه کردن سایت (WPML, Polylang) سازگاری کامل دارد و قابل ترجمه هست می‌توانید این قالب رایگان را به‌عنوان یکی از بهترین قالب‌های رایگان برای سایت چندزبانه در نظر بگیرید. قالب StrangerWP از اکثر افزونه‌های رایگان و پرمیوم وردپرس مثل المنتور، یوست سئو، ووکامرس، فرم تماس ۷ و گوگل آنالیتیکس پشتیبانی می‌کند.

چه معیارهایی برای انتخاب بهترین مارکت خرید و فروش قالب مهم است؟

همواره معیارهای بسیار مهمی در انتخاب بهترین مارکت برای خریدوفروش قالب آماده وب‌سایت مدنظر است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چگونگی ارائه پشتیبانی

نحوه پشتیبانی به مشتریان از مهم‌ترین معیارهای انتخاب مارکت وردپرس است. برای اینکه یک وب‌سایت بتواند مشکلات کاربرانش را در کمترین زمان پاسخ دهد، باید یک تیم پشتیبانی قوی و متخصص داشته باشد. تا در صورت ایجاد هر نوع مشکلی آن وب‌سایت درصدد رفع آن برآید پس در هنگام خرید از یک مارکت وردپرس به این موضوع بسیار توجه کنید.

به‌روزرسانی مستمر و مداوم

بروز رسانی مستمر و مداوم محصولات باید به‌خوبی انجام شود با بروز رسانی قالب‌های وردپرسی باگ‌های امنیتی رفع و همچنین امکانات جدیدی افزوده می‌شود که اغلب هر چند وقت یکبار این قالب‌ها توسط توسعه‌دهنده و طراح قالب بروز رسانی می‌شوند، چون اکثر افزونه‌ها خارجی هستند و زمانی که آپدیت جدید منتشر می‌شود باید راست‌چین و فارسی‌سازی شود پس از وب‌سایتی خریداری کنید که به به‌روزرسانی اهمیت می‌دهد.

ارائه نسخه اصلی

محصول باید در هنگام خرید از مارکت‌های وردپرس به اورجینال بودن محصول توجه کنید؛ چون که بسیاری از مارکت‌ها اقدام به فروش قالب‌های می‌کنند.

نصب رایگان محصول

نصب رایگان قالب‌ها یکی از خدماتی هست که مارکت‌ها جهت بالابردن رضایت کاربران انجام می‌دهند. چرا که امکان دارد بعضی از کاربران نتوانند بسته نصبی را مشابه دموی محصول نصب کنند. عدم ایجاد تغییرات در کدهای قالب اگر شما از قالب‌های تغییر داده شده استفاده کنید بر سئوی سایت شما تأثیر منفی می‌گذارد. برخی از فروشندگان با قراردادن لینک‌های سایت خود در قالب بک‌لینک ایجاد می‌کنند تا سئوی سایت خود را بالا ببرند.

۵ سایت برتر فروش قالب و افزونه

همواره سایت‌های بسیار زیادی در زمینه فروش تمپلت  و انواع افروزنه ­ها فعالیت دارند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها در این میان‌برتری خاصی دارند که میزان رضایت مشتری بسیار خوبی دارند. در ادامه به بررسی چند سایت برتر فروش قاب و افزونه پرداخته و در ادامه نکاتی را دراین‌خصوص شرح می‌دهیم.

ژاکت

ژاکِت را می‌توان بهترین مارکت خریدوفروش قالب و افزونه در ایران دانست که در سال ۹۲ به‌عنوان دومین محصول از تیم همیار وردپرس تحت نام Marketwp.ir، به معنی مارکت وردپرس با الگوبرداری از نمونه خارجی خود Envato فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرد. سایت ژاکت به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از همیار وردپرس به ارائه قالب و افزونه وردپرس به‌صورت کاملاً فارسی و راست‌چین اختصاص‌یافته است و مکانی برای خرید و فروش آنلاین محتوای دیجیتالی مرتبط با طراحی و توسعه در دنیای وب است.

ژاکت محصولاتی در دسته‌های مختلف همچون گرافیک، HTML، اسکریپت، صوت و حتی ویدئو را عرضه می‌کند. وب‌سایت ژاکت دارای تیم قدرتمند پشتیبانی است که ۲۴ ساعته جوابگوی مشکلات کاربران است. کلیه کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت، محصولات موردنظر خود را خریداری نمایند و از خدماتی همچون پشتیبانی و بروز رسانی رایگان بهره‌مند شوند.

راست‌ چین

راست‌چین از قدیمی‌ترین و بهترین‌های مارکت خرید و فروش قالب و افزونه فارسی وردپرس است که در سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرد. این وب‌سایت بیش از ۳۵۰۰ نوع محصول فارسی را با بالاترین کیفیت و معتبرترین پشتیبانی ارائه کرده است که این امر راست‌چین را از دیگر وب‌سایت‌های مشابه متمایز می‌کند. توسعه‌دهندگان وب‌سایت راست‌چین برای اولین‌بار در ایران توانستند با رعایت کامل قوانین کپی‌رایت بین‌المللی، محصولات بومی شده را به ایرانیان ارائه کنند. رویکرد راست‌چین براین‌اساس است که به‌جای عرضه قالب و افزونه‌های خارجی که کپی‌رایت آنها رعایت نشده، تنها پکیج فارسی‌ساز خود را به‌صورت مستقل طراحی و به فروش برساند.

کلام پایانی

در این مطلب از سایت افروز وب به بررسی پیاده سازی تمپلیت آماده سایت پرداخته و در دو مرحله به طور کامل استفاده از قالب آماده در وردپرس و استخراج قالب سایت را شرح دادیم. همواره می‌توانید جهت بهره‌مندی از خدمات مجموعه افروز وب با متخصصین مجموعه ما در تماس باشید و از صفحه نمونه کار طراحی اختصاصی وب‌سایت‌های مختلف را مشاهده کنید.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.