تولید محتوا و سئو چه رابطه ای باهم دارند؟

محبوب ترین پست ها

سئو محتوا

تولید محتوا و سئو چه رابطه ای باهم دارند؟

تولید محتوا و سئو دو مفهوم جدایی‌ ناپذیر در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند. تولید محتوا به ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط با مخاطبان هدف اشاره دارد. سئو نیز به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که باعث می‌شود محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو در جایگاه بهتری قرار گیرد. در ادامه این مقاله از سایت افروز وب به بررسی ارتباط تولید محتوا و سئو پرداخته و نکات مهمی را در خصوص سئو محتوا شرح می‌دهیم.

تولید محتوا و سئو چگونه به یکدیگر مرتبط هستند؟

در واقع، سئو (Search Engine Optimization) مانند سوختی است که بازاریابی محتوای شما را تقویت می‌کند. جلب‌توجه موتورهای جستجو و در نهایت کاربران، هدف اصلی سئو است. اکنون، هر چه در انتخاب سوخت خود دقیق‌تر و ثابت‌تر باشید، ممکن است نتایج بالاتری را از بازاریابی محتوای خود پیش‌بینی کنید.

موتورهای جستجو محتوای باکیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی هدف را ارزشمند می‌دانند و به آن رتبه بالاتری می‌دهند. زمانی که محتوای شما برای کاربران مفید و جذاب باشد، احتمال بیشتری دارد که توسط آنها به اشتراک گذاشته شود و در نتایج جستجوی گوگل دیده شود. به عبارتی، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی هدف، یکی از عوامل مؤثر در سئو داخلی سایت‌تان است. زمانی که محتوای شما برای کاربران مفید و جذاب باشد، احتمال بیشتری دارد که توسط آن‌ها به اشتراک گذاشته شود و در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

علاوه بر این، تولید محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا:

  • بازار هدف خود را بهتر بشناسید.
  • ارتباط خود را با مخاطبان هدف تقویت کنید.
  • اعتماد و اعتبار خود را در بین مخاطبان هدف افزایش دهید.
  • ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
ارتباط تولید محتوا و سئو

ارتباط بین کانتنت مارکتینگ، تولید محتوا و سئو

در سال‌های اخیر توجه بسیار زیادی روی تولید انواع محتوای سایت شده است. اکثر شرکت‌ها و کسب و کارهایی که طراحی سایت موفقی داشته‌اند، در صدد بالا بردن رتبه سایت خود نیز برآمده‌اند. به همین علت تولید محتوا را یکی از راه‌های دستیابی به رتبه‌های بهتر می‌دانند.
اما این تصور اشتباه است که تولید محتوا به تنهایی بتواند باعث افزایش رتبه سایت شما شود؛ هرچند که محتوا باکیفیت و جذاب یکی از عوامل اصلی در بهینه سازی سئو داخلی یا on page سایت می‌باشد.
به همین علت می‌توان گفت که تولید محتوا به بالا بردن سئو سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه سایت کمک خواهد کرد.

تولید محتوا جذاب و کاربردی در کسب و کار آنلاین کمک کننده است، اما تنها یکی از عوامل لازم برای موفقیت می‌باشد. تولید محتوا زمانی می‌تواند قدرتمند باشد که مهمترین اصول سئو سایت نیز در آن رعایت شده باشد. علاوه بر این نباید اصول کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا را نادیده بگیرید.

اگر بخواهیم ارتباط بین سئو و تولید محتوا را بگوییم به این صورت است که:

  • رعایت اصول سئو، راه رسیدن به بهترین رتبه گوگل است.
  • رعایت اصول سئو داخلی از مهمترین بخش‌های آن می‌باشد.
  • و بهینه سازی سئو خارجی، مکمل بخش اول است.

راهنمای گام به گام تولید محتوای سئو شده

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از اقدامات و روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود بخشید. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در سئو، محتوا است. محتوای باکیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی هدف، می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

 آموزش تولید محتوا سئو شده

برای اینکه محتوای شما بتواند بیشترین تأثیر را در سئو داشته باشد، باید نکات زیر را در سئو محتوا در نظر بگیرید:

• تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم برای بهبود سئو محتوا، تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی هدف خود را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که کاربران برای یافتن محتوای مرتبط با موضوع شما در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

• استفاده از کلمات کلیدی در محتوا

پس از شناسایی کلمات کلیدی هدف، باید آنها را به طور طبیعی و غیرمنصفانه در محتوای خود استفاده کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می‌تواند باعث شود که محتوای شما از نظر موتورهای جستجو اسپم تشخیص داده شود.

در محتوای خود، کلمات کلیدی هدف را به طور طبیعی و در قسمت‌های مورد نیاز استفاده کنید. اگر نمی‌دانید کلمات کلیدی مترادف و LSI را از کجا پیدا کنید، ابزارهایی چون Kwfinder، Keyword tool و … به کمک شما آمده‌اند. با تهیه اکانت این ابزارها می‌توانید میزان سرچ، محبوبیت و سختی کلمات کلیدی مرتبط را ببینید.

• ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب

محتوای شما باید برای کاربران مفید و جذاب باشد. از تکرار صرف مطالبی که رقبای شما قبلا نوشته‌اند، خودداری کنید. محتوایی از نظر گوگل ارزشمند است که برای کاربر مفید و جذاب باشد. پس نوشتن برای خزنده‌های گوگل را بیخیال شوید و برای جذب رضایت کاربران‌تان تلاش کنید.

• انتشار منظم محتوا

برای اینکه محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود، باید به طور منظم محتوا منتشر کنید و سعی بر حفظ این نظم داشته باشید. برای مثال، اگر در هفته ۳ بار محتوا در روزهای فرد منتشر می‌کنید، باید سعی کنید این روند را در آینده هم حفظ کنید.

تولید محتوا سئو شده

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: چگونه وب سایت خود را مدیریت کنیم؟

• ساخت لینک داخلی

لینک‌های داخلی، لینک‌هایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر در یک سایت اشاره می‌کنند. ساخت لینک داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند و آن را رتبه‌بندی کنند.

• بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر می‌توانند به بهبود سئو محتوا کمک کنند. شما باید تصاویر خود را به طور مناسب بهینه‌سازی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را درک کنند.

• بهینه‌سازی کد

کد سایت شما نیز می‌تواند بر سئو محتوا تأثیر بگذارد. شما باید کد سایت خود را به طور مناسب بهینه‌سازی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به‌راحتی پردازش کنند. در مقاله تاثیر طراحی سایت بر سئو، بیشتر به این موضوع پرداختیم.

تفاوت میان تولید محتوا و سئو

سئو تکنیک‌های بسیار بیشتری نسبت به تولید محتوا دارد. در واقع محتوا خود نیز قسمتی از تکنیک‌های لازم و ضروری برای بهینه‌سازی سایت (سئو) به شمار می‌رود. یک متخصص سئو باید روی محتوا نویسی نیز تمرکز داشته باشد. اما یک کارشناس تولید محتوا، باید فقط بر اصول تولید محتوا سئو شده تسلط داشته باشد.

سئو سعی در جذب نظر مثبت موتورهای جستجو، برای بالابردن رتبه سایت دارد. محتوا سعی بر جذب کاربر برای بالا ماندن در رتبه بالا دارد. تمرکز سئو روی راضی نگه‌داشتن موتورهای جستجو ست. اما تمرکز محتوا روی راضی نگه‌داشتن کاربر است. هزینه‌ای که برای بالابردن سایت از طریق سئو در نظر گرفته می‌شود خیلی بیشتر از محتوا است.

مهم‌ترین نکات سئو محتوا

در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات سئو محتوا می‌پردازیم.

  • مشخص‌کردن کلمه یا عبارت کلیدی
  • طول عبارت کلیدی بین ۲ تا ۶ کلمه باشد.
  • استفاده از کلمه کلیدی موردنظر در عنوان محتوا و URL
  • استفاده از کلمه کلیدی در ابتدا محتوا با تیتر H2
  • استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول
  • رعایت چگالی کلمه کلیدی در تمام متن
  • استفاده از کلمه کلیدی در زیرتیترها
  • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان سئو و توضیحات متا
  • هر محتوا باید کلمه کلیدی خاص خودش را داشته باشد و در دیگر صفحات از آن استفاده نشده باشد.
  • کلمه کلیدی در متن جایگزین تصویر شاخص محتوا حتماً نوشته شود.
  • از لینک‌های داخلی در محتوا استفاده شود.
  • محتوا خود را می‌توانید به یک وب‌سایت خارجی لینک دهید.
  • محتوا شما باید حداقل ۳۰۰ کلمه داشته باشد.
  • چگالی تصاویر در محتوا باید رعایت شود.
  • از داشتن غلط نگارشی و املایی بپرهیزید.
  • هر پاراگراف می‌بایست حداکثر ۱۵۰ کلمه داشته باشد.
  • بین هر تیتر می‌بایست حداکثر ۳۰۰ کلمه باشد.
  • حداکثر ۲۵% از تمام جملات متن می‌توانند بیشتر از ۲۰ کلمه باشند.

نکات مهم در رابطه‌ با سئو محتوا

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی سایت خود را بهینه‌سازی کنید، محتوا بهترین مکان است. کانتنت مارکتینگ قوی داشته باشید تا تولید محتوا باکیفیت، به سئو و بهبود رتبه سایت‌تان کمک کند. تولید محتوا جدید و به‌روز داشته باشید تا صفحات جدید بتوانند با داشتن کلمه کلیدی مناسب و رعایت اصول سئو، باعث بهبود رتبه سایتتان شوند.

لازم به ذکر است در آخرین به‌روزرسانی گوگل، گفته شده که روی چگالی کلمه کلیدی تأکیدی جدی ندارد. در الگوریتم جدید استفاده از عبارات مرتبط و مترادف و توضیحات توصیه شده است. برای بالابردن سئو سایت‌تان از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. تولید محتوا جذاب و بک‌لینک‌های متنوع، بیلبورد تبلیغ برند شما، همه ریسمان‌هایی برای بالا کشیدن سئو هستند.

کلام آخر

در این مطلب از سایت افروز وب به بررسی ارتباط تولید محتوا و سئو پرداختیم. همان‌طور که در آموزش تولید محتوا سئو شده خواندیم، تولید محتوا و سئو مکمل هم دیگر هستند و باید حتماً تولید محتوا خوب و با ارزشی را انجام داد تا بتوانیم بهترین نتیجه را در سئو خود بگیریم. همواره می‌توانید جهت بهبود سئو محتوا سایت‌تان و ریسپانسیو سازی آن، با متخصصین مجموعه افروز وب در تماس باشید.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.