تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

محبوب ترین پست ها

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

مقدمه

وب یا “وب گسترده جهانی” همانطور که می دانید در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۷ ساله
می شود. در آن تاریخ تقریباً سه دهه پیش ، تیم برنرز- مهندس و دانشمند بریتانیایی
اولین وب سایت جهان را راه اندازی کرد که در NeXT فعالیت می کرد. رایانه در
CERN  سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای در سوئیس
وب سایت در آن زمان
زیاد نبود ، فقط چند جمله ای که در زمینه های موضوعی سازمان یافته بودند،
استدلال هایی را برای این ایده ارائه دادند.

اما این اصول اولیه بسیار اساسی را که امروزه وجود دارد ، ضروری می داند
مفهوم پیوندها که مجدداً اسناد و در نهایت هر نوع رسانه را به عنوان متون غیر
خطی بازسازی می کنند، و توانایی هر کسی ، در هر نقطه از جهان، برای تبلیغ
این محتوا از طریق یک مرورگر یک قطعه نرم افزاری که مطابق با استانداردهای
جهانی قالب بندی است.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۱. Google

از زمان ورودش در سال ۱۹۹۸ ، گوگل چنان در زبان مادون ما پیچیده شده است که مریام وبستر آن را به عنوان یک فعل انتقالی به آن اضافه کرد . شرکت فناوری چند ملیتی با مفهوم تحقیق در مورد هر چیزی مترادف شده است شما “چیزی را به صورت آنلاین جستجو نمی کنید” ، شما آن را “گوگل” می کنید. و طبق اطلاعات جدیدی که از Net Market به اشتراک گذاشته شده است ، این وسیله گسترده ترین ابزار جستجو در وب است که ۹۷٪ از بازار موتور جستجوی تلفن همراه و ۷۹٪ از موتور جستجوی دسکتاپ را به خود اختصاص داده است .

۲. Amazon

آمازون در سال ۲۰۱۷ یک خرده فروشی و فناوری مهم است و همه چیز را از سس سالاد گرفته تا فضای سرور به فروش می رساند. اما این کار به عنوان یک فروشنده اینترنتی فروتنانه آغاز شد و راه را برای همه سایت های تجارت الکترونیکی که در پی آن بود ، هموار کرد. این شرکت ممکن است مفاهیم پیشگام مانند مرور “فروشگاه” دیجیتال یا پر کردن “سبد خرید آنلاین” را نداشته باشد ، اما این سایت کمک کرد تا دم الکترونیکی وارد جریان اصلی شود ، و در زمانی که بسیاری از مصرف کنندگان راحت نیستند کارت اعتباری خود را وصل کنند. شماره به مرورگرها امروز آمازون تنها ۵ درصد از فروش خرده فروشی ایالات متحده را در اختیار دارد ، اما انتظار می رود که با کاهش درآمد بازیکنان سنتی ، سهم بازار آن رو به افزایش باشد.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۳. Wikipedia

در حالی که معلمان دبیرستان و اساتید دانشگاه شما ممکن است به شما آموخته باشند که از اعتبار ویکی پدیا شک کنید ، افزایش آن از زمان راه اندازی در سال ۲۰۰۱ غیرقابل انکار است. ویکی پدیا با پنج میلیون مدخل انگلیسی ، به دائرyclالمعارف اینترنت فاکتو تبدیل شده است. گفته می شود ، آشکار بودن ویکی پدیا مسلماً چیزی که همه جا به آن دامن زده است همچنین بزرگترین معلولیت آن است. از آنجا که مقالات ویکی پدیا توسط هر کسی که دسترسی به اینترنت داشته باشد قابل ویرایش است این بستر مستعد حس تعصب یا عدم صحت کامل است. اما این مانع محبوبیت آن نشده است.

۴. Facebook

وب سایتی که در اوایل دهه ۲۰۰۰ توسط مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت تأسیس شد و به عنوان روشی برای آشنایی با همکلاسی های هاروارد ، به بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بدل شد. بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه روی این پلتفرم کار می کنند و سیستم عامل های متفاوتی مانند WeChat Tencent به (۹۶۸ میلیون) ، اینستاگرام (۷۰۰ میلیون) و توییتر (۳۲۸ میلیون) در حال گشت و گذار هستند. اما این سایت همچنین از راهی برای برقراری ارتباط با دوستان و نزدیکان خود ، به واسطه ای که از طریق آن اخبار و تبلیغات آزادانه جریان می یابد ، تکامل یافته است ، به گونه ای که اغلب گفتن یکی از دیگری را دشوار می کند. فیس بوک قول داده است که با به اصطلاح “اخبار جعلی” نبرد کند و می گوید فرآیندهای سایت را برای کاهش انتشار اطلاعات غلط و همچنین clickbait اصلاح می کند.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۵. YouTube

در گذشته ، تماشای فیلم در اینترنت کاملاً واضح به نظر می رسد مانیتورها در واقع تلویزیونهای صفحه نمایش ریز هستند. اما یوتیوب طول کشید تا به جهانیان نشان دهد که هر کسی می تواند یک ستاره ویدیویی باشد. درست همانطور که سکوهای اولیه وبلاگ نویسی باعث انتقاد همه شد ، یوتیوب (به دنبال اینستاگرام و اسنپ چت) هر کس را با یک تلفن هوشمند به ناشر ویدیو تبدیل کرد. تأثیر بسیار قابل ملاحظه ، چه بهتر و چه بدتر است YouTube باعث می شود که خودمان را سرگرم کنیم ، مهارتهای جدید یاد بگیریم یا با دوستان دور دست ارتباط برقرار کنیم.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۶. Craigslist

مدتها قبل از یافتن تاریخ با کشیدن تلفن هوشمند خود ، مرور آپارتمان ها در Trulia ، یا جستجوی کار پاره وقت از طریق واقع ، Craigslist وجود داشت. این سایت در سال ۲۰۱۷ با داشتن ماهانه بیش از ۶۰ میلیون کاربر آمریکایی ، یک مقصد محبوب برای لیست املاک و مستغلات و لیست های شغلی است. Craigslist به عنوان لیست ایمیل از رویدادهای مستقر در سانفرانسیسکو در سال ۱۹۹۵ آغاز شد ، که بنیانگذار کریگ نیومارک به یک سایت تبلیغات طبقه بندی شده و انجمن آنلاین تبدیل شد. تأثیرات آن در سراسر وب گسترش یافته است بسیاری از آنها بخش قابل توجهی از افول صنعت روزنامه ها را به تغییر تبلیغات چاپی به تبلیغات آنلاین نسبت می دهند.

۷. Yahoo

سالها قبل از اینکه “گوگل” فعل شود ، یاهو وجود داشت. یاهو با تلاش اولیه برای ایجاد نظم به هرج و مرج در اینترنت ، یوتیوب به عنوان نوعی از صفحات زرد برای وب عمل کرد ، با ویرایشگرهای انسانی پیوندهایی را برای داستانهای خبری و سایتهای دیگر انتخاب کرد. الگوریتم های جستجوی مبتنی بر ارتباط گوگل در نهایت با استفاده از کاربران بسیار طنین انداز شد و یاهو را به سمت بی ربطی فروکش کرد و در حالی که رایج دوستی در حال کاهش است. اما ایده اصلی یاهو اینکه چیزی به کاربران اینترنت کمک کند تا همه سر و صداها را پیدا کنند تا بتوانند سیگنال خود را پیدا کنند یک اصل اساسی برای اطلاعات آنلاین است.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۸. Drudge Report

“گزارش” نامگذاری شده مت Drudge مشهورترین به دلیل شکستن داستان مونیکا لوینسکی است ، اما این سایت به ندرت اخبار مربوط به خود را ارسال می کند. درعوض، این به عنوان یک جمع کننده خبری محافظه کار، و با اشاره به مقالاتی از سراسر وب و قرار دادن عناوین ایدئولوژیکی چرخش (و غیرقابل برگشت با کلیک بر روی) روی آنها ، خدمت می کند. طراحی وب barebones Drudge با گذشت سالها تغییر چندانی پیدا نکرده است و به عنوان نوعی یادبود زندگی روزهای اینترنت شماره گیری محسوب می شود.

۹. eBay

آمازون ممکن است امروز بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را اداره کند ، اما اعتبار eBay را برای محبوب کردن ایده بازار آزاد برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند. eBay که در سال ۱۹۹۵ زندگی خود را با عنوان AuctionWeb آغاز کرد ، شیوه عبور از جهان و کسب درآمد از کالاهای استفاده شده را برای همیشه تغییر داد. و این راه را برای خیاط های الکترونیکی مدرن مانند Etsy هموار کرد ، که به هر کسی امکان می دهد صنایع دستی خود را بفروشد یا یک تجارت کوچک را به صورت آنلاین اداره کند. آمازون ممکن است جایی باشد که ما به دنبال حوله های کاغذی ، مواد غذایی و هدایای تعطیلات لحظه آخری هستیم ، اما هنوز هم مردم eBay برای پیدا کردن کالاهای پرنعمت یا کمیاب ، از جفت کفش ورزشی تا آیفون های فروخته شده ، اسکن می کنند.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۱۰. Info.cern.ch

اطلاعات ایجاد شده توسط “پدر وب” توسط تیم برنرز لی در سال ۱۹۸۹ در مرکز تحقیقاتی CERN در سوئیس ، info.cern.ch امروز به چشم نمی خورد. اما برجسته برای هر چیز به طور پیش فرض تأثیرگذار است و قطعاً در مورد این نیز صادق است ، جرقه ای برای هر وب سایت که در پی آن بود. هنوز هم قابل مشاهده است ، سایت های کانون توجه در DNA هر وب سایت مدرن ، از جمله لینک های ارتباطی ، نقشه سایت ، یک صفحه درباره سبک و اطلاعات تماس. ما از آن زمان مرتباً تغییراتی را در جنبه های دیداری و شنیداری طراحی وب ایجاد کرده ایم ، اما افکار اساسی Berners-Lee در مورد اینکه یک وب سایت باید تقریباً ۳۰ سال بعد طنین انداز شود.

۱۱. The Pirate Bay

سکوهای باز به دلیل ماهیت خود اختلاف نظر را مطرح می کنند و به گروههایی که می خواهند اصول فرهنگی یا حقوقی را به چالش بکشند صدا می دهند. سایت هایی مانند نپستر در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی به اشتراک گذاری موسیقی غیرقانونی راه اندازی کرد ، اما The Pirate Bay که توسط یک سوییسی از سوئدی ها در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد ، این استدلال ضد کپی رایت را نشان می دهد که “اطلاعات می خواهد رایگان باشد”.

این سایت مطالب میزبانی شده توسط دیگران را فهرست بندی می کند ، و پیوندهایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که برای بارگیری فیلم ، موسیقی ، کتاب و موارد دیگر از آنها استفاده می کنند – غالباً در نقض آشکار قوانین به اشتراک گذاری اطلاعات. اگرچه توسط دادخواستها ، توقیف دامنه و تحقیقات جنایی در سراسر جهان پنهان شده است ، این سایت به نوعی همچنان پابرجاست و همچنان یک نقطه مرجع برای بحث درباره فضایل و خطرات اشتراک فایلهای همسالان است.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۱۲. WikiLeaks

سایتی که گاه با انتشار پنتاگون پاپرس به دلیل خرابکاری های “اسناد رسمی” اطلاعات طبقه بندی شده اش مخالف بود ، پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ ، به یک میدان جنگ برای بحث درباره نقش سوت زدن و تبلیغات در مقیاس گسترده تبدیل شده است. ویکیلیکس در سال ۲۰۰۶ توسط جولیان آسانژ ، فعال استرالیایی به عنوان ابزاری برای فاش کردن اطلاعات حساس درباره کشورها و مؤسسات تأسیس شد ، ویکیلیکس بیشتر به خاطر افشاگری های مربوط به عملیات نظامی ایالات متحده ، فعالیت های دیپلماتیک ، اردوگاه های بازداشت و زندانی شدن سخنگوی NSA ، ادوارد اسنودن شناخته شده بود – تا سال ۲۰۱۶ ، که این سایت با انتشار تابلوهای ایمیل حزب دموکرات که ظاهراً توسط اپراتورهای روسی تهیه شده بود ، خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درگیر کرد.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا
 

۱۳. Pandora

سایت های اینترنتی اولیه مانند MP3.com موجی از اشتراک موسیقی را که در سیستم عامل های دیجیتالی مانند iTunes و Spotify به اوج خود رسیده ، شروع کرد ، اما پاندورا مفهوم آهنگ های پخش شده آنلاین را با توصیه هایی که به سلیقه ارائه می شود ، نشان می دهد. پاندورا که در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد ، به کاربران اجازه داد آهنگ هایی را که می شناسند یا از دسته ژانرها در یک مرورگر پخش می کنند ، پخش کنند و سپس آهنگ های پیشنهادی را بر اساس صفات مشترک دنبال کنند. کاربران می توانند هر انتخابی انگشت شست را به بالا یا پایین بدهند ، “خدمات” سرویس را برای تهیه ترجیحات خود آموزش دهند. شما می توانید عناصر آن فرآیند را در همه موارد از توصیه های محصول “جدید برای شما” آمازون ، تا تب “محتوای” برای شما “آیتونز اپل مشاهده کنید.

تاثیرگذارترین وب سایت های دنیا

۱۴. Reddit

انجمن های آنلاین از زمان آغاز به کار اینترنت وجود داشته است ، بنابراین به این معنا ، Reddit فقط چهره مدرن چیزی است که به عنوان تابلوهای بحث و گفتگو شماره گیری آغاز شد. اما Reddit ، که در سال ۲۰۰۵ وارد کشور شد ، در جستجوی اخبار اجتماعی نیز به چشم می خورد ، و آن را به یک مرکز ترکیبی از داستان و واکنش تبدیل می کند. این ایده از جوشاندن مباحث جالب ، مبهم یا داغ با دکمه های داغ با جوامع طرفدار آنقدر مشهور شده است که صدها میلیون کاربر را که سالانه ده ها میلیارد صفحه از صفحه ایجاد می کنند ، فریب می دهد و شعار سایتی ایجاد می کند
که به طرز احتمالی می خواند “صفحه اول اینترنت.”

۱۵. Match.com 

نسل های نوظهور ممکن است روزی به اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم به عنوان نوعی خط تقسیم کننده نگاه کنند قبل و بعد از اینترنت و قبل و بعد از تاریخ های بالقوه را با خدماتی مانند Match.com بررسی کنیم. دومی از سال ۱۹۹۵ حدوداً یک سرویس دوست یابی آنلاین است که در سال ۱۹۹۳ شروع به توزیع تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین برای روزنامه ها کرده است. اما این به سرعت به کمک به مردم در برقراری ارتباطات بین فردی و نمایش داده شده با علاقه تغییر یافت و به خدمتی که امروز در ۲۵ کشور جهان فعالیت می کند و ده ها میلیون نفر از اعضای آن می بالد،
به اوج خود رسید.

مقالات مرتبط: ۲۱ وب سایت برتر طراحی دنیا و دلیل انتخابشان

 

نمونه کارها

 

[wdi_feed id=”1″]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.