افزایش بازدید سایت

محبوب ترین پست ها

افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت

مقدمه

بی شک افزایش بازدید سایت، بالا رفتن ارزش و قدرت یک وبسایت را نشان می دهد
و هرچه بازدید وبسایتها بالاتر باشد درآمد آن بیشتر میشود و به اهداف مورد نظر خود
نزدیکتر میشوید. امروزه یکی از اصلی ترین نگرانی های مدیران وب سایت ها بازدید
وب آنها می باشد. قطعا هر مدیر وب سایتی علاقه مند است که وب سایت آن هر روز
بارها مورد بازدید علاقه مندان قرار گیرد اما برخی از این مدیران با راه های افزایش
بازدید سایت آشنایی ندارند و نمی دانند که برای افزایش بازدید سایت خود یا قرار
گرفتن در صفحه اول گوگل باید چه کارهایی انجام دهند. قصد داریم در این مقاله
به راه های افزایش بازدید سایت بپردازیم راه هایی که می توان به کمک آنها
نسبت به افزایش بازدید سایت به صورت رایگان استفاده کنید.

اهمیت افزایش بازدید سایت

مهم نیست که شما چه نوع خدمات و محصولاتی را به مشتریان خود ارائه می دهید. هر چقدر هم که وب سایت شما خوب و باکیفیت باشد اما تا زمانی که قادر نباشید بازدید واقعی برای آن دریافت کنید و باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید، تلاش های شما بی نتیجه مانده و سودی در پی نخواهد داشت. از همین رو یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت کسب و کارهای آنلاین ، عدم موفقیت در افزایش ترافیک سایت است. مشکل اصلی چنین وب سایت هایی دیده نشدن توسط کاربران فضای مجازی است.

افزایش بازدید سایت یکی از عواملی است که باعث بهبود رتبه الکسا سایت شما شده و ترافیک سایت را با استفاده از بهترین متدهای روز افزایش می دهد. هر چه ترافیک سایت بالاتر باشد و کاربران بیشتری در طول روز از سایت شما بازدید به عمل آورند ، تاثیر مثبتی بر روی رتبه الکسا می گذارد. تاثیر این روش در یک بازه ۷ تا ۱۴ روزه قابل مشاهده می باشد.

مزایای افزایش بازدید سایت برای وب سایت ها
  • افزایش بازدید سایت باعث افزایش درآمد شما می شود.
  • افزایش بازدید سایت باعث نزدیکتر شدن به صدر جستجوهای موتور گوگل و همچنین بیشتر شدن محبوبیت از دیدگاه گوگل میشود
  • هر چه بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید خیلی سریع تر می توانید به یک برند تبدیل شوید.
  • بازدیدکنندگان سایت شما می توانند کسب و کار شما را به دیگران معرفی نمایند و از این طریق می توانید افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید.
  • جذب مشتری و تعداد بازدیدکنندگان بیشتر بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت شما تاثیر بسیار فوق العاده ای دارد.
  • به هر میزان تعداد افراد بیشتری را برای بازدید از سایت به سمت خود جذب کنید مشاهده میکنید که با افزایش بازدید سایت رتبه الکسای
    وب سایت شما به مرور زمان بهبود پیدا می کند.
افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت
مقالات مرتبط: پولسازترین شغل های طراحی سایت
چند نمونه از روش های افزایش بازدید یک وب سایت

۱. نوشتن مقالات پرطرفدار

از اصلی ترین بخش های یک وب سایت بخش تولید محتوا آن می باشد به گونه ای که سایت شما ظاهر بسیار زیبایی نیز داشته باشد اما متاسفانه از محتوای بسیار و ارزشمندی برخوردار نباشد در نهایت آنچه که انتظار داشتید نمی شود به همین خاطر یکی از اصلی ترین و مهم ترین کارهایی که شما به عنوان مدیر یک وب سایت باید انجام بدهید نسبت به انجام آن نوشتن مقالاتی است که برای بازدید کنندگان جذابیت بسیاری داشته و بتواند آنها را به سمت سایت شما جذب نماید.

۲. تولید و انتشار ویدئو

امروزه کمتر کسی وجود دارد که حوصله و وقت مطالعه یک صفحه محتوای متنی را در وب سایت شما داشته باشد به همین خاطر است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش های ویدیویی هستند تا بتوانند تنها با دیدن آنها به تمام آنچه که قرار بوده است شما در یک صفحه از سایت توضیح دهید دست یابند به همین منظور بهتر است تا برای موضوعاتی که مطمئن هستید خواهان بسیاری دارند یک ویدئو آموزشی تهیه نمایید و با انتشار آن بر روی سایت خود مخاطبانی که به دنبال چنین ویدئوهایی هستند را بیابید و آنها را به بازدید کنندگان دائمی خود تبدیل نمایید.

افزایش بازدید سایت

۳. تولید وانتشار پادکست (فایل صوتی)

تولید فایل های صوتی کار بسیار ساده ای می باشد. تنها کافیست مقالات سایت خود را به صوت تبدیل کنید. همچنین ایبوک هایی که قبلاً نوشته اید را هم می توانید به کتاب صوتی تبدیل کنید و دوباره آن ها را منتشر کنید. ممکن است کاربران ابتدا شما را از طریق پادکست‌های‌ تان بشناسند و سپس به سایت شما مراجعه کنند. به همین سادگی برای اشتراک محتوای خود فقط باید آن را به فرمت های مختلف تبدیل کنید. تنها دلیل اصرار به تولید فایل صوتی، برای انتشار آن ها است.

۴. بهره بردن از شبکه های اجتماعی

یکی از روشهای قدرتمند و البته کمی دشوار می توان به افزایش بازدید از شبکه های اجتماعی به وبسایت اشاره کرد که نیازمند زمان مناسب از سوی شما می باشد اما منظور این نیست که هر چه در سایت خود منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خود هم منتشر کنید. این کار برای بهبود سئو عالی می باشد ولی ما می خواهیم در تلگرام و اینستاگرام فعالیت کنیم که هیچ ربطی به سئو ندارند. اگر می خواهید از اینستاگرام و تلگرام  بازدیدکنندگان بالایی جذب کنید باید برای آن‌ها محتوای منحصر به فرد و اختصاصی تولید کنید که در وب سایت شما قرار ندارند تا مخاطبان تازه ای را
با کسب و کار خود آشنا کنید.

روش های افزایش بازدید یک وب سایت
روش های افزایش بازدید یک وب سایت
افزایش بازدید سایت

۵. تولید محتوای طولانی

بسیازی از افراد فکر می کنند که همیشه تولید محتوای کوتاه بهتر است، اما براساس تحقیقات انجام شده محتوایی که بیشتر از ۳ هزار کلمه باشد، ۲۸ درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. مهمترین جنبه تولید محتوای طولانی ایجاد لینک‌های قوی از سایت‌ها و منابعی است که به عنوان پلتفرم‌های معتبر آنها را می‌شناسیم. چون الگوریتم‌های گوگل عاشق محتوای باکیفیت هستند، به همین خاطر اگر محتوای شما را باارزش تلقی کنند یا محتوای شما از سوی یک سایت معتبر پیشنهاد شود، اونوقت در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری می‌گیرید. در این روش حتی احتیاج نیست که خودتان دنبال موضوع تولید محتوا باشید می‌توانید از نمونه‌های موفق قبلی نیز به سبک خودتان استفاده کنید.

۶. بالابردن سرعت سایت

یکی از روش های دیگر افزایش بازدید سرعت بالای بارگذاری سایت شما می باشد. شانس بازدید بیشتر را چندین برابر هنگامی که سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربران با رضایت بیشتری به دیگر صفحات سایت شما مراجعه می‌کنند و به طب، بازدید صفحات دیگر سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین سرعت بالای یک سایت رابطه کاملاً مستقیمی با افزایش رتبه سایت، امنیت و همچنین سئوی سایت دارد.

۷. به روزرسانی مطالب قدیمی در وب سایت

یکی از اشتباهات بزرگ و رایج وب مسترها در سئو بررسی و به روزرسانی نکردن مطالب منتشرشده قدیمی وب سایت می باشد خیلی از محتوای منتشر شده توسط ما تاریخ انقضا داشته و ارزش و اعتبار آن‌ها پس از مدتی از بین می‌رود. بررسی دوباره این ‌گونه مطالب و بروزرسانی آن‌ها با آخرین اطلاعات روز، می‌تواند کمک خیلی زیادی به افزایش بازدید سایت شما بکند. چنین کاری به جز اینکه مطالب شما را همیشه به ‌روز نگه می‌دارد، موجب می شود تا شما از دید کاربران یک منبع معتبر و قابل اعتماد به نظر برسید.

افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

۸. همکاری با برندهای دیگر

یکی دیگر از راه های دیگر برای بالا بردن بازدید سایت همکاری با هم‌صنفی‌ها و برندهای دیگر است. شما می‌توانید محتوای آنها را منتشر کنید و آنها نیز می‌توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. هر کدام از شما مخاطبان مخصوص به خود را دارید که این اشتراک گذاری باعث می‌شود بازدید بیشتری جذب کنید.

۹.برگذار کردن رویدادهای رایگان

شاید بتوان نهمین راه را یکی از بازدید آور ترین مواردی که می تواند بازدید سایت شما را دگرگون نماید نامبرد قطعا بسیاری از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند به دنبال آموزش مسائل مختلف از جمله آموزش های حوزه کاری شما هستند، شما می توانید با برگزاری یک دوره آنلاین  و یا آفلاین این دست از آموزش ها را برای استفاده مخاطبین بر روی سایت قرار دهید و پس از آن تاثیرش را بر روی بازدهی سایت خود مشاهده کنید.

۱۰. تولید اپلیکیشن موبایل

امروزه تعداد کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش است. شما می توانید توسط ساخت یک اپلیکیشن، کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید. ساخت اپلیکشن های موبایل بسیار ساده تر از قبل شده است. شما می توانید  به راحتی توسط چند کلیک یک اپلیکیشن برای خود داشته باشید. البته این را هم بدانید با تولید اپلیکیشن های کاربردی در حوزه کاری خود هم می توانید بازدید سایت تان را افزایش دهید و افراد زیادی را با کسب و کارتان آشنا کنید. چند روز پیش اپلیکیشنی را در کافه بازار دیدم که مربوط به چک کردن رتبه سایت در کلمات و عبارات کلیدی پیشنهادی بود. این اپلیکیشن کاربردی مربوط به یک سایت معروف در زمینه آموزش سئو سایت بود.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید روش های بسیاری برای افزایش بازدید یک وب سایت وجود دارد
که به چند نمونه از آن ها اشاره کردیم فضای آنلاین نیاز به تخصص و صبر و حوصله دارد
اگر این موارد را رعایت کنید مطمئنا نتیجه خوبی خواهی گرفت.

مقالات مرتبط: باز طراحی سایت چیست؟ چه زمانی به ریدیزاین سایت نیاز دارید؟

 

نمونه کارها

 

[wdi_feed id=”1″]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.