عناوین اشاره شده دراین مقاله:

مقدمه طراحی سایت یا پیج اینستاگرام؟
ایجاد کسب و کار با طراحی سایت یا پیج اینستاگرام این سوال را اکثر افرادی که به تازگی قصد فعالیت در حوزه کسب و کارهای دیجیتال را دارند میپرسند.
بسیاری مدیریت سایت را سخت و پرهزینه می دانند و بسیاری دیگر هم شبکه های اجتماعی را ضعیف، ناقص و شاید موقتی!
در این مقاله قصد داریم به این دو موضوع بپردازیم.
تاریخچه طراحی سایت
مزایای استفاده از وب سایت
- سایت برای معرفی شما عالی است. مشتریان فعلی شما می توانند کسب وکارتان را تنها با یک لینک به دوستانشان ارجاع دهند. همچنین به آنها اجازه دسترسی به همه چیز در مورد شما را بدهند.
- شما می توانید وب سایت خود را به روز رسانی کنید.
- داشتن دامنه خاص شما باعث می شود که شما اعتبار و اعتماد بین برند و مخاطبین خود را ایجاد کنید.
- با داشتن وب سایت شما یک آدرس ایمیل معتبر برای خودتان، شرکا و کارمندان خود ایجاد می کنید.
- شما میتوانید به روز رسانی ها را مستقیما از وب سایت خود ایمیل کنید.
- طراحی سایت در طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه است.
- با طراحی وب سایت شخصی گزینه های بسیار بیشتری در مورد ظاهر، امکانات و مشخصههای محصولات و خدمات شما وجود دارد.
- طراحی وبسایت به شما این امکان را می دهد که برند خود را به شکلی خلاقانه تر و منحصر به فرد معرفی کنید.
- شما میتوانید ویدئو، بلاگ ها، نظرات مشتریان و سوالات متداول را اضافه کنید.
- اگر محصولی می فروشید، می توانید یک سایت فروشگاهی آنلاین را به مجموعه خود اضافه کنید.
- در این صورت سایت می تواند هزینه های عملیاتی مانند اجاره فروشگاه فیزیکی یا داشتن چندین کارمند را کاهش دهد.
- فروش محصول در سایت بسیار راحت تر از اینستاگرام است.
- شما می توانید به اطلاعات دسته بندی شده مشتریان دسترسی داشته باشید.
- شما می توانید یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید.
- برای فروش محصول نیازی به پاسخگویی اپراتور و دریافت وجه به صورت دستی یا کارت به کارت نیست. فرآیند خرید در فروشگاه های اینترنتی به صورت استاندارد، اتوماتیک و حرفه ای انجام می شود.
- یک سایت آنلاین می تواند ۲۴ ساعت در روز مورد بازدید قرار گیرد.
- شما می توانید تمام فعالیتها را در سایت خود پیگیری کنید.
- اگر محتوای شما قوی بوده و بک لینک داشته باشید، موتورهای جستجو سایتتان را در جایگاههای برتر رتبه بندی می کنند.
- هرچه سایت شما اطلاعات بیشتری داشته باشد، بازدید کنندههای بیشتری خواهید داشت.
معایب استفاده از وب سایت
- نگهداری و توسعه یک سایت هزینه بر است.
- شما نیاز به صرف هزینه برای پشتیبانی ، تولید محتوای سایت و سایر موارد مربوط به توسعه آن دارید.
- شما باید سخت کار کنید تا ترافیک زیادی را به وب سایت خود جلب کنید. شما به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارد.
- هر چه قابلیت و طراحی سایت تان پیچیده تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

تاریخچه اینستاگرام
اینستاگرام نمونه بارز «شکست مقدمه ی پیروزی» است کوین سیستروم و مایک کرایگر به عنوان خالقان اینستاگرام، در ابتدا اپلیکیشنی به نام Burbn ساخته بودند که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی بود. این اپلیکیشن در نهایت توانست فقط ۱۰۰۰ کاربر بدست بیاورد و این یک شکست برای سیستروم و کرایگر بود اما این دو هم دانشگاهی قدیمی دست از کار نکشیدند و تصمیم به گسترش ایده هایشان گرفتند تا سرانجام در اکتبر ۲۰۱۰، اینستاگرام در قالب یک اپلیکیشن IOS عرضه شد. در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آی او اس در اپ استور منتشر شد.
در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار بارگیری شد. سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از راه مرورگر امکانپذیر شد. هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخه های آی او اس و اندروید محدودیته ایی داشت. در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ویندوز موبایل برنامه اینستاگرام به صورت همگانی منتشر شد.
مزایای استفاده از اینستاگرام
- استفاده اولیه از آن رایگان است.
- به سادگی و در چند دقیقه می توانید یک حساب کاربری اینستاگرام بسازید و شروع کنید
- پتانسیل بالقوه زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارد.
- امکان نمایش نتایج پست های مربوط به شما با کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری شما در گوگل وجود دارد.
- امکان دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان
- ایجاد فرصت های ارتباط با مشتریان و دیگر کسب و کارها
- دسترسی به بازار های بین المللی
- رابط کاربری آسان و سریع ا
- نگهداری و ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام برای شما هزینه ای ندارد
- شما قادر به ایجاد وفاداری بین برند یا صفحه و مخاطبین خود از طریق به روز رسانی ها و ارتباط با فالور های خود در اینستاگرام هستید.
معایب استفاده از اینستاگرام
- شما ممکن است ساعاتی را صرف ایجاد محتوا کنید که دیده نشود.
- بدون نظارت روزانه، شما فرصت های زیادی را از دست خواهید داد. مخاطبین شما انتظار واکنش های سریع را دارند.
- اگر زمان کافی را صرف تعامل با مخاطبین نکنید، وفاداری آن ها را از دست خواهید داد.
- بازخورد منفی برای همه افراد نمایش داده می شود.
- فضای اینستاگرام به شدت رقابتی می باشد.
- شما باید از قوانین اینستاگرام پیروی کنید.
- امکان فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد.
- سطح دسترسی به گزارشات تحلیلی بسیار کم تر از یک وب سایت است چون شما تنها اطلاعاتی را دریافت می کنید که اینستاگرام به شما میدهد.
- بدون بودجه تبلیغاتی، جذب مخاطبین هدف بسیار دشوار است.
- برای استفاده از اینستاگرام باید به قوانین آن تسلط داشته باشید و یا از یک ادمین اینستاگرام حرفه ای کمک بگیرید.
- اینستاگرام محتوایی که شما از طریق صفحه خود منتشر می کنید را کنترل می کند.
نتیجه گیری
در واقع سایت اصلی ترین حوزه ی کسب و کار شما است و اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی تنها به جذب مخاطبین بیشتر کمک می کند. شما برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را رشد بدهید نیاز به سایت و اینستاگرام دارید نه سایت یا اینستاگرام. اینستاگرام به تنهایی نمی تواند کسب و کار شما باشد چرا که شما برای فروش محصولات خود و یا بررسی محصولات توسط مخاطبین خود نیاز به یک سایت اینترنتی دارید و اینستاگرام جوابگوی تمامی نیاز شما نخواهد بود اما مهترین حوزه برای جذب مخاطبین بیشتر و برندینگ شما خواهد بود. (طراحی سایت یا پیج اینستاگرام؟)