سیستم های آنلاین مدیریت رزرو هتل

محبوب ترین پست ها

سیستم های آنلاین مدیریت رزرو هتل

مقدمه

سیستم های آنلاین مدیریت رزرو هتل در واقع یک اپلیکیشن نرم افزاری است که هتل ها از آن
بهره می گیرند تا مهمانان از طریق آن یک رزرو آنلاین امن را تجربه کنند. این سیستم با وب
سایت های رزرو و به خصوص با شبکه های اجتماعی نیز همگام سازی می شود. سیستم
رزرواسیون هتل یکی از مهمترین مواردی است که یک هتل معتبر و موفق حتما آن را
دارد و براساس این سیستم است که کار را هم برای خود و هم مسافرین هتل راحت
می کند.

اهمیت سیستم های آنلاین مدیریت رزرو هتل

مسافران قطعا نمی‌خواهند با هتلی که همه اتاق های آن پر شده روبرو شوند و همچنین هتلداران با کمبود درآمد. پس سیستم رزرواسیون هتل برای هر دو گروه مهم است. هتل داران می‌دانند که پیشرفت و رونق گردش کار هتل، بستگی به درآمد هتل دارد و درآمد هتل نیز از وجود مسافر و فروش اتاق ها تأمین می‌شود، اگر اتاق ها خالی باشد. راه درآمد هتل بسته است و با بسته بودن این راه، به ادامه حیات و بقای هتل چندان امیدی باقی نمی‌ماند.

دلایل مختلف نیاز هتل ها به یک سیستم رزرواسیون
  • امکانات سیستم رزرو هتل

مشتریان شما به راحتی هتل خود را جستجو میکنند و مشخصات خود را وارد می کنند
و در نهایت به صورت آنلاین واچر خود را دریافت می کنند.

  • سیستم مدیریت هتل

امکان مشاهده ریزتاریخ ها، مسافرین، لیست رزرو، لیست رزرو موقت، لیست کنترل
مسافرین و لیست کنسلی ها برای هر هتل به صورت جداگانه  می باشد.

  • امکان نمایش لیست گارانتی های هتل

می توانید هتل های مورد نظر خود را همراه با جزئیات کامل مثل: ظرفیت باز، قفل اتاق،
تعداد اتاق، نوع اتاق و… گارانتی نمایید.

سیستم های آنلاین مدیریت رزرو هتل

 

نیاز هتل ها به یک سیستم رزرواسیون
  • گزارشات کلی و ریز هر هتل به صورت روزانه

گزارشات متنوعی از هتل ها را می توانید به صورت روزانه و ماهانه مشاهده کنید مثل:
گزارش فروش هتل، ورودی همه هتل ها، واچر و…

  • سیستم مدیریت اتاق های هر هتل

هنگام ایجاد هتل، می توان اتاقهای هر هتل را با جزئیات کامل تعریف کرد. مثل: نوع اتاق،
تعداد، قیمت، هزینه هر نفر اضافه و…

مقالات مرتبط: برترین نرم افزارهای هتلی ایران
ویژگی های مهم سیستم رزرواسیون هتل
  • در دسترس بودن

از مهمترین ویژگی های یک وب سرویس رزرو هتل، در دسترس بودن آن است. یعنی کاربران می توانند در هر زمان و مکانی با هر سیستمی لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت و… به سیستم رزرو هتل دسترسی داشته باشند و از خدمات آن استفاده کنند و همچنین به رزرو هتل مورد نظر خود با توجه به تمام موارد ممکن بپردازند.

  • امنیت

با مراجعه کردن به سیستم رزرو آنلاین معتبر می توانید از امنیت آن مطمئن شوید و از دادن اطلاعات شخصی یا بانکی خود هراسی نداشته باشید. همچنین امکان کلاهبرداری هم با استفاده از این سیستم ها وجود ندارد و همین مورد یک ویژگی سیستم رزرو هتل به حساب می آید که موجب شده افراد زیادی را برای استفاده از آن جذب کند.

  • پشتیبانی آنلاین

با استفاده از سیستم رزرواسیون هتل در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل، کاربران می توانند از یک پشتیبان که به صورت آنلاین در دسترس است کمک بگیرند. همچنین این پشتیبانی برای خود کارکنان هتل هم از طرف شرکت تولید سیستم فراهم می شود تا به صورت کامل به آن مسلط شوند، به همین دلیل پشتیبانی آنلاین هم برای کاربران و هم کارکنان هتل، یک ویژگی سیستم رزرواسیون آنلاین هتل به حساب می آید.

رزرواسیون هتل
  • امکان دسترسی به اطلاعات و گزارش ها

از دیگر ویژگی های یک سیستم رزرواسیون هتل می توان به دسترسی سریع به اطلاعات در قالب گزارش هایی طبقه بندی شده اشاره کرد. مثلا افراد پذیرش شده، آمار مورد نیاز رستوران و… به صورت گزارش هایی طبقه بندی شده به سرعت در اختیار کارکنان بخش مربوطه یا مدیریت قرار می گیرد. همچنین اطلاعات مربوط به اتاق های هتل و ظرفیت آن و همینطور هزینه های خدمات به صورت
آنلاین برای مسافران نشان داده می شود.

  • امکان ویرایش اطلاعات

امکان اصلاح اطلاعات بهترین ویژگی یک این سیستم به حساب می آید که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا اطلاعات مربوط به مهمانان مثل از کم و زیاد کردن تعداد نفرات، ویرایش خدمات بخش های مختلف همچون رستوران و کافه، کنسل کردن رزرو و… به راحتی انجام دهند.

مراحل عملکرد یک سیستم رزرواسیون هتل

۱. وارد کردن اطلاعات تجاری در سیستم 

اولین قدم این است که هتل ها اطلاعات مورد نیاز چون موجودی اتاق ها، نرخ اتاق ها، توصیف شرایط، امکانات و خدمات، تصاویری از هتل و اتاق ها و … را در سیستم رزرواسیون هتل قرار دهد تا کاربران به آن دسترسی داشته باشند و به قسمت بعدی بروند. همانطور که گفته شد این اطلاعات و سرعت دسترسی به آنها به عنوان ویژگی یک وب سرویس رزرو هتل به حساب می آید.

۲. رزرو هتل توسط مهمان

در این قسمت هر کاربر یا مهمان با توجه به شرایط خودش می تواند از خدمات و امکانات موجود در هتل استفاده کند. همچنین لازم است تا اطلاعات موردنیاز هتل را همچون تعداد نفرات، اطلاعات هویتی افراد، شماره پلاک خودرو در صورت استفاده از پارکینگ و … را به صورت دقیق وارد سیستم نماید.

۳. ارسال ایمیل یا پیامک به مهمان

هنگامی که کاربر اطلاعات خودش را در سیستم رزرو نهایی کند، پیامک یا ایمیلی را از جانب هتل دریافت می کند. در این ایمیل اطلاعاتی کامل از رزرو فرد نوشته شده و این اطمینان را به فرد می دهد که رزروش به درستی صورت گرفته و همه چیز طبق روال پیش می رود.

عملکرد یک سیستم رزرواسیون

۴. ثبت نظر مهمان

این قسمت مهمترین بخش سیستم رزرو به حساب می آید. در این بخش پس از استفاده از خدمات هتل لازم است تا مهمانان نظرات خود را بیان کنند، با این کار هم به بهبود خدمات هتل و هم به افرادی که قصد استفاده از آن هتل را دارند، کمک خواهید کرد که این مورد را می توان به عنوان ویژگی یک وب سرویس رزرو هتل نیز در نظر گرفت.

نتیجه گیری

سیستم های آنلاین مدیریت رزرو هتل برای هر هتلی جزو ضروریات می باشد. البته به علت وجود سایتهای فراوان با امکانات تکراری و مشابه، در طراحی سایت رزرواسیون هتل باید مواردی که منجر به سهولت در انجام کار و راحتی کاربر و صرفه جویی در زمان می شود بسیار دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مقالات مرتبط: طراحی سایت رزرو هتل بایدها و نبایدهای آن

 

نمونه کارها

 

[wdi_feed id=”1″]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.