تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از فعالیت ها و ابزارهایی است که برای تبلیغات محصولات و خدمات در وب یا اینترنت سایر ابزارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد.تولید محتوای خلاقانه از المانهای موثر در جلب نظر مخاطب و انتشار مجدد آن توسط وی در فضای دیجیتال دارد.
اگر میخواهید به زبان ساده بدانید که محتوا چیست و چه کاربردی دارید این ویدئو به شما خواهد گفت.
سه مورد از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر است:
سئو یا بهینه سازی سایت:
بهترین روش دیجیتال مارکتینگ است . اگر بتوانید سایت خود را براساس اصول سئو روی کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، هدفمندترین کاربران و مخاطبان را برای خود خواهید داشت.
تولید محتوا:
مهم نیست که کسب و کارتان تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد، شما در هر صورت نیاز به بازاریابی محتوا دارید. با تولید محتوای مناسب و بارگذاری آن در سایت به صورت مقاله یا ویدیوی آموزشی می توانید نیاز مخاطب و کاربران سایت خود را برطرف نمایید.
در ادامه با ما همراه باشید تا توضیح دهیم!
شبکه های اجتماعی:
امروزه اکثر کاربران از اینترنت موبایل خود استفاده می کنند و اکثرا وقت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک و …. سپری می کنند،که یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.
تولید محتوای وب سایت
ما به شما در این مقاله کمک می کنیم که چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و چه مواردی برای آن نیاز دارید.
برای اول شدن در گوگل دو چیز نیاز دارید؟
- محتوای شما بهترین باشد.
- محتوای شما مرتبط با عنوان محتوا باشد.
ابتدا لیست کلمات کلیدی درباره محتوایی را که میخواهید بنویسید را پیدا کنید و سپس شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.
به روش صفحات ستون یا Pillar Page تولید محتوا کنید.
تولید محتوا به روش صفحات ستون یا pillar page ، یعنی به جای نوشتن ۲۰ مقاله، یک مقاله جامع و کامل بنویسید که هر چیزی که مخاطب نیاز داشته باشد را پوشش بدهد .
محتواهای قدیمی را بازسازی کنید.
بهترین کار این است که هر چند وقت یکبار به این صفحات سر بزنیم و اطلاعات بیشتری به آنها اضافه کنیم
مثلا:
- محتوای خودتان را ویرایش کنید و ایرادات را رفع کنید.
- مطالب بیشتری به آن اضافه کنید
- تصاویر یا ویدئوهای بیشتری اضافه کنید
- اطلاعات قدیمی و به درد نخور را از محتوا حذف کنید
- اطلاعات موجود در محتوا را به روز کنید
- کلمات کلیدی LSI ( یعنی کلمات کلیدی ای که با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند ) را پیدا کنید و در مورد آن ها محتوا بنویسید و به محتوای قبلی اضافه کنید.
از Crosslinking حرفه ای و مرتبط در صفحات ستون استفاده کنید.
Crosslinking یعنی در پست های جدید لینک ها یا پیوندهایی به پست ها یا مقالات قدیمی تر بدهیم . هر چه قدر که ما بتوانیم در یک صفحه ستون لینک ها و ارتباطات حرفه ای ایجاد کنیم قطعا در رتبه بندی گوگل هم موفق تر می شویم و به گوگل در شناخت کیفی محتوای مان کمک میکنیم .
برای گرفتن بک لینک backlink های عالی تلاش کنید.
Backlinks بک لینک ها ، لینک هایی هستند که سایت یا وبلاگ های دیگر به سایت شما یا یک مقاله خاص یا صفحه خاص از سایت شما می دهند و به نوعی شما را در محتوایشان معرفی میکنند .
انتشار پست میهمان برای افزایش کیفیت بک لینک ها
بی شک استفاده از پست های میهمان می تواند یک استراتژی عالی برای افزایش مخاطب باشد اما مهم تر از هر چیزی این است که هدف مشخصی برای خودمان تعیین کنیم .
برای محتوای تولید مخاطب هدف درست انتخاب کنید
آدرس ایمیل مخاطبین وخود را داشته باشید برای رسیدن به این هدف مثلا می توانید یک کادری در بالای مقاله قرار دهید و بگویید برای دانلود این مقاله به صورت pdf می توانند روی این لینک کلیک کنند .و مخاطبینی که روی لینک مورد نظر کلیک میکردند به یک پاپ آپی وارد می شدند که بعد از گرفتن آدرس ایمیل شان این فایل pdf برای آنها ارسال میشود .
کیفیت مقالات تان را با بررسی سایت های رقیب بالا ببرید
پر بازدید ترین و محبوب ترین پست ها آنهایی هستند که شامل ارائه و معرفی قالب های رایگان ، آیکون ها و پالت های رنگی است و معمولا هم این نوع محتواها بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه هستند.
اضافه کردن تصاویر جذاب و چند رسانه ای به پست های وبلاگ
هر چه تعداد تصاویری که در پست های وبلاگ استفاده میکنید بیشتر شود ترافیک این پست ها هم بیشتر شده است .
تولید محتوا پست اینستاگرام چیست؟
تولید محتوای اینستاگرام یکی از دیگر محتواهایی است که تاثیر خوبی در برندسازی و جذب مخاطب دارد. در نوشتن کپشن اینستاگرام به کوتاه بودن متن، خودمانی بودن آن (ساده بودن نگارش)، استفاده از ایموجی و هشتکگذاریهای صحیح و مرتبط دقت نمایید تا دیده شوید. فراموش نکنید که هشتکهای نامرتبط ممکن است موجب شادوبن شدن پیج شما شود،به همین دلیل به نگارش کپشن و اصول آن توجه کافی داشته باشید. اگر هم محتوای شما به صورت کلیپ است، به جذابیت بصری آن مانند نحوه لباس پوشیدن، حرکات بدن، فضای جذاب و روشن، ترکیب رنگها و بیان قوی دقت داشته باشید.
تولید محتوا گردشگری چیست؟
یکی از جذابترین مباحث؛ تولید محتوای گردشگری است موضوعی که با جذابیت بی حد و اندازه خود طرفداران و البته رقبا زیادی دارد.
بیان ساده و بعضا” پرهیجان،
مقدمهسازی دلنشین،
توضیحاتی وسوسهکننده
و حتی تصاویر ناب
از جمله اصولی است که در امر تولید محتوا گردشگری بسیار کارآمد است و باعث معرفی شما به همگان میشود. بسته به اینکه محتوا خود را برای چه فضایی تولید میکنید، باید اصول چشمنواز بودن محتوا را در نظر بگیرید و با مخاطب ارتباط برقرار کنید.
تولید محتوای آموزشی
محتوای آموزشی به مجموعه ای از عکس ها، متن ها، و انیمیشن های صوتی و تصویری گفته می شود که به کمک تکنولوژی رایانه ای پدید آمده تا یک مبحث درسی را آموزش دهد.
ویژگیهای محتوای آموزشی :
- محتوای آموزشی باید واضح و قابل درک و ساده و روشن باشند.
- سنجیدنی باشند.
- محتوای آموزشی باید نیاز فراگیران را برطرف سازد.
- براساس پدیده های علمی باشند
- رفتاری باشند.
سوالات متداول درباره تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ:
— چگونه تولید محتوا کنیم؟
۱- اولین جمله، جذب کننده نظر مخاطب شماست برای خواندن ادامه محتوای شما.
۲- نگارش پاراگراف اول، تأثیرگذارترین قسمت محتوا، را با دقت انجام دهید.
۳- با برقراری ارتباط فردی با خواننده، به جذابیت متن خود اضافه کنید.
۴- با تحریک کردن حس کنجکاوی خواننده او را به مطالعه تا انتها دعوت کنید.
۵- در بیان نوشتههایتان یک سیر منطقی در پیش بگیرید.
۶- از اعداد استفاده کنید.
۷- از کپی کردن مطالب سایتهای دیگر خودداری کنید.
۸- محتوای تعجبآمیز تولید کنید!
۹- سعی کنید مطالب را مختصر و کوتاه بنویسید.
— تولید محتوای چند رسانه ای
نرمافزار چندرسانهای نرمافزاری کاربردی است که تحت وب یا روی سیدی به منظور رسیدن به یک هدف آموزشی طراحی و تولید میشود و در اصطلاح نام محتوای الکترونیکی چندرسانهای به آن اطلاق میگردد. این امر به دلیل استفاده از رسانههای گوناگون مانند فیلم، عکس، صوت و متن در تولید این نوع نرمافزارهاست.
— چه محتوایی تولید کنیم؟
- نوشتن درمورد بهترین ها (top10)
- نوشتن پادکست های مصاحبه ای
- محتواهای کوتاه ((بدانید))
- یک آموزش جامع در مورد استفاده از ابزار های مهم
- پیش بینی در مورد آینده حوزه کاری شما
- معرفی و راهنمایی در مورد یک محصول یا خدمات مهم
- یک لیست برای بهتر انجام شدن یک کار
- تولید ویدیو آموزشی
- سؤال مخاطبان
- کتاب
- نوشتن محتوای رقبا
— تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
امروزه تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط و ساخت هرچیزی که انسانها میتوانند درکش کنند و در بستر های مختلف قابل انتشار است برای دستیابی به اهدافی مثل کسب درآمد (مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش، اعتماد مشتری و…
— چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
کوتاه بودن متن، خودمانی بودن آن ، استفاده از ایموجی و هشتکگذاریهای صحیح و مرتبط دقت نمایید تا دیده شوید. هشتکهای نامرتبط ممکن است موجب شادوبن شدن پیج شما شود، به همین خاطر به نگارش کپشن و اصول آن توجه کافی داشته باشید. اگر محتوای شما به صورت کلیپ است، به جذابیت بصری آن مانند نحوه لباس پوشیدن، حرکات بدن، فضای جذاب و روشن، ترکیب رنگها و بیان قوی دقت داشته باشید.
— برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم؟
تقویم تولید محتوا:
زمانی که تاریخ و زمان واقعی را به محتوای خود اضافه کردید، می توانید از ابزارهایی همچون تقویم گوگل استفاده کنید.
ایده سازی و پژوهش:
شما می توانید با ابزار Content Strategy Helper سایت BuiltVisible موارد گرایشی و موضوعاتی که مورد علاقه مخاطبان است را بیابید.
فرمت:
حتما نباید محتوایی که تولید می کنید به شکل متن و کلمه باشد. ویدیوهای کوتاه و جذاب، Hangout گوگل پلاس و فایل های ارایه پاورپوینت بهترین و جذاب ترین روش برای ایجاد محتوا هستند.
تصاویر:
تصاویر مرتبط و تکمیل کننده می تواند ایده شما را به گونه ای نشان دهد که متن هرگز قادر به انجام چنین کاری نبوده است.
— چند ایده برای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
- موضوعات جذاب و پر مخاطب روز باشید.
- لیستی از بایدها و نباید ها تهیه کنید.
- یکی از محبوب ترین ایده های تولید محتوا مصاحبه با افراد مشهور و موفق است.
- سوالات کاربران را به دقت پاسخ دهید.
- یکی از ایده های جذاب تولید محتوا بررسی سایت های رقیب است.
- از فصل ها ایده بگیرید.
- کتاب های پرفروش سال را نقد کنید.
- درباره مشاغل بنویسید.
- می توانید لیستی از بهترین، بدترین، ارزانترین و یا گرانترین موضوعات مربوط به کسب و کار خود جمع آوری کنید و در اختیار کاربران خود قرار دهید.
- یکی از ایده های کاربردی تولید محتوا معرفی ابزارآلات مرتبط با حوزه فعالیت شما است
- ترجمه کنید.
- لیستی از سایت های مفید و کاربردی تهیه کنید.
- روش های پیشرفت و ترقی را در زمینه خود به کاربران بیاموزید.
- مقایسه کنید.
- محتوای آموزشی تولید کنید.
- سایت های رقیب خود را بررسی کنید.
- تولید محتوای صوتی کنید.
- روش های درآمد زایی در منزل را معرفی کنید.
- خلاصه نویسی کنید.