آموزش طراحی وایرفریم سایت

محبوب ترین پست ها

آموزش طراحی وایرفریم سایت

آموزش طراحی وایرفریم سایت

مقدمه

وایرفریم یک مرحله مهم در هر فرایند طراحی وب سایت است. در طرح‌های پیچیده و بزرگ از
این روش برای تعیین بخش‌های مختلف استفاده می‌شود تا معلوم شود صفحات و عناصر در
کجا و با چه هدفی در طراحی به کار روند. وایر فریم یا طرح اولیه وبسایت طرح‌بندی (Layout)
صفحه وب است که نشان می‌دهد چه عناصر رابطی بر روی صفحه اصلی و سایر صفحات وب
سایت وجود خواهند داشت. هدف وایرفریم ارائه ساختار بصری پایه است که قرارگیری عناصر
مختلف یک صفحه وب را نشان می‌دهد. وایرفریم می‌تواند با استفاده از ابزارهای نرم‌افزارهای در
دسترس موجود ایجاد شود در این آموزش قصد داریم طراحی مدل سیمی یا وایرفریم سایت در برنامه
Word را به شما ارائه بدیم با ما همراه باشید. (آموزش طراحی وایرفریم سایت)

«آموزش طراحی وایرفریم سایت – مدرس مهندس سید حسام زنوزی»

 

آموزش طراحی وایرفریم سایت در Word

 

۱.بخش سرتیتر یا Header (منوی اصلی، لوگو، لینک ورود یا عضویت)

 

• منوی اصلی

در مرحله اول چیزی که اول از همه در سایت نیاز داریم خب مسلما بخش منوی اصلی می باشد. منوی اصلی که ما در این آموزش به عنوان مثال در نظر گرفتیم شامل صفحه اصلی، محصولات، سفارش کالا، درباره ما و تماس با ما می باشد.

نکته:

اگر به عکس زیر دقت کنید در بخش منوی اصلی یک لینک داریم به نام سفارش کالا حال چرا این نام رو گذاشتیم؟ بخاطر اینکه اگر سایت ما فروشگاه نداشت مشتریان بتوانند وارد یک فرم شوند و سفارش خود را انجام دهند.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش منوی اصلی

• لوگو و لینک ورود (عضویت)

در این قسمت دو بخش دیگر هم وجود دارد که می خواهیم به سایت خودمان اضافه کنیم که مهمترین آن بخش لوگو هست که برای شناساندن برند خود به مشتریان استفاده می شود. و بخش دیگر ورود یا عضویت می باشد، که این امکان را به  کاربران یا مشتریان شما می دهد تا بتوانند در وب سایت شما عضو و از خدمات شما بهره مند شوند.

• نکته:

به عکس زیر توجه کنید همانطور که مشاهده میکنید لوگوی ما در بخش سمت راست صفحه یا سایت ما قرار دارد حال ممکن است وب سایت ما یا لوگوی ما به صورت انگلیسی باشد آنوقت شما می بایست لوگو را در بخش سمت چپ صفحه قرار دهید.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش سمت راست صفحه لوگو و بخش سمت چپ ورود یا عضویت
۲. بخش اسلایدر (Slider)

 

در مرحله دوم ما بخش دیگری را اضافه میکنیم به اسم اسلایدر عملکرد اسلایدرها به چه شکل است؟ به این شکل که شما با اضافه کردن این بخش به وب سایت خود می توانید ویژگی های مختلفی که در کسب و کار شما وجود دارد را به شکل اسلایدر به نمایش بگذارید به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در زمینه تورهای گردشگری و مسافرتی هست می توانید تورهای ویژه یا تخفیفاتی که بابت سفر به مشتریان خود می دهید را به صورت یک اسلایدر طراحی و در وب سایت خود قرار دهید که این اسلایدرها می توانند به صورت ثابت و متحرک نیز باشند.

• نکته:

توجه داشته باشید شما می توانید با طراحی و قرار دادن یک اسلایدر زیبا و منحصر به فرد باعث جذب مشتری و افزایش تعداد بازدید در وب سایت خود شوید.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش اسلایدر (Slider)
۳. بخش جدیدترین محصولات

میرسیم به مرحله سوم که قرار است بخش جدیدترین محصولات را اضافه کنیم که همانطور از نام آن پیداست می توانید بهترین و جدیدترین محصولاتتان را در این بخش به نمایش بگذارید همچنین می توانید این ویژگی را اضافه کنید که مشتریان یا کاربران با انتخاب کردن بر روی لینک جدیدترین محصولات لینک دیگری اضافه شود به نام پر بازدیدترین محصولات که باعث جذب بیشتر آن ها شود.

• نکته:

بدون شک میشود گفت مهم ترین بخش وب سایت شما بخش محصولات می باشد دقت کنید اگر محصول یا محصولات شما کارایی لازم را نداشته باشد و آنطور که باید عمل نکند مشتری از خرید آن صرف نظر میکند.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش جدیدترین محصولات
نکته بسیار مهم: دقت کنید این طرحی که ما و شما داریم طراحی میکنیم یک نمونه فقط برای خود ما است که بدانیم طرحی که در ذهن ما وجود دارد چه چیزی است و مشتری قرار نیست که این طرح را ببیند و نباید این طرح رو به مشتریان خود نشان بدهید.
۴. بخش ویژگی ها

مرحله چهارم بخش ویژگی ها می باشد چرا فروشگاه ما؟ چه مزیت هایی فروشگاه ما دارد که مشتریان بخاطر وجود آنها از ما خرید می کنند؟ این یعنی چی؟ یعنی اینکه شما می توانید ویژگی های شرکت خود را در این بخش به نمایش گذارید این ویژگی ها به عنوان مثال شامل اینکه بیمه داریم و ۲۴ ساعته محصول را به شما تحویل می دهیم یا مثلا هزینه پست ما رایگان می باشد از این قبیل می توانید در این بخش استفاده کنید.

• نکته:

به نمایش گذاشتن ویژگی های شرکت شما در این بخش یک مزیت رقابتی در مقابل سایر رقبا محسوب می شود.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش ویژگی ها
۵. بخش درباره ما (متن برای گوگل)

مرحله پنجم این مرحله خیلی مهم است دقت کنید شما باید یک متن در صفحه اصلی سایتتان داشته باشید این کار برای ما و گوگل خیلی مهم است که در صفحه اول سایت یک متن درباره کسب و کار شما یا محصولی که تولید می کنید باشد.

• نکته:

این کار باعث می شود که مشتریان اعتماد بیشتری به شما بکنند و از محصول شما خریداری کنند.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش درباره ما (متن برای گوگل)
۶. بخش مقالات

مرحله ششم هم همانند مرحله پنجم برای گوگل خیلی مهم است بخاطر اینکه گوگل میاد این ها را می خواند و هر دفعه که به سایت شما میاد شما یک مقاله جدید تولید کردید و این مقاله جدید به شما کمک میکند که در گوگل در واقع یک لینک لینک بگیرید و این لینک برای شما یک بازدید ایجاد میکند بعد یک مدت شما با مقالات مختلف خود در گوگل بالا هستید.

• نکته:

افزودن محتوا خیلی برای سایت شما و گوگل مهم است شما می توانید با تولید مقالات طولانی و جذاب رتبه وب سایت خود را در گوگل بالا ببرید.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش مقالات
۷. بخش عضویت خبرنامه

در این مرحله عضویت خبرنامه را داریم که اگر مشتریان یا کاربران علاقه داشتند در بخش عضویت خبرنامه وب سایت شما عضو شوند. در واقع با عضویت در این بخش می توانند مشخصات و رزومه خود را وارد کنند تا در صورت تایید به تیم وب سایت مورد نظر بپیوندند.

• نکته:

شما میتوانید در این بخش افراد متخصص در زمینه افزودن محتوا و کسانی که در نوشتن مقالات تبحر دارند را استخدام و به تیم کاری خود اضافه کنید.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش عضویت خبرنامه
۸. بخش پاورقی یا Footer

در مرحله هشتم یعنی فوتر که در آخر وب سایت قرار میگیرد و شما میتوانید اطلاعاتی که درهدر بوده را در این قسمت هم بگذارید و همچنین می توانید اطلاعات جدیدی از جمله نقشه گوگل و شبکه های اجتماعی را در این بخش اضافه کنید.

• نکته:

توجه کنید در بخش فوتر می توانید یک سری چیزهای خاص مثل: درباره ما، تماس با ما، آدرس و … را بگذارید.

آموزش طراحی وایرفریم سایت
بخش پاورقی یا Footer
نتیجه گیری

این طرح در واقع قالب وایرفریم ما است به عبارتی اطلاعاتی به ما می دهد که برای طراحی یک وب سایت به چه بخشهایی نیاز داریم و موقع طراحی کردن باید از چه بخش هایی استفاده کنیم. امیدوارم از این آموزش لذت کافی رو برده باشید در آینده نزدیک آموزش های بیشتری را برای یادگیری در اختیار شما خواهیم گذاشت. موفق و پیروز باشید.

مقالات مرتبط: طراحی وب سایت در یک ساعت

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

۲ نظر

  1. آموزش خیلی خوبی بود و بابت توضیحات کاملتون ممنون من همش فکرمیکردم طراحی وایرفریم سایت خیلی سخت باشه اما دیدم که به راحتی میشه انجام داد

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.