آموزش طراحی آیکن های شبکه اجتماعی در فتوشاپ

آموزش طراحی آیکن های شبکه اجتماعی در فتوشاپ

آموزش طراحی آیکن های شبکه اجتماعی در فتوشاپ

آموزش طراحی آیکن های شبکه اجتماعی در فتوشاپ – مدرس سید حسام زنوزی

 

چند نکته در مورد طراحی آیکون های مناسب و موثر
(آموزش طراحی آیکن های شبکه اجتماعی در فتوشاپ)

۱. خصوصیات و ویژگی های شئ را بررسی کنید

یکی از مهم ترین جنبه های طراحی آیکن خلق آیکونی است که به سرعت قابل تشخیص و فهم باشد. این آیکون مربوط به هر چیزی که باشد باید در اولین نگاه هدف آن آیکون را به بیننده برساند. در یک آموزش طراحی آیکون، استادان طراحی آیکون Vu و Min Tran در مورد فرایند طراحی آیکون یک مداد بحث می کنند. کشیدن یک آیکون به معنی کشیدن ویژگی های بارز و نوعی آن شئ است بطوری که بتواند توسط آن آیکون مفهوم و نکات دقیق آن را به نمایش بگذارد. احتمالا می دانید که برای انتخاب سه نوع مداد وجود دارد

  • مداد با بدنه منشور شکل با انتهای صاف و دارای روکش
  • مداد با بدنه منشور شکل که در انتهای آن یک پاکن و یک حلقه فلزی قرار دارد
  • مداد استوانه ای شکل بدون پاکن

ما نوع دوم این مدادها را برای طراحی پاکن در نظر گرفته ایم چون جزییات لازم برای طراحی را داراست و تشخیص آن توسط بیننده آسان تر است.

گاهی بهتر است شکل پیچیده تر یک شئ را انتخاب کنیم چون آن وقت آیتم های مشابه و مشترک کمتری با سایر اشیا دارد و آن شئ راحت تر قابل تشخیص خواهد بود. اشیا استوانه ای نوک تیز زیادی شبیه مداد وجود دارند (خودکار، ماژیک و قلم) که در سازهای کوچک اصلا قابل تمیز دادن نیستند، اما یک مداد منشور شکل با پاکن و حلقه فلزی که در انتهای آن قرار دارد کاملا قابل تشخیص است و این مشخصه آن را به یک شئ با قابلیت آیکون شدن تبدیل می کند.

چند نکته در مورد طراحی آیکون های مناسب و موثر

۲. آیکون ها را ساده و کاربردی طراحی کنید تا با پروژه های مختلف هماهنگ باشد

کلید مهم و ارشمند در فرایند طراحی آیکون، طرای آیکون های ساده و هوشمندانه و کاربردی است تا از این طریق به یک حالت قطعی و نهایی رسید. این کار کمک می کند تا آیکون ها کاربردی تر و مفید تر شوند و بتوان از آن ها در پروژه های مختلف استفاده کرد. اگر آیکون ها این دو ویژگی را با هم داشته باشند پتانسیل جذب مشتری و بازار فروش آن ها بیشتر خواهد بود. نظر به حرف و گرایشات، ما احساس کردیم که طراحی ها را ساده و ابتدایی خلق کنیم، در نتیجه آن ها می توانند هدف اصلی و اولیه خود را برآورده نمایند برای اینکه هماهنگی خوب و مطلوبی در پروژه ایجاد شود جزییات آن باید
به اندازه لازم طبیعی به نظر برسند. این مسیری است که ما آن را دنبال می کنیم.

۳. از یک منبع نور ثابت استفاده کنید

نکته کاربردی و مفیدی که در هنگام طراحی چند آیکون برای یک پکیج وجود دارد، ایجاد ثبات بین آن ها است، نه تنها در سبک و حالت بلکه در جزییاتی از قبیل منبع نور. هر چند این موضوع به عنوان یک عامل ثانویه در طراحی در نظر گرفته می شود، اما هر نوع عدم تطابق و تناسب در یکی از آیکون های موجود در یک پکیج کیفیت مجموعه آیکون ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این راستا می خواهیم آیکون های ویندوز ویستا را مورد بررسی قرار دهیم، در اینجا ذکر شده که چگونه منبع نور بین سیستم های اجرایی تغییر کرده است، اما منبع نور در هر سری از آیکون ها ثابت باقی مانده است.

چند نکته در مورد طراحی آیکون های مناسب و موثر

در آیکون های ویستا، وجود سایه ها دلالت بر واقعی بودن آن ها دارند و عمقی که در هر یک از آیکون ها وجود دارد درست مانند همیان چیزی است که در جهان واقعی آن را می بینیم. آیکون های ویستا مانند آیکون های ویندوز XP مسطح و دارای Drop shadow نیستند. منبع نور نیز در آیکون های ویستا کاملا فرق دارد. حالا همه اشیا مستقیما رو به منبع نور هستند. از ویندوز ۹۵ تا ویندوز XP منبع نور روی همه آیکون ها همیشه از قسمت بالای سمت چپ تابیده می شد و اشیا در جهت عکس چرخش عقربه های ساعت یعنی بر خلاف جهت تابش منبع نور دوران داده می شوند. در مقایسه با آیکون های ویندوز XP و ورژن های قدیمی تر ویندوز، محل قرار گیری و نورپردازی آیکون های ویستا کاملا متفاوت و مخالف جهت آنهاست.

۴. آیکون ها را با فرمت وکتور طراحی کنید

اغلب لازم می شود که آیکون ها را در اندازه های و بردهای مختلف بکار برد، بنابراین بهتر است از ویژگی قابلیت مقیاس پذیری گرافیک های وکتور در ساخت یک طرح خوب و زیبا برای اهداف مختلف استفاده کرد. با استفاده از برنامه های وکتور ساز از قبیل Adobe Illustrator، هر شکل، گرادیانت و استروک که در ساخت آیکون بکار می رود قابلیت تغییر سایز به هر اندازه ای را داراست. این آموزش طراحی آیکون شما را گام به گام تا خلق یک آیکون زیبا پیش خواهد برد و به شما نشان خواهد داد چگونه با استفاده از اشکال ساده و ابتدایی و گرادیانت های ایلوستریتور می توان آیکون های زیبایی طراحی کرد.

چند نکته در مورد طراحی آیکون های مناسب و موثر

۵. آگهی از تفاوت های فرهنگی

همین طور که در نکته شماره ۱ ذکر شد، بدست آوردن ویژگی های آیکونیک یک شی اهمیت زیادی دارد، نکته حائز اهمیت دیگر این است که تفاوت های فرهنگی زیادی نیز در زمینه تشخیص و مفهوم هر آیتم وجود دارد. Turbomilk نیز ۱۰ مورد از اشتباهاتی که در طراحی آیکون مرتکب می شویم را با مثالی از یک Mailbox یا جعبه نامه گردآوری کرده است. برداشت و تشخیصی که ممکن است توسط شکل یا رنگ یک Mailbox در یک کشور انجام شود، ممکن است در کشور دیگر کاملا متفاوت باشد.

همیشه در نظر داشتن و به حساب آوردن شرایطی که آیکون شما در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد لازم و ضروری است. نکته مهمی که اینجا باید در نظر داشت ویژگی های ملی و قومی است. آداب و رسوم، عقاید و عرف فرهنگی، اشارات و حرکات و شرایط محیطی می تواند به صورت ریشه ای از یک کشور به کشور دیگر متفاوت باشد. سعی کنید از تخیلات و تصورات کلی و عمومی و فراگیری که به سادگی برای مردم قابل تشخیص است استفاده کنید.

از تمرکز روی یک جنبه ثانویه مربوط به یک عنصر خاص اجتناب کنید. برای مثال، برای یک آیکون Mail یا نامه، Mailbox یا جعبه نامه روستایی یا رعیتی کمتر از یک مهر پست قابل تشخیص و شناسایی است. نکته وقتی در حال طراحی آیکون هایی هستید که در ارتباط با علائم هشدار دهنده و علائم عبور و مرور هستند به این نکته بیشتر توجه کنید، چون آن ها از کشوری به کشور دیگر کاملا با هم فرق می کنند.

چند نکته در مورد طراحی آیکون های مناسب و موثر

۷. از ترکیب های رنگ نامعمول استفاده کنید

استفاده از رنگ های گیرا و اشکال جذاب که شئ را تقویت کنند می تواند به برجسته شدن و تاثیرگذاری آیکون کمک کند. به یاد داشته باشید که آیکون ها به ندرت در پس زمینه های تک رنگ به نمایش گذاشته می شوند. برای ایجاد یک افکت نهایی پویاتر حتما به سایه ها و درخشندگی تصویر توجه داشته باشید. اصولا دو عنصر در طراحی یک آیکون مناسب و مطلوب نقش دارند: ۱) شکل. ۲) استفاده از رنگ مناسب. اگر به آیکون Appzapper نگاه کنید خواهید دید که ۱) دارای یک شکل اصلی و اولیه است و ۲) در آن از رنگ های و ترکیبات نا همگون استفاده شده است.

مقالات مرتبط: آموزش شخصی سازی تمپلیت های ترکیب شده

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.