آموزش صفر تا صد تحلیل وب سایت

محبوب ترین پست ها

آموزش تحلیل سایت

آموزش صفر تا صد تحلیل وب سایت

تحلیل و آنالیز سایت نیازمند تخصص ویژه‌ای است و ازاین‌رو نمی‌توان بدون رعایت تکنیک‌ها یا آنالیز سایت، برای این کار اقدام نمود. ممکن است افراد زیادی به آموزش سئو سایت و بهینه ‌سازی سایت علاقه داشته باشند، اما به دلیل عدم تخصص در این زمینه موفقیت چندانی کسب نمی‌کنند. اما این افراد نیز با فراگیری برخی ابزارهای تحلیل و بررسی سایت می‌توانند سایت خود را آنالیز کنند. در ادامه این مطلب از سایت افروز وب به بررسی آموزش تحلیل سایت پرداخته و در ادامه بهترین ابزارهای تحلیل سایت را شرح می‌دهیم.

آموزش تحلیل سایت

 آموزش آنالیز سایت به مدیران سایت‌ها کمک می‌کند تا بدانند چه‌کارهایی بر روی سایت صورت‌گرفته و هر یک از این کارها چه نتایجی را برای سایت به همراه داشته است. همچنین با این روش می‌توان میزان دستیابی شرکت به اهداف را مشخص ساخت. با استفاده از این متد می‎‎توان تعداد بازدیدکنندگان سایت، میزان‌نمایش و کلیک‌های آگهی‌ها و هزینه‌های آنها، تعداد تبدیل بازدیدکننده به مشتری، محبوب‌ترین صفحات وب، گزارش گوگل از نرخ جستجوی کلمات کلیدی، موارد مورد توجه کاربران و بازدیدکنندگان سایت، مدت ‌زمان مشاهده سایت توسط بازدیدکنندگان، طرز تلقی بازدیدکنندگان نسبت به صفحات سایت و غیره را مشاهده نمود.

 آموزش آنالیز سایت

تحلیل وبسایت به ما چه کمکی می‌کند؟

در این بخش از آموزش تحلیل سایت دستی به بررسی برخی از مهم‌ترین مزایای آن می‌پردازیم.

  • بازیابی مسیردهی‌‎ها‎
  • تغییر و اصلاح لینک‌ها
  • افزایش بازدیدکنندگان
  • حذف محتوای تکراری
  • افزایش محتوای جدید
  • وجود صفحات پایانی و مرده
  • وضعیت نام سرویس میزبانی
  • حذف تگ‌های عنوان تکراری
  • حذف تگ‌های عنوان طولانی
  • حذف تگ‌های عنوان چندگانه
  • ازبین‌بردن لینک‌های شکسته و ارورهای ۴۰۴ سایت
  • کاهش و حذف خطاهای سرور
  • Meta Description تکراری
  • بهبود فاکتورهای سئو
  • حذف صفحاتی که موجب کاهش سرعت سایت می‎‎شوند
  • اطلاع از میزان سرعت سایت و تلاش برای افزایش سرعت آن

نکته:

با آنالیز سایت تمام باگ‌ها و کاستی‌های سایت مشخص خواهد شد و با این روش می‌توان نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت نماییم.

آموزش تحلیل سایت با ابزارهای مختلف

تحلیل سایت همواره با ابزارهای متعددی می‌تواند انجام بپذیرد. در ادامه برخی از کاربردی‌ترین ابزارها را برای شما عزیزان نام ‌برده و عملکرد هر یک را مورد بازبینی قرار می‌دهیم.

ابزار ClickHeat

با استفاده از سایت ClickHeat می‎توان صفحات پربازدید و صفحات با بازدید کم را مشخص کرد. همچنین با ارائه ابزار HeatMap و تجزیه و تحلیل اسکرول صفحه، حرکت ماوس و کلیک‌‎ها‎ی بازدیدکنندگان قابل تشخیص است

. زمانی که کاربران بر روی یک صفحه تمرکز می‎کنند، می‎توان از طریق این سایت آن را بررسی کرد. با مشخص شدن موفقیت یک صفحه، می‌توان علت آن را جویا شده و از آن به‌عنوان راهکاری برای موفقیت بیشتر و بهینه ‌سازی سایت استفاده نمود.

ابزار Google Analytics

ابزار تجزیه و تحلیل گوگل آنالیتیکس، قسمتی با نام In Page Analytics وجود دارد که از سایت را برای کاربر تصویری نمایش می‎دهد. بر طبق گزارشات این ابزار مدیر سایت متوجه می ‎شود بازدیدکنندگان بیشتر در کدام قسمت سایت کلیک کرده اند. علاوه بر این، اطلاعات نرخ بازدید صفحات وب نمایش داده می‎شود. ابزار گوگل آنالیتیکس برای آمارگیری و بهینه سازی وب سایت قابل استفاده است.

ابزار Google Analytics

ابزار Check My Colours

با استفاده از ابزار Check My Colours می‌توان رنگ‌های پیش ‌زمینه و پس‌ زمینه وب ‌سایت را مورد بررسی قرار داد. در این ابزار پیشنهادها و گزارش‌های در قالب نمودار و بر اساس استانداردهای طراحی سایت سازمان W3C ارائه می‎شود.

ابزار Five second Test

سایت Five second Test به عنوان یکی دیگر از ابزارهای آنالیز وب سایت شناخته می‎شود که می‎تواند نقاط ضعف و قوت سایت را تشخیص دهد. از آنجایی که این ابزار سرعت بالایی برای آنالیز سایت دارد، لذا از سوی وبمسترها محبوبیت بالایی دارد. به ‌واسطه آن می‎توان تصویری از طراحی وب خود را در سایت آپلود کرد. تحلیل و بررسی سایت در دو مرحله صورت می‌گیرد که در پایان، به کاربر یک لینک ارائه می‌شود تا آن را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهد.

ابزار Five second Test

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: معرفی بهترین ابزارهای آنالیز سرعت سایت از نظر سئوکاران

ابزار ClickTale

از طریق سایت ClickTale می‌توان اطلاعات زیادی در رابطه با فعالیت و بازدید کاربران از طریق ابزار گرمایشی HeatMap به دست آورد. از جمله امتیازات این ابزار، دقت بالا در آنالیز وب سایت و توانایی بررسی جزئیات سایت می اشد. برای مثال: زمان بارگذاری لینک‎ها‎، نسبت کلیک‎ها‎ی انجام شده روی لینک‎ها‎، تردید کلیک کاربران روی لینک‎ها و غیره شناسایی می ‎شود.

ابزار Browsershots

به وسیله سایت Browsershots می‎ توان صفحات وب را در مرورگرهای مختلف و سیستم عامل‌های گوناگون تجزیه و تحلیل کند و یک اسکرین شات به کاربر ارائه نماید. این سایت برای طراحان شناخته شده است.

ابزار Access Color

ابزار Access Color به منظور بررسی روشنایی و کنتراست رنگ‎ها‎ی استفاده شده در زمینه سازی سایت استفاده می‎شود. از این طریق می‎توان میزان محبوبیت رنگ‎ها‎ در نزد کاربران را آنالیز نمود.

 تحلیل سایت دستی
نتیجه گیری

در این مطلب از سایت افروز وب به بررسی آموزش تحلیل سایت پرداخته و در این خصوص نکاتی را شرح می‌دهیم. تولید محتوای سایت مناسب و تجزیه و تحلیل وب سایت از راه‌هایی است که به ‌منظور ارتقا رتبه سایت صورت می‎‎گیرد. در واقع با آنالیز سایت می‌توان موقعیت‌های نامحدودی برای تبلیغات شرکت به وجود آورد که بدین منظور سایت باید دارای رتبه بالایی در موتورهای جستجو باشد. در آینده آموزش تحلیل وب سایت به‌صورت ویدئویی و متنی رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.