آموزش تحلیل تمپلیت آماده

محبوب ترین پست ها

آموزش تحلیل تمپلیت آماده

آموزش تحلیل تمپلیت آماده

مقدمه

در سال های اخیر و با رواج هرچه بیشتر استفاده از وب سایت ها برای عنوان اشخاص،
شرکت ها و سازمان ها، طراحی سایت با قالب آماده همه گیر شده است از این رو قالب
های آماده سایت متنوع به صورت رایگان و همچنین برای فروش در اینترنت ارائه می
شود. قالب ها پایه و اساس همه لیست های انتخابی آینده شما هستند. با استفاده
از قالب ها، می توانید کارهای مختلفی را براساس نیاز خود ایجاد کنید.
(آموزش تحلیل تمپلیت آماده)

آموزش تحلیل تمپلیت آماده – مدرس سید حسام زنوزی

 

منظور از تمپلیت یا قالب وب سایت چیست؟

یک قالب وب سایت صفحه وب از قبل طراحی شده ای است که تنها فاقد محتویات، تصاویر و متن می باشد. استفاده از قالب آماده سایت کاربران عادی را قادرمی سازند تا بدون نیاز به دانش تخصصی طراحی وب و کد نویسی، وب سایت خود را با ظاهری مناسب طراحی نمایند طراحی قالب سایت در طرح ها و گونه های متفاوتی براساس دسته بندی شغلی صورت می گیرد.

بسیاری از قالب های آماده سایت ابتدایی به صورت آنلاین و رایگان قابل دسترس می باشند، اما سایر آن ها با مبالغ منطقی به فروش می رسند که این مبلغ به مراتب بسیار کمتر از هزینه استخدام یک طراح و برنامه نویس وب سایت می باشد. مالکین وب سایت می توانند برای یافتن قالب آماده سایت برای سایت خود در اینترنت جستجو نموده و تصویر پیش نمایشی از هر یک از قالب های موجود را مشاهده کرده و مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایند.

تحلیل تمپلیت آماده

یک نکته ای که مهم است اینه که برای انتخاب تمپلیت نیازی نیست که شما یک تمپلیت خوب پیدا کنید که تمام در واقع بخش های در وایرفریم شما را شامل شود خیر شما میتوانید برای هر بخش از یک تمپلیت استفاده بکنید به عنوان مثال میایید یک قالب رو میبینید و میپسندید که Header زیبایی دارد و از اون Header استفاده میکنید یا تمپلیتی میپسندید که Footer زیبایی دارد یا اگر خوش شانس باشید تمپلیتی پیدا میکنید که تمام بخش های شما را پوشش بدهد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد اینه که کلا پیدا کردن یک تمپلیت کار جذابی میباشد شما دائم با عکس و تمپلیت های زیبا رو به رو می شوید ولی باید توجه کنید بیشتر از حد براش وقت نگذارید تایم مناسب برای اینکار بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می باشد چون اگر بخواهید بیشتر از این تایم بزارید در واقع دارید زمان زیادی را تلف میکنید برای انتخاب عکس هایی که در واقع هیچوقت از آن ها استفاده
نمی کنید.

آموزش تحلیل تمپلیت آماده
تحلیل تمپلیت آماده
هنگام خرید قالب آماده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پس از طراحی وب سایت و بارگزاری آن در فضای آنلاین، بسیاری از کسب و کارها به درستی دغدغه ی فروش یا معرفی بیشتر کالا و خدمات خود را از طریق وب سایت دارند که این امر منوط به حضور وب سایت در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل می باشد. در همین جای کار باید خدمتتان عرض کنیم که بخشی حدود ۲۰ درصد از فرایند بهینه سازی برای موتورهای جستجو سئو با فرآیند طراحی وب سایت همپوشانی دارد. سبک بودن حجم قالب استفاده شده در وب سایت مخصوصا در کشور ما که در برخی مناطق هنوز از اینترنت با پهنای باند مناسب برخوردار نیستند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید معمولاً امکان تغییر در ظاهر قالب های آماده یا وجود ندارد یا امکان تغییرات بسیار محدود خواهد بود. پس بهتر است که از ابتدا برای انتخاب طرح مورد نظر وقت کافی بگذارید و اگر به فکر تغییرات در طرح قالب آماده مورد نظر خود هستید، امکان انجام آن را از فروشنده طراح قالب بپرسید.

نکته مهم دیگر در استفاده از قالب آماده برای وب سایت آشنایی با نصب و مراحل تنظیم آن می باشد. اگر با این موضوع کلاً آشنایی ندارید آن را به فروشنده طراح قالب خود بسپارید. معمولاً اکثر فروشنده های آنلاین قالب های آماده، فقط خود قالب را به شما می فروشند و باقی مراحل نصب را باید خودتان طی کنید که چنان چه آشنایی نداشته باشید می تواند بسیار وقت گیر و گاهی کلافه کننده باشد.

آموزش تحلیل تمپلیت آماده
آموزش تحلیل تمپلیت آماده
ساختار یک تمپلیت
اجزا و ساختار معمول یک قالب وب سایت
  • عنوان

مانند خیلی از رسانه ها،عنوان و تیتر خوب میتواند یک صفحه را بسازد و درست کند و برعکس یک سرفصل بد آن صفحه را از بین ببرد.عنوان در مبحث بهینه سازی سئو بسیار پر اهمیت است.
استفاده از کلمات کلیدی و یا جملات مناسب در عنوان به همراه تگ <h1> برای رتبه و گرفتن امتیاز مثبت از گوگل موثر است.

  • سرفصل

مردم قبل از اینکه مطالعه کنند، اسکن می کنند و نگاه می کنند؛ پس ایجاد انگیزه کنید، روی موارد جذاب و زیبا تمرکز کنید. سرفصل ها حقیقتا توانایی جذب و خواندنی تر شدن مطالب را دارند.
با یک آزمایش ساده اسکن سرفصل می توان به اهمیت این موضوع پی برد.

  • تصاویر

تصاویر قدرت فوق العاده ای دارند تا بر ضمیر ناخودآگاه تاثیر بگذارند. داستان ها و تصاویر قدرتمند ترین راه برای جلب توجه و ترغیب کردن برای انجام کاری می باشند، ضمن اینکه به راحتی به خاطر سپرده می شوند. اما در مبحث تصاویر هم نباید بهینه سازی را فراموش کرد. بهینه سازی نام فایل عکس ها و استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط درAlt tag عکس ها، حتما باید برای بهبود وضعیت وبسایت در سئو انجام پذیرد.

  • عملکرد

باید وب سایت را طوری در نظر بگیرید که در عین ساده بودن مفید باشد و خواننده را به فکر فرو نبرد. کاربران هیچ علاقه ای به محتوایی که ذهنشان را درگیر کند ندارند. بدین منظور ساختار،
چینش و کلیدهای وب سایت باید به راحتی هدایت کننده کاربران وب سایت باشد.

قالب های آماده مناسب چه کسانی می باشد؟

خیلی وقت هست که از دیدگاه مردم به هنگام طراحی یک وب سایت، قالب های آماده سایت، از لحاظ کیفیت در جایگاه دوم قرار دارند، البته در ابتدا نارضایتی های رایجی درباره قالب های آماده سایت مثل سئو ضعیف، کدهای پر از اشکالات فنی و امکان شخصی سازی محدود وجود دارد اما به مرور زمان این قالب ها دچار تغییراتی شده و میتوان گفت بسیاری از این نگرانی ها از بین رفته است.

نتیجه گیری

در مجموع قالب آماده سایت را می توان به عنوان ابزار بسیار مفیدی برای
صرفه جویی در زمان و هزینه دانست و همچنین موجب می شود تا بسیاری
از افراد که حتی دانش بالایی از طراحی ندارند با قالب وب سایت نیز قادر
باشند تا وب سایت خود را طراحی نمایند.

مقالات مرتبط: استفاده از تمپلیت های آماده برای طراحی سایت

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.