پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری

محبوب ترین پست ها

پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری

پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری

مقدمه

با پیشرفت گردشگری در سطح جهان و گسترش چشمگیر کاربرد اینترنت و گوشی‌های هوشمند در
دنیا، مفاهیم جدیدی در حوزه سفر و گردشگری به وجود آمده و این حوزه را نیازمند مسائل جدیدی
کرده که ناشی از افزایش نیاز به در دسترس بودن است. همان‌طور که از بررسی روندهای جهانی
و گسترش تقاضای سفر به مقاصد عمده گردشگری مشخص است، گردشگران امروزی در جستجو
مفاهیم تازه و نوینی هستند که با زندگی امروزی آنها سازگاری داشته باشد و علاوه‌بر آن بتوانند از
ویژگی‌های طبیعی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی این مقاصد نیز به اندازه کافی بهره ‌مند شوند.
(پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری)

شرکت طراحی سایت افروز پیشگامان پاسارگاد

شرکت افروز وب با پشتوانه تجربه ۱۴ ساله در حوزه طراحی سایت از سال ۹۴ شروع به طراحی سامانه های آنلاین گردشگری کرده از جمله سامانه آنلاین رزرواسیون اینترنتی، سامانه آنلاین اطلاع رسانی موجودی هتل ها، ربات تلگرام رزرواسیون هتل، CRM هتلی، انواع مدل وب سایت های ریسپانسیو برای هتل ها و مراکز گردشگری، و موبایل اپلیکشن داخلی هتل می باشد. یکی از بهترین سامانه های گردشگری که این شرکت طراحی کرده که در شهر مقدس مشهد هم فعالیت دارد سامانه آنلاین گردشگری رزرواسیون هتل مسافرسلام می باشد. که علاوه بر طراحی سایت این سامانه گردشگری برروی سئو، مدیریت محتوا و… این سایت همچنان فعالیت دارند. در این سامانه نزدیک به دو هزار هتل تعریف شده همچنین به API های مختلف وصل می باشد و موجودی هتل ها را از طریق API به صورت آنلاین دریافت می کند.

سامانه‌های رزرواسیون آنلاین

در عصر دیجیتال، گردشگران انتظار دریافت خدماتی ویژه شخص خود را دارند. آنها نیاز دارند همیشه آنلاین و متصل به اینترنت باشند و نیاز به تجربه‌هایی جدید و شگفت در آنها وجود دارد. گردشگران از مقاصدی بازدید می‌کنند که بتواند به آنها چیزی نوین و مجزا از چیزهایی که دیگران عرضه می‌کنند، ارائه دهد؛ ضمن اینکه با محیط‌زیست فرهنگی اجتماعی و طبیعی در تعامل باشد. با روی کار آمدن گردشگری الکترونیکی و رونق تجارت الکترونیکی در حوزه گردشگری، بحث سامانه‌های رزرواسیون آنلاین بیش از پیش مورد توجه دست‌اندرکاران این صنعت قرار گرفته چراکه پیمودن این مسیر ناگزیر بوده و ایران نیز همگام با دهکده جهانی باید به این سمت پیش رود. اگرچه هنوز در این حوزه فاصله زیادی با سامانه‌های رزرواسیون بین‌المللی داریم، اما بهبود این بخش جز با فراهم کردن زیرساخت‌های فناوری، بانکی، مدیریت یکپارچه و نیز فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه محقق نخواهد شد.

پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری
پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری
 سامانه های آنلاین گردشگری
رزرواسیون آنلاین چیست؟

در رزرواسیون آنلاین تمامی فرآیندهای رزرو میان مشتری و محل مقصد بدون دخالت انسانی و توسط روبات های نرم افزاری انجام می شوند، واسطه ها کنار گذاشته شده و در خواست مسافر به طور مستقیم بر روی نرم افزارهای مربوطه ثبت می شود. بنا براین فرآیند ثبت رزرو بدون دخالت انسانی و با کمترین خطای ممکن انجام شده و مسافر یا کاربر از موجود بودن محل رزرو شده درمکان مورد نظر اطمینان کسب می کند و پس از تکمیل فرآیند رزرو از ظرفیت جاهای خالی در محل مربوطه کم می شود. همچنین مسئولین محل رزرو بلافاصله از رزرو انجام شده مطلع شده و ضمن دریافت اطلاعات کاربر و وجه رزرو و درج آن در حسابهای مالی ، آماده ی پذیرش فرد خواهند بود .

• ویژگی های یک سیستم رزرواسیون آنلاین

  • امکانات و خدمات اتاق های هتل
  • بهترین رزروهای هتل
  • عکس ها و تصاویر
  • موجودی اتاق ها
  • توصیف اتاق ها
  • نرخ اتاق ها
  • و…
پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری
مقالات مرتبط: طراحی وب سایت گردشگری در مشهد
ربات تلگرام رزرواسیون هتل

زمانی که قصد سفر دارید احتمالا اولین کاری که میکنید اینه که مرورگر خود را باز کرده و اینترنت را برای پیدا کردن بهترین و ارزان ترین هتل ها زیر و رو می کنید. یا اگر وقت و حوصله این کار را ندارید، ترجیح می دهید که از اپلیکیشن های موبایل رزرو هتل را برای سفر خود استفاده کنید. آیا راه حل دیگه ای هم وجود دارد که هم راحت تر و هم سریع تر باشد؟ بله، تنها در صورتی که بتوانید هتل خود را از طریق اپ پیام رسانی رزرو کنید که بیشترین زمان روزتان را در آن می گذرانید. ربات های تلگرام رزرو هتل به همین منظور طراحی شدند که شما می توانید با چند کلیک ساده هتل مورد نظر خود را به راحتی پیدا و رزرو کنید.

هدف سیستم CRM تقویت و بهبود روابط کسب و کار می باشد
CRM چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management می باشد، یعنی به معنای مدیریت ارتباط با مشتری، و استراتژی یا راهبردی برای مدیریت روابط و تعاملات سازمان با مشتریان بالفعل و بالقوه است. استفاده از سیستم CRM به شرکتهای مختلف کمک می کند تا روابط خود با مشتری را حفظ و تقویت کنند تا درآمد خود را افزایش بدهند. در واقع CRM یک سیستم نرم افزاری است. سیستم نرم افزاری CRM ابزاری است که برای مدیریت تماس ها، مدیریت فروش، افزایش بهره وری و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد.

• برخی از ویژگی های سیستم CRM برای سامانه های هتلداری و گردشگری

  • ارسال پیام های خیرمقدم به مسافران در زمان ورود و یا تبریک تولد در زمان اقامت آنها
  • راه اندازی کمپین های تبلیغاتی با کمک ابزار ارسال انبوه به منظور جذب حداکثری افراد
  • مطالعه پروفایل مسافران و کشف بهترین زمان سفر و نوع خدمت مختص هر مسافر
  • اتصال به سیستم امتیازدهی مشتریان و استفاده از باشگاه مشتریان
  • وفادار سازی مشتریان و تبدیل آنها  به مسافران همیشگی هتل
  • ثبت اطلاعات مسافران و همراهان به همراه قرارداد آنها
  • مدیریت و نظارت بر فرآیندهای داخلی در هر هتل
  • گزارش دهی جامع از تمام عملکردها و فرآیندها
  • دسته بندی مسافران و ارائه خدمات گروهی
  • ثبت اتاقها و امکانات آنها در سامانه
  • و…
Application Programming Interface
API چیست؟

API مخفف Application Programming Interface به معنای رابط برنامه ‌نویسی نرم‌افزار واسطه‌ای است بین یک کتابخانه با برنامه‌هایی که از آن کتابخانه تقاضای سرویس می‌کنند. به صورت ساده و قابل فهم، API ها مثل function هایی هستند که در یک سرور یا سیستم عامل وجود دارد و یک برنامه نویس در برنامه خود می‌تواند آنها را فراخوانی و استفاده کند بدون اینکه به سورس و نحوه عملکرد آن دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال ویندوز یک سیستم عامل کدبسته غیر اپن سورس است اما مایکروسافت برای ویندوز، API هایی قرار داده است که با استفاده از آنها، برنامه‌نویسان می‌توانند از قابلیت‌ها و سرویس‌های سیستم‌عامل ویندوز در توسعه و نوشتن برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند.

پیاده سازی سامانه های آنلاین گردشگری

• مزایای استفاده از API

  • باز کردن عملکرد موجود در شبکه

یک سرویس وب یک واحد کد مدیریت شده است که می تواند از طریق HTTP از راه دور فراخوانی شود، یعنی می توان آن را با استفاده از درخواست های HTTP فعال کرد.

  • پروتکل استاندارد شده

خدمات وب از پروتکل های استاندارد برای ارتباط استفاده می کنند. استاندارد سازی پروتکل های پایه ، مزایای بسیاری از جمله فراهم کردن طیف گسترده ای از انتخاب ها، کاهش هزینه های کسب و کار و افزایش کیفیت را باعث می شود.

  • ارتباطات کم هزینه

خدمات وب از پروتکل SOAP روی HTTP استفاده می کنند، بنابراین می توانید از اینترنت ارزان موجود برای اجرای سرویس های وب استفاده کنید.

  • قابلیت همکاری

وب سرویس به برنامه های مختلف اجازه می دهد تا با یکدیگر صحبت کنند و داده ها و خدمات خود را به اشتراک بگذارند.

نتیجه گیری

اهمیت رزرواسیون آنلاین در دنیای امروز به سرعت در حالت تغییر است. در صنعت گردشگری و اماکن اقامتی اقدامات بسیار زیادی در زمینه آنلاین سازی رزرواسیون صورت گرفته است. شما میتوانید با ورود به سامانه های گردشگری  با بررسی دقیق هتل ها، انتخاب هوشمندانه ای انجام دهید و لذت سفر خود را چندین برابر کنید.

مقالات مرتبط: معرفی چند سایت گردشگری برتر ایرانی

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.