پورتال مبارزه با پولشویی

محبوب ترین پست ها

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال مبارزه با پولشویی

مقدمه

پورتال ها جزو ضروری ترین عناصر سازمان های نوین هستند که قصد ورود
به دنیای کسب و کار جدید را دارند. سازمان ها نیاز دارند تا به شیوه ای پویا و
کارآمد با مشتریان و گروه های مختلف تماس برقرار نمایند، پورتال دریچه ای
استاندارد برای ورود به فضای کسب و کار سازمان ها، موسسات و شرکت ها
است. در درگاه ها نحوه دسترسی گروه های مختلف به سازمان و امنیت اطلاعات
تعریف میشود. (پورتال مبارزه با پولشویی)

منظور از پورتال چیست؟

در مقالات قبل راجع به پورتال و انواع پورتال ها توضیح دادیم در این مقاله قصد داریم توضح کوتاهی در رابطه با پورتال ها به شما عزیزان ارائه بدهیم.

پورتال در فارسی دریچه، درگاه و مدخل است اما در دنیای فن ‌آوری می‌ توانیم آن را درگاهی تعریف کنیم که شما را وارد یک دنیای مجازی می‌ کند که همه نیازهای شما در آن برآورده می ‌شود. به عنوان مثال از جستجو و خرید یک کتاب گرفته تا دسترسی به حساب بانکی، افزایش یا کاهش اعتبار یک حساب یا به روزرسانی اطلاعات سخت‌افزاری.

پورتال مبارزه با پولشویی
ویژگی های اصلی یک پورتال
  • درگاه ورود منحصر به فردی است
  • دارای مجموعه ‌ای از اطلاعات 
  • هدف مند بودن همه اطلاعات
  • دسترسی به همه اطلاعات
پورتال سازمانی چیست؟

پورتال های سازمانی برای استفاده اعضای یک اینترانت و یا شبکه یک سازمان طراحی شده و توسعه یافته اند. امروزه رمز خلاقیت کارمندان یک سازمان در دسترسی نامحدود آن ها به اطلاعات و منابع مختلف می باشد. اکثر پورتال های سازمانیِ پیاده سازی شده، بر تهیه اطلاعات بر اساس یک رویکرد منظم برای کارمندان تمرکز کرده اند. تهیه اطلاعات همراه با سیستم مدیریت اسناد، دسترسی به برنامه ها، واحدهای آموزشی آنلاین و ارتباطات در فرم ایمیل، مسیج و ملاقات های اینترنتی همراه است.

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال سازمانی
یک پورتال سازمانی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پرتال سازمانی ، حداقل باید این امکانات را ارائه نماید. ارتباط با پایگاه های داده سازمانی، روندهای گردش اطلاعات یا گردش کار سازمانی که به ورک فلو معروف است، فرم های دریافت اطلاعات، انواع و اقسام گزارش گیری از فرم های تکمیل شده، تضمین امنیت حداکثری و ارائه انواع فایل های خروجی از اطلاعات وارد شده توسط کاربران. البته یک پرتال می بایست دارای قابلیت های زیاد دیگری از قبیل پوشش پرسنل و چارت سازمانی، قوانین و بخشنامه ها، اخبار و … نیز باشد، اما این قابلیت ها بین سیستم مدیریت محتوا و پورتال مشترک بوده و قابلیت های متمایز کننده این دو نرم افزار محسوب نمی شود.

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال مبارزه با پولشویی جزو پورتال های سازمانی می باشد واژه پولشویی برای توصیف فرآیندی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن پول غیرقانونی یا کثیفی که حاصل فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی، کلاهبرداری و .. است، در چرخه ای از فعالیت ها و معاملات مالی و‌ با گذر از مراحلی، شسته شده و به عنوان پولی قانونی، موجه و مشروع جلوه داده می شود. پولشویی دارای آثار و تبعات منفی فراوانی در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

پورتال مبارزه با پولشویی

آثار و تبعاتی همچون گسترش فساد و ارتشا در سطح جامعه، تضعیف بخش خصوصی،‌ کاهش اعتماد به بازارهای مالی، کاهش درآمد دولت، تقویت منابع و شبکه مالی مجرمین. تبعات منفی این پدیده شوم موجب شده است تا حاکمیت کشورها ـ همگام با مراجع بین المللی ـ در صدد مبارزه با آن برآیند و با تصویب قوانین و مقررات لازم و اجرایی کردن آن ها، از وقوع این جرم در موسسات مالی پیشگیری نموده و یا در صورت وقوع، متخلفان را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله کشورهایی است که با تصویب قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه اجرایی آن، در صدد مقابله با این پدیده مذموم برآمده است.

به طور کلی پورتال مبارزه با پولشیی دو کار مهم انجام میدهد که عبارتند از:

⇐ مبارزه با پولشویی

به عنوان مثال شرکت هایی که میخواهند با اداره آب و فاضلاب مشهد قرارداد ببندند قبل آن باید در این سامانه ثبت نام انجام بدهند و مدارک هویت خود را چه شرکت حقوقی باشند و چه فرد حقیقی باشند باید مدارک شناسایی خود را آپلود کنند و فرم های مربوط به آن را و همچنین تعهدنامه را پر کنند و در آخر آن ها در سامانه بارگزاری کنند مسئولین این سامانه اطلاعات را چک میکنند اگر متناقض نبود با اطلاعات شرکت آن را تایید میکنند و شرکت های تایید شده می توانند با آن ها قرارداد ببندند درصورتی می توانند قرارداد ببندند که تایید شده باشند از طرفی به شرکت یک پنل کاربری داده میشود که می توانند در آن پنل کاربری وضعیت قراردادها، چک های صادر شده و… را دریافت نمایند.

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال مبارزه با پولشویی

پورتال مبارزه با پولشویی

⇐ برگزاری استعلام بها

به این صورت که واحدهای مختلف اداره آب و فاضلاب استعلام بهاهایی که میخواهند برگزار بکنند را در این سامانه به نمایش میگذارند، شرکت ها می توانند حضور پیدا کنند و در این استعلام بهاها شرکت بکنند و قیمت هایی که خواهانش هستند را پیشنهاد بدهند، از بین شرکت هایی که پیشنهاد دادند یک سری انتخاب میشوند و آن شرکت هایی که در واقع استانداردهای لازم برای شرکت در این استعلام بهاها را دارند دعوت میشوند که حضور پیدا کنند، فرم های مربوطه را پر کنند و مدارک خود را ارسال کنند و در نهایت پاکت های آن ها طبق اصول و قوانین مربوط به استعلام بهاها باز بشود و با شرکت مورد نظر قرارداد بسته شود.

نکته ای که وجود دارد این است که این شرکت ها برای اینکه بتوانند در استعلام بهاها حضور پیدا بکنند و پیشنهاد قیمت بدهند باید حتما در این سامانه ثبت نام کرده و تایید شده باشند.

نتیجه گیری

همانطور که بیان شد پورتال یک ابزار هوشمند و ماژولار تحت وب می باشد که برای ارائه خدمات و خودکار سازی فرآیند ها در وب به کار می رود. استفاده از پورتال موجب می شود که شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی بتوانند بخش قابل توجهی از فرآیند ها، استخدام ها، آزمون ها، فرم ها و … را به صورت آنلاین انجام داده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند. اگر قصد دارید یک پورتال سازمانی راه اندازی کنید میتوانید از خدمات افروز پیشگامان پاسارگاد استفاده نمایید.

مقالات مرتبط: پورتال چیست، انواع پورتال و تعریف پورتال سازمانی

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.