طراحی سایت حرفه ای

محبوب ترین پست ها

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای

این روزها داشتن یک وب سایت جزو الزامات کسب و کارهای مختلف شده است؛ شما با طراحی یک وب سایت برای کسب و کار خود، باعث افزایش فروش محصولات و بیشتر شناخته شدن در دنیا امروز شده و برندینگ برندتان را تقویت می‌کنید. طراحی سایت به صورت حرفه‌ای ویژگی های مختلفی دارد که خیال شما را برای داشتن یک وب سایت عالی و درجه یک راحت می‌کند، در این مقاله در افروز وب، به بررسی این ویژگی‌ها و اینکه چرا نیاز به یک وب سایت حرفه ای داریم می‌پردازیم.

اهمیت طراحی سایت حرفه ای چیست؟

در دنیای مدرن امروز حضور پررنگ در فضای مجازی و داشتن یک وب سایت حرفه ای از ضروریات رقابت با افراد و شرکت‌های دیگر می باشد. به خصوص اینکه داشتن یک سایت حرفه ای پیش نیاز و مقدمه ورود به این رقابت فشرده است؛ به همین خاطر این سوال برای شما پیش می آید که طراحی سایت حرفه ای چه هدفی را دنبال می کند و چه ویژگی‌هایی دارد و اینکه سئو و بهینه سازی در این گونه سایت ها به چه شکل است و در طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای چه نکات و مطالبی را باید مد نظر قرار بدهیم.

اهمیت طراحی وبسایت حرفه ای

هدف از طراحی سایت حرفه ای

امروزه قدرت حرکت هر کسب و کاری برنامه ریزی دقیق، تبلیغات و بازار فروش و توانایی رقابت با رقبا است. سایت حرفه ای، سایتی است که از همه لحاظ قدرت مانور دادن را داشته باشد. به این معنی که هم از لحاظ رعایت اصول بهینه سازی و سئو و هم از نظر استفاده آسان، منعطف بودن، طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری، استاندارد باشد و هم ویژگی‌های خاص خود و به روز بودن، توانایی دیده شدن و رقابت در بازارهای بین المللی را دارا باشد و بتواند در این رقابت از بقیه پیشه بگیرد.

ویژگی های طراحی یک وب سایت حرفه ای

وب سایت‌های حرفه ای، ویژگی‌های خاص و منحصرفردی نسبت به سایت‌های ساده دارند ویژگی‌های این نوع سایت‌ها دارای دو دسته هستند؛ دسته اول ویژگی‌های خاص و متفاوت آن سایت می باشد که در کمتر سایتی می‌توان مشاهده کرد و طبق اهداف و خواسته‌های مشتری سایت در آنها به کار می رود. و دسته دوم ویژگی‌های عمومی می‌باشد که این ویژگی‌ها در بیشتر سایت‌ها و در صورت درخواست مشتری استفاده می‌شود و محدودیت خاصی نیز ندارد. طراحی سایت حرفه ‌ای و مدرن همواره در مجموعه افروز وب دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه موردبحث و بررسی قرار می‌دهیم.

قالب سایت

اگر خواستار یک وب سایت حرفه ای هستیدریال بهتر است از قالب‌های کاملاً اختصاصی و متناسب با نیاز خود استفاده کنید معایب طراحی سایت با قالب‌های آماده که در بازار موجود است، عدم تناسب‌شان برای سایت‌های حرفه‌ای می‌باشد؛ این قالب‌ها مطابق نیاز شما طراحی نشده‌اند و معمولا ویژگی‌های اضافی زیادی دارند که سایت‌تان را سنگین می‌کند.

طراحی اختصاصی سایت رستوران باغبان مشهد (لاراول)
طراحی اختصاصی سایت رستوران باغبان مشهد (لاراول)

طراحی اختصاصی یک قالب خاص می تواند تفاوت‌های ملموس سایت شما و سایت‌های رقیب را به رخ بکشد. همچنین یکی از مزیت‌های دیگری که دارد انحصاری بودن آن می باشد. خاص بودن و اینکه این قالب فقط برای شما طراحی شده است، می‌تواند کسب و کار شما را نیز منحصر به فرد سازد. با توجه به کد نویسی قالب‌های اختصاصی از صفر اصلاح کردن و ویرایش آن، هم آسان تر و هم به صرفه تر است و انعطاف پذیری قدرت مانور بالاتری را نیز در اختیار شما آن قرار می‌دهد.

سازگاری با تمام مرورگرها

هنوزم بازدید کنندگان اینترنت از مرورگرهای مختلفی چون (Chrome) و (Mozilla) و (Explorer) و… استفاده می‌کنند؛ در طراحی سایت حرفه ای یکی از مواردی که بسیار مهم است، سازگاری با تمامی مرورگرها است. چراکه اگر سایت شما با مرورگری سازگاری نداشته باشد مشتریانی که از آن مرورگر استفاده می‌کنند را از دست خواهید داد. به همین خاطر این موضوع بسیار حائز اهمیت و ضرروی می باشد.

سازگاری سایت با مرورگر

• ظاهر ساده و زیبا

یکی از نکات طراحی سایت حرفه ای، ظاهر جذاب اما ساده می‌باشد. در دورانی که وب‌سایت‌ها به‌تازگی مرکز توجه کاربران اینترنت و فضای مجازی شده بودند، طراحی گرافیکی و ظاهرسازی باقدرت و پیشرفت ناچیزی همراه بود. زبان‌های کدنویسی نیز در همان زمان به‌اندازه کافی پیشرفت نکرده بودند و تعداد محدودی برنامه‌نویس فعال در این حوزه وجود داشت. نتیجه این نقص‌ها، وب‌سایت‌های ابتدایی با ظاهر شلوغ، حاوی متن و تصاویر پراکنده بودند که امروزه به طور کامل فراموش شده‌اند و کاربران این سبک طراحی را نپسندیده و رد می‌کنند.

ترجیح مخاطبان به استفاده از وب‌سایت‌هایی با طراحی زیبا و ساده انتقال‌یافته است. امروزه کاربران، تمایل به خرده‌گیری در کشف رمز و راز وب‌سایت ندارند و به دنبال تجربه سریع و مؤثر در دستیابی به هدف خود هستند. در واقع طراحی‌های مدرن، ساده و جذاب استفاده کرده تا بتوان کاربران را به سمت وب‌سایت جذب کرد. است این اقدام بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو نیز مفید است و تجربه کاربری را ارتقا می‌دهد.

ظاهر یک سایت حرفه ای

سازگاری با تلفن های همراه و تبلت ها

امروزه، بهینه‌سازی سایت به‌وضوح بر اساس واکنش‌گرایی یا طراحی ریسپانسیو آن، به یکی از اولویت‌های اساسی تبدیل شده است. با تبدیل تلفن‌های هوشمند به ابزاری جهتی برای انجام اکثر کارهای روزانه، وب‌گردی نیز جزو این فعالیت‌هاست. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۲ درصد ترافیک وب از گوشی‌های هوشمند برخوردار بوده است. در دوره گسترش ویروس کرونا، این رقم به بیش از ۶۰ درصد افزایش‌یافته است.

سایت‌های حرفه‌ای و مدرن باید به طور کامل از این ویژگی پشتیبانی کنند؛ در غیر این صورت، از بازدید و ورودی مخاطبان بسیاری محروم خواهند شد. بهینه‌سازی بر اساس استانداردهای ریسپانسیو و افزونه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، اساسی برای حفظ جابه‌جایی وب‌سایت در میان رقباست. پس به یاد داشته باشید در طراحی سایت حرفه ‌ای واکنش‌گرایی بسیار اهمیت دارد.

طراحی اختصاصی سایت چی کارا مشهد (لاراول)
طراحی اختصاصی سایت چی کارا مشهد (لاراول) توسط افروز وب

امنیت بالا

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از سایت‌ها به وفور دیده می‌شود، هک شدن و وجود باگ های امنیتی است و نگرانی‌های فراوانی را به وجود می آورد. برای جلوگیری از اقدامات نفوذ پذیری به سایت راه‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از این راه‌ها، استفاده از سرورهای ایمن با امنیت بسیار بالا می باشد.

 • طراحی به صورت استاندارد

در طراحی سایت اصول و قواعدی بین المللی و جهانی وجود دارد که هر طراح سایت حرفه ای باید آن را طبق استاندارد های این اصول رعایت و بهینه نگه دارد، کیفیت وب سایت شما مهم ترین شاخصی است که باید به آن توجه کنید. برای مطالعه بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله استاندارد های جهانی طراحی وب سایت را مطالعه نمایید.

طراحی سایت با قابلیت چند زبانه بودن

اگر به فکر گسترش کسب و کار و خدمات خود در بازارهای جهانی می‌باشید، اگر قصد دارید در بازارهای بین المللی فعالیت کنید، اولین گام داشتن سایتی است که دارای دو و یا چند زبان باشد. این زبان‌ها بسته به جوامع هدف شما انتخاب می‌شود و دایره نفوذ و مشتریان شما را در کشورهای مختلف افزایش می‌دهد.

 • سرعت بالا بارگذاری و لود

در اوایل ایجاد اینترنت و ظهور اولین وب‌سایت‌ها، به دلیل کندی اینترنت، زیرساخت ناکامل و بهینه نبودن سایت‌ها، سرعت لود بسیار پایین بود. با پیشرفت فناوری مخابرات و بهینه‌تر شدن وب‌سایت‌ها، این مشکل کمتر شد. در سال ۲۰۱۰، گوگل با تغییر الگوریتم‌های جستجو، به‌سرعت لود سایت نیز اهمیت داد. حالا تقریباً ۱۱ سال است که گوگل وب‌سایت‌های کند را تأیید نمی‌کند و آن‌ها به‌مرور از نتایج جستجو حذف می‌شوند.

وب‌سایت‌های حرفه‌ای باید در ۳ الی ۵ ثانیه بارگذاری شوند، زیرا کاربران زیادی صبر نمی‌کنند. سرعت لود سایت به‌عنوان یک عامل مهم در بهبود سئو و رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شود؛ بنابراین، بهینه‌سازی سایت و کاهش زمان لود اساسی است. با بهره‌مندی از تکنیک‌های بهینه‌سازی تصاویر، کاهش تعداد درخواست‌ها و فشرده‌سازی منابع، می‌توانید به‌سرعت لود سایت خود افزوده و تجربه کاربری بهبود یابد. به این دلیل، این مسئله را در طراحی وب‌سایت حرفه ‌ای جدی گرفته تا کاربران بیشتری به وب‌سایت شما جذب شوند.

در نهایت، یکی از انتظارات مهمی که کاربران از یک سایت حرفه ای دارند باز شدن سریع و بالا آمدن اجزای آن در کمترین زمان ممکن است.به خصوص با اینترنت کند و ضعیفی که در ایران وجود دارد حتما باید در انتخاب یک قالب با کدهای برنامه نویسی و سرور هاست قوی دقت لازم را داشته باشید. برای سنجش این پارامتر از سایت‌تان می‌توانید از ابزارهای آنالیز سرعت سایت استفاده کنید.

سرعت سایت

• تولید محتوا باکیفیت بالا

در حال حاضر، بازدیدکنندگان به دنبال محتوای ارزشمند و مفید در وب جستجو می‌کنند؛ بنابراین، اهمیت بخشی به کیفیت محتوای وب‌سایت شما غیرقابل‌انکار است. محتوا به‌عنوان دارایی اصلی سایت شما محسوب می‌شود و برای جلب‌توجه و جذب کاربران بسیار اهمیت دارد.

اجتناب از استفاده از محتوای کپی‌شدن ضروری است تا جلوی جریمه‌های گوگل گرفته شود. تولید محتوای باارزش و مرتبط با نیازهای کاربران یکی از اصول اساسی بهینه‌سازی سئو است. همچنین، تنوع در ارائه محتوا با استفاده از متن، تصویر، صوت و ویدئو به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.

حوصله مخاطبان را در نظر گرفته و تولید محتوای ایجاد شده توسط متخصصین ما به‌گونه‌ای است که نه خیلی کوتاه باشد و حتی نه خیلی بلند تا کاربران به‌سرعت اطلاعات موردنظر خود را به دست آورند. در کل، توجه به کیفیت، ارتباط با نیازهای مخاطبان، و تنوع در ارائه محتوا، اقدامات مؤثری برای بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو است.

• کاربری راحت یا UX حرفه‌ای

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود این است که وب سایت شما طوری طراحی شود که کاربران بعد از ورود به سایت دچار سردرگمی نشوند و به راحتی بتوانند از امکانات سایت استفاده کنند. بنابراین باید کمتر سایت را شلوغ کنید و با استفاده از یک چیدمان خوب بتوانید سایت را در اختیار کاربر قرار بدهید.

بازدیدکنندگان به‌عنوان مشتریان شما تلقی می‌شوند و جلب رضایت آنان امری حیاتی است. ارتقای قابلیت استفاده، سهولت تعامل و جذابیت کاربری از اصطلاحاتی است که باید در طراحی سایت حرفه ‌ای شما مدنظر قرار گیرد. همواره تلاش متخصصان افروز وب بر این است تا تجربه کاربری یا همان UX سایت را بهبود بخشید و به‌سادگی و فهم طراحی متمرکز شود.

طراحی حرفه‌ای در مجموعه ما شامل: طراحی ساده و قابل‌فهم، جلوگیری از پیچیدگی‌های غیرضروری و تسلط بر محتوای اصلی است. چرا که این راهکارها باعث افزایش چشمگیر تعداد ورودی به سایت شما می‌شود.

درخواست مشاوره طراحی سایت

ویژگی های تخصصی یک طراح حرفه ای

در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های متخصص طراحی وب‌سایت حرفه‌ای می‌پردازیم و نکاتی را دراین‌خصوص شرح می‌دهیم.

  • به روز بودن

باید همیشه اطلاعات خود را با آخرین تغییرات روز دنیا به روز رسانی کند و زمانی را برای یادگیری تکنیک های جدید تعیین کند تا از رقابت جا نماند.

  • تنوع در نمونه کارها

ارائه نمونه کارهای خاص، جذاب و متنوع، که باعث جلب نظر مشتری شود تا موفقیت طراح را در زمینه کاری تضمین کند. برای دیدن سمپل، می‌توانید به صفحه نمونه طراحی سایت افروز وب سر بزنید!

  •  برقراری ارتباط قوی با مشتری

یک طراح حرفه ای وب باید بتواند با مشتری، همکاران و توسعه دهندگان سایت ارتباط قوی برقرار کند. و همچنین باید مهارت برقراری ارتباط را در مواقع بحرانی و زمانی که به مشکلی در کار بر میخورد توانایی حل آن را داشته باشد.

  • برنامه ریزی دقیق و کلی قبل از شروع طراحی

برای بالا بردن سرعت روند کار یک برنامه ریزی کلی قبل از شروع جزو الزامات می باشد. دقت و توجه به نیاز مشتری، در نظر گرفتن مهارت‌های خود، مشاهده طرح های دیگر در زمینه مورد نظر و تهیه الگوی مناسب از ابتدا تا انتها باعث می شود تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود و به طرح مناسب با خواسته مشتری منجر شود.

  • داشتن صبر و حوصله

یکی از مهم ترین موارد در طراحی داشتن صبر و حوصله می باشد یک طراح حرفه ای باید با صبر و حوصله و بهره بردن از مهارت و دانش خود می تواند به نحو احسن طراحی را به اتمام برساند.

سفارش سایت حرفه ای
سفارش سایت حرفه ای

معایب طراحی وب سایت حرفه ای چیست؟

با وجود اینکه طراحی سایت به صورت تخصصی بسیار سودمند است، ممکن است در برخی موارد با جوانب منف هم رو به رو باشد؛ در ادامه برخی از این معایب احتمالی را آورده‌ایم:

  • هزینه طراحی سایت بالاتر نسبت به طراحی سایت ساده
  • نیاز به زمان بیشتر
  • درگیر شدن کارفرما با همه جزییات کار

اما از طرفی مزایای سپردن سایت‌تان به طراحان حرفه‌ای نیز غیرقابل انکار است!

  • گرافیک مورد پسند 
  • تفاوت با دیگر وب سایت ها 
  • طراحی طبق خواسته مشتری

هزینه طراحی یک وب سایت حرفه ای

هزینه طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای در شرکت‌های مختلف متفاوت می‌باشد؛ هر شرکتی براساس موارد مختلفی مثل هزینه و قیمت و زمان طراحی وب سایت‌های خود ، قیمت را اعلام می کند.

توجه داشته باشید دریافت قیمت بالا دلیل بر حرفه ای بودن و کیفیت بالا نیست، اما باید درنظر داشته باشید که طراحی یک سایت حرفه ای قطعا ارزان نیست؛ چراکه بکارگیری طراحان و برنامه نویسان حرفه ای با استفاده از آخرین تکونولوژی‌های روز دنیا هزینه زیادی در بر دارد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید طراحی سایت حرفه ای ویژگی های مختلفی دارد و همینطور معایبی هم نیز دارد بسته به شرایط شماست که چه تصمیمی میخواهید بگیرید اگر مشکل هزینه و زمان ندارید اگر میخواهید آمار مشتری ها و بازدیدکنندگان محصولات شما بالا برود اگر میخواهید یک وب سایتی که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و طبق استاندارد های جهانی و بین المللی داشته باشید. می توانید با تحقیق کردن و حضور پیدا کردن در یک شرکت طراحی
سایت حرفه ای درجه یک و ابلاغ کردن اهداف خود به یک طراح حرفه ای باعث پیشرفت و چه بسا برندینگ شدن کسب و کار خود شوید.

از دست ندهید: بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد کجاست؟

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.