تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول

محبوب ترین پست ها

تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول

تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول

تحلیل تمپلیت سایت (قسمت اول) – مدرس سید حسام زنوزی

 

آنالیز و تحلیل وب سایت ها

تجریه و تحلیل وب سایت ها تقریبا کار پیچیده و چند جانبه ای است و از عهده یک انسان خارج است، در این آموزش به شما بخش های اصلی یک وب سایت و ابزار و سایت آنالیزگرهای آن را معرفی مینماییم تا شما بتوانید با استفاده از این ابزار و وب سایت ها که غالبا از سایت های مشهور در زمینه ی آنالیز وب سایت هستند بهره مند شوید و بتوانید با استفاده از آنها میزان پیشرفت وب سایت خود و همچنین مشکلات پیش آمده احتمالی را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. (تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول)

ابزارهای آنالیز و تحلیل یک وب سایت

 

Google Analytic

گوگل آنالیتیکس ابزاری است که برای راحتی وبمستران و مدیران وب سایت ها توسط گوگل طراحی شده است و وظیفه آن ارائه آمار کلی و دقیق از وضعیت وب سایت و تجریه و تحلیل وبسایت ها از جمله آمار دقیق از بازدید کنندگان وب سایت را به مدیران وب سایت ها می باشد. این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

〈 Google Webmaster Tools

ابزارهای گوگل وب مستر مکانیسم اصلی ارتباط گوگل با وب مستران بوده و به مدیران سایت ها این امکان را می دهد تا بر رتبه سایت خود در نتایج موتورهای جستجوگر نظارت داشته باشند. ابزار گوگل وب مستر یکی از سرویس های رایگانی است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و به همین دلیل از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. کاربران و صاحبان سایت می توانند برای استفاده از این سرویس، تنها با ثبت نام در سایت گوگل وب مستر در مورد نکات لازم برای بهینه سازی سایت خود آگاهی به دست آورد.

ابزارهای آنالیز و تحلیل یک وب سایت
ابزارهای تحلیل وب سایت

〈 Google Adwords

یک سرویس تبلیغات برخط، توسعه یافته توسط شرکت گوگل است که در آن تبلیغ‌ کنندگان برای نمایش نسخه‌ ای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب جهان‌ گستر هزینه‌ ای پرداخت می‌کنند. عملکرد گوگل ادز تا حدودی بر اساس کوکی‌ها و قسمتی نیز بر پایه کلید واژه‌ های تعیین شده توسط تبلیغ ‌کنندگان است. این نتایج در بالای صفحه، سمت راست آن‌ها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده می‌شوند. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادز ایجاد شده ‌اند. قابلیت‌های این ابزار برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوع‌ تر و گسترده‌ تر است.

آناتومی اساسی یک وب سایت

 

⇐ سرتیتر (Header)

سرتیتر یا هدر قسمت بالا در یک وب سایت است که حاوی لوگو و معمولاً (اما نه همیشه) منوی ناوبری سایت است. عنوان در منطقه بالای صفحه است که با کلیک بر روی بازدید کنندگان در سایت شما ثابت و قابل مشاهده می باشد. روزی هدر جایی برای نمایش بنر یا گرافیک تبلیغاتی با نام تجاری شما بود به عنوان مثال عکس روی جلد در صفحه فیس بوک، اما وب سایت های امروز ساده تر هستند و روند این است که فقط لوگو و پیمایش خود را در هدر قرار دهید.

⇐ پیوندهای ناوبری یا منوی اصلی (Navigation)

پیوندهایی در بالای صفحه برای کمک به شما در یافتن آنچه می خواهید به شما کمک می کنند. پیوندهای ناوبری معمولاً در قسمت هدر یا درست در زیر آن قرار دارند.

⇐ لغزنده (Slider)

از یک نوار لغزنده برای نمایش تصاویر استفاده می شود مانند نمایش به صورت اسلاید جایی که تصاویر از راست به چپ یا بالعکس کشیده می شوند. لغزنده ها می توانند در هر جای وب سایت ظاهر شوند، اما معمولاً در صفحه اصلی به جای (یا علاوه بر این) یک تصویر از ویژگی ها استفاده می شوند. با تکامل وب سایت ها و تأکید بیشتر بر سرعت بارگذاری صفحه و همچنین بهینه سازی تجربیات کاربران در دستگاه های تلفن همراه، استفاده از لغزنده کاهش می یابد زیرا آنها منبع سرگرمی هستند و غالباً کمی بیشتر از آب نبات هستند.

آناتومی اساسی یک وب سایت
تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول
بخش های اصلی وب سایت

⇐ محتوا (Content)

محتوای وب سایت اطلاعاتی است که بازدید کنندگان شما مصرف می کنند. کپی وب یا  کپی بدن به متن نوشتاری اشاره دارد. محتوای وب سایت به تمام عناصری که برای برقراری ارتباط پیام شما استفاده می شود متن، تصاویر، فیلم، صدا، اشاره دارد.

⇐ نوار کناری (Sidebar)

نوار کناری ستونی باریک عمودی درست در کنار محتوای وب سایت شما است. نوار کناری اغلب شامل تبلیغات، پیوندها به مطالب دیگر، تماس با اقدام یا کادر جستجو است. به نوار کناری به عنوان محتوای ثانویه وب سایت خود فکر کنید. در چند سال گذشته، یک روند در طراحی وب سایت وجود داشته است که نوار کناری را به طور کلی از بین ببرد و فقط با یک ستون کامل، با عرض کامل بروید تا محتوای خود را نمایش دهید. برای برخی سایت ها حذف نوار کناری معنی دارد، برای برخی دیگر اینطور نیست. این واقعاً به ترجیح شخصی کاهش می یابد و یا کدام طرح تجربه کاربری بهتر یا نرخ تبدیل بالاتری را ارائه می دهد.

⇐ پاورقی (Footer)

یک پاورقی یا فوتر عملکردی مشابه با عنوان (Header) دارد این یک منطقه در یک وب سایت است که از صفحه به صفحه ثابت است به جز یک صفحه بالا به جای بالای صفحه در انتهای صفحه است. شما می توانید هر آنچه را که می خواهید در صفحه قرار دهید. اما آنچه اغلب در پاورقی است اطلاعات تماس، سیاست حفظ حریم خصوصی، شرایط استفاده، نقشه سایت، نمادهای رسانه های اجتماعی و پیوند به صفحات مهم دیگر در سایت شماست.

تحلیل تمپلیت سایت قسمت اول

⇐ صفحه فرود (Landing page)

وقتی تبلیغات در گوگل یا فیس بوک (یا در هر نقطه) اجرا شما باید برای فرد به ارائه یک صفحه مقصد زمین در زمانی که آنها با کلیک بر روی آگهی  از این رو، در صفحه نام فرود. صفحات Landing کمی متفاوت از سایر صفحات یک وب سایت است به این ترتیب که هرگونه حواس پرتی مانند هدر یا پاورقی یا نوار کناری حذف شده یا به حداقل می رسد. هدف اصلی یک صفحه فرود، بازدید کننده برای انجام عملی یعنی بارگیری گزارش، ثبت نام در لیست ایمیل، خرید و… و به حداکثر رساندن تبدیل ها است. شما می خواهید محتوا در صفحه فرود تا حد امکان با لیزر متمرکز شود.

⇐ وبلاگ (Weblog)

یک وبلاگ در واقع نوعی وب سایت است. بنابراین تفاوت بین وبلاگ و وب سایت چیست؟ زیاد نیست این اساساً به نحوه ساخت و ارائه مطالب می پردازد.

  • هنگامی که شما چیزی در یک وبلاگ انتشار آن یک نام  پست و پست های وبلاگ به ترتیب زمانی مانند نوشته های مجله در یک دفتر خاطرات منتشر شده است. منشأ کلمه “وبلاگ” ترکیبی از ورود به وب است.
  • هنگامی که شما چیزی را در وب سایت منتشر آن را به نام  صفحه و صفحات وب به ترتیب ارائه شده است. آنها فقط یک صفحه مجموعه هستند به عنوان مثال صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس، و… که به هم پیوند دارند.
  • پست های وبلاگ از طریق نظرات امکان تعامل با خوانندگان را فراهم می آورد. صفحات وب استاندارد بخشی از اظهار نظر ندارند.
  • صفحات وب معمولاً در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت اطلاعاتی دارند. آنها تمایل دارند که از زبان صدایی کمی رسمی تر و رسمی تر استفاده کنند. پست های وبلاگ لحن گاه به گاه و مکالمه تری دارند.
نکته:
یک وبلاگ می تواند یک وب سایت مستقل باشد یا می تواند بخشی از یک وب سایت بزرگتر باشد.
مقالات مرتبط: آموزش رایگان صفر تا صد تحلیل وب سایت

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.