برآورد هزینه طراحی سایت در ایران

محبوب ترین پست ها

هزینه طراحی سایت

برآورد هزینه طراحی سایت در ایران

هریک از افرادی که قصد راه‌اندازی و طراحی یک وب‌سایت کاربردی و منحصربه‌فرد در داخل ایران داشته باشند، پس از مشخص‌کردن هدف خود و رسیدن به نتیجه که آیا طراحی سایت برای آن‌ها مفید است یا خیر، به مهم‌ترین نکته یعنی هزینه آن فکر می‌کنند. در حقیقت تمام افراد در وهله اول سعی می‌کنند بودجه خود را در نظر بگیرند و باتوجه‌به هدف و قصدی که دارند به سراغ شرکت‌های طراحی سایت می‌روند.

باید بیان کنیم که نمی‌توان یک قیمت ثابت برای طراحی سایت را در نظر گرفت، چرا که در حین کار ممکن است یک سری امکانات به سایت شما اضافه شود یا از آن کاسته شود که تمامی این موارد می‌تواند در تعیین هزینه نهایی تأثیرگذار باشد. در ادامه این مطلب از سایت افروز وب سعی می‌کنیم از عوامل مهمی که در هزینه طراحی سایت تأثیرگذار هستند نام ببریم تا بتوانید آشنایی لازم با آن‌ها را پیدا کنید. پس دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دلیل هزینه‌های متفاوت از سوی شرکت‌های طراحی سایت چیست؟

زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند طراحی سایت اختصاصی خود را به یک شرکت یا تیم حرفه‌ای بسپارند پس از انجام تحقیقات ممکن است دچار سردرگمی شوند. دلیل این گیجی و سردرگمی نیز تنها به غیرمنطقی بودن قیمت‌های ارائه شده از سوی هر تیم است. معمولاً در زمان مشخص‌شدن قیمت نهایی با یک لیست بلندبالا و پر از امکانات روبرو می‌شوید که به سه پکیج طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم می‌شوند. هریک از این پکیج‌ها زیر مجموعه‌های مختلف و متفاوت و امکانات خاص خود را به دنبال دارند که معمولاً افراد اطلاعات کامل و دقیقی دررابطه‌با آن ندارند و همین موضوع باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.

برخی از این امکانات کاملاً بدیهی و در اکثر وب‌سایت‌هایی که امروز به صفحات آن مراجعه می‌کنید وجود دارند. اما برخی شرکت‌ها فقط جهت ایجاد یک هیجان کاذب و موقتی لیست بلندبالایی برای مشتری ارائه خواهند داد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که قبل از تصمیم‌گیری و انتخاب تیم حداقل با مشاورین چندین مجموعه شناخته شده و معتبر صحبت کنید.

قیمت طراحی سایت

عوامل تأثیرگذار روی هزینه طراحی سایت کدام‌ها هستند؟

چنانچه بخواهیم به سراغ مواردی که روی هزینه طراحی سایت تأثیر می‌گذارند برویم باید بگوییم که آن‌ها به چندین دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

• عوامل فنی سایت

عوامل فنی سایت شامل موارد متعددی مانند زبان برنامه‌نویسی، سیستم مدیریت محتوای مدنظر، استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مکمل و غیره می‌شود. به طور مثال در زمانی که شما قصد داشته باشید برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کنید، طبیعتاً قیمت آن با سایتی که از پایه و با فریم ورک لاراول نوشته شود متفاوت خواهد بود. یکی از دلایل مهمی که باعث قیمت پایین‌تر طراحی سایت با وردپرس می‌شود ساختار و پلتفرم ازپیش‌طراحی‌شده و آماده آن است.

در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله طراحی سایت به صورت اختصاصی بهتر است یا با قالب آماده؟ تا متوجه شوید راه کم هزینه‌تر برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است یا ساخت یک سایت کاملا اختصاصی.

• تعداد صفحات و امکانات مدنظر کارفرما

یکی از مواردی که به‌عنوان ارکان اصلی هزینه طراحی سایت محسوب می‌شود، تعداد صفحات مدنظر است. کاملاً طبیعی است سایتی که دارای ۵ صفحه باشد با سایتی که ۳۰ صفحه برای آن در نظر گرفته می‌شود قیمت مشابه و یکسانی ندارد. به طور مثال در برخی مواقع پیش‌آمده که یک کارفرما صفر تا صد کار را به برنامه‌نویس و سازنده سایت واگذار می‌کند و در نهایت یک سایتی از آن‌ها می‌خواهد که دارای طراحی مناسب و با زمینه کسب‌وکار مدنظر تناسب کاملی داشته باشد. اما در برخی مواقع دیگر کارفرما لینک وب‌سایت یکی از رقیبان خارجی را ارسال کرده و درخواست سایت مشابه آن را دارد. این موضوع یک شخصی‌سازی کامل و هزینه طراحی قالب به‌صورت اختصاصی است.

هزینه طراحی سایت برای قالب‌های اختصاصی بیشتر است، چرا که تیم طراحی وقت و انرژی بیشتری برای آن در نظر می‌گیرد. در بسیاری از مواقع که کارفرما تمام مراحل مربوط به طراحی سایت را به تیم می‌سپارد می‌تواند نتیجه مطلوبی از آن دریافت کند. چرا که طراحان باتوجه‌به تجربه خود و کار در زمینه‌های مختلف می‌توانند بهترین نوع آن را ارائه دهند.

طراحی اختصاصی سایت رستوران باغبان مشهد (لاراول)
طراحی اختصاصی سایت رستوران باغبان مشهد (لاراول)

• پاسخگویی مناسب قبل و بعد از فروش وب‌سایت

توجه داشته باشید که در زمان سفارش طراحی سایت دو مرحله مهم و حائز اهمیت پیشروی شما است. یکی مشاوره‌‌هایی که قبل از طراحی برای شما در نظر گرفته می‌شود و دیگری مربوط به خدمات پس از طراحی سایت است. هر یک از این موارد می‌تواند هزینه‌های مربوط به خود را داشته باشد.

• گرافیک سایت

مورد بعدی که تأثیر زیادی در هزینه طراحی سایت به همراه دارد، مربوط به گرافیک آن می‌شود. به هر میزانی که نوع و ساختار گرافیکی سایت پیچیده‌تر باشد، قطعاً گرافیست برای طراحی آن تلاش بیشتری می‌کند و باتوجه‌به همین موضوع نیز هزینه مربوط افزایش پیدا می‌کند. مورداستفاده قراردادن برخی از عناصر گرافیکی در زمان طراحی سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و در نهایت باعث می‌شود که کاربران ارتباط مؤثر و بهتری با سایت بگیرند. در نهایت شما می‌توانید با افزایش بازدیدکنندگان سایت روبرو شده و درآمد بیشتری از سایت اینترنتی خود به دست آورید.

هریک از سایت‌ها پیش از راه‌اندازی و در زمان طراحی به کارهای گرافیکی کوچک و بزرگ احتیاج دارد و این مورد در افزایش کیفیت سایت نقش مؤثری به اجرا می‌گذارد. پس مهم است که تمام کارهای گرافیکی مربوط به سایت توسط یک شخص باتجربه و بامهارت انجام شود. به هر میزانی که کارهای گرافیکی دقیق‌تر و تسلط بیشتری انجام شود هزینه در نظر گرفته شده برای آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگر خواهان یک سایت با ترافیک بالا هستید، به هر میزانی که برنامه‌نویسی و کدنویسی آن اهمیت دارد باید به گرافیک آن نیز توجه شود. با توجه به تاثیر طراحی سایت بر سئو، طراحی سایتی گرافیکی با درنظرگرفتن تمام قواعد سئو یکی از نکات مهم در جهت افزایش هزینه پروژه محسوب می‌شود.

طراحی اختصاصی سایت شخصی مرجان حسینی کانادا (وردپرس)
طراحی اختصاصی سایت شخصی مرجان حسینی کانادا (وردپرس)

• بهینه‌سازی داخلی سایت

بهینه‌سازی یا سئوی سایت همان موردی است که می‌تواند در جهت ارتقای سایت در زمان بازاریابی آنلاین بسیار مؤثر واقع شود. این افزایش اعتبار در قسمت موتورهایی مانند گوگل باعث می‌شود تا در حین سرچ کردن یک کلمه مرتبط با موضوع سایت، وب‌سایت شما در اولین صفحه قرار بگیرد. نمایش سایت در صفحه اول تعداد بازدیدکنندگان و به حالت کلی ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید به درآمد بیشتری نیز دسترسی پیدا کنید.

برای‌آنکه سایت از نظر موتورهای جستجو کاملاً بهینه باشد، لازم است تا برنامه‌نویسی درست مطابق اصول سئو صورت بگیرد. طبیعی است هزینه طراحی سایت که تمامی موارد برای بهینه‌سازی سئو در آن در نظر گرفته شده با آن دسته از سایت‌هایی که این الزامات را در اولویت قرار نمی‌گیرند تفاوت داشته باشد.

• سیستم مدیریت محتوا

از عوامل مهم و حائز اهمیت در هزینه طراحی سایت که البته نقش مهمی نیز از خود به اجرا می‌گذارد استفاده از CMS و نوع آن است. معمولاً زمانی که قصد طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS ارزان را داشته باشید نسبت به شروع اولیه و کدنویسی ارزان‌تر تمام می‌شود. طراحی سایت با استفاده از کدنویسی به تخصص و مهارت لازم در این زمینه احتیاج دارد. علاوه بر این مورد فردی که این کار را به عهده می‌گیرد باید از تخصص کافی برخوردار باشد، به همین دلیل نیز هزینه بالاتری دریافت می‌کنند. در مقابل CMSها معمولاً رایگان هستند و هزینه خاص و ویژه‌ای برای طراحی سایت ندارند.

اگر به دنبال طراحی سایت با قیمت مناسب هستید این سیستم‌های مدیریتی محتوا می‌توانند راهکارهای مناسبی باشند. برخی از آن‌ها شامل CMS وردپرس و جوملا می‌شود.

سیستم مدیریت محتوا سایت

بررسی برخی از هزینه‌های پنهان یک سایت

مواردی که در قسمت فوق از آن‌ها نام بردیم به‌عنوان عوامل اصلی و مهم در هزینه طراحی سایت اختصاصی و غیر اختصاصی به‌حساب می‌آیند. اما توجه داشته باشید که پس از پشت سر گذاشتن مراحل اصلی طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت، یک سری هزینه‌های پنهان نیز وجود دارد که بدون آن‌ها داشتن یک سایت کاربردی مقدور نیست. در ادامه سعی می‌کنیم از آن‌ها نام ببریم.

• هزینه‌های مربوط به خرید و تمدید دامنه

دامنه یا همان آدرس سایت با پسوندهای متفاوتی همچون org ، .ir ، .com و غیره ثبت می‌شوند و در طول زمان مشخص شده به شما تعلق می‌گیرند. این مورد که آدرس سایت مدنظر شما با کدام یک از این پسوندها به پایان برسد با هزینه‌های متفاوتی روبرو است. چنانچه برای طراحی سایت خود به دنبال هزینه پایین‌تری هستید دامنه ir می‌تواند مناسب و کاملاً مقرون‌به‌صرفه به‌حساب آید. علاوه بر این مورد شما با انتخاب دامنه ir می‌توانید نتایج قابل قبول‌تری در جستجوی محلی داشته باشید.

• شرکت طراح سایت

 یکی از عوامل مؤثر در هزینه طراحی سایت شرکت مدنظر و دستمزد طراح سایت است. مجموعه و تیم‌هایی که در این زمینه سابقه و مهارت بالاتری داشته باشند باتوجه‌به امکانات ویژه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهند قیمت بالاتری نیز در نظر می‌گیرند.

نوع وب‌سایت شما نیز می‌تواند روی هزینه تأثیرگذار باشد. معمولاً هزینه ساخت سایت فروشگاهی با  قیمت طراحی سایت شخصی و یا غیره و اپلیکیشن می‌تواند متفاوت باشد.

• استاتیک یا داینامیک بودن سایت

تمام سایت‌هایی که طراحی و راه‌اندازی می‌شوند یا به‌صورت استاتیک هستند یا داینامیک. سایت‌های داینامیک با توجه ویژگی‌های آن در بین کاربران شناخته‌شده‌تر و طرف‌داران بیشتری به همراه دارد. سایت‌های طراحی شده استاتیک هزینه طراحی بسیار کمی داشته و زمان کمتری را نیز به خود اختصاص می‌دهند. به این نتیجه می‌رسیم که استاتیک یا داینامیک بودن سایت نیز در هزینه طراحی سایت تأثیر بسزایی دارد.

استاتیک یا داینامیک بودن سایت

سایت‌های استاتیک

 سایت استاتیک ساده و اطلاعات مدنظر صاحب سایت را بدون هرگونه توضیح اضافه در آن درج می‌کنند. چنانچه قصد آپدیت و ویرایش‌کردن مطالب سایت استاتیک را داشته باشید باید آن را به فردی که با برنامه‌نویسی و طراحی سایت آشنایی کامل دارد بسپارید. یکی دیگر از مزیت‌های سایت استاتیک هزینه طراحی ارزان و هزینه کمتر برای خریدهاست و بازه زمانی کوتاه جهت طراحی است.

در مقابل این مزیت‌ها یک سری معایب نیز به همراه دارد و آن هم این است که سایت استاتیک جذابیت چندانی برای کاربران ندارد‌. محتوای سایت در موتورهای جستجو به‌روز نیستند. وب‌سایت‌های استاتیک درگذشته به‌شدت مورداستفاده قرار می‌گرفتند، اما امروزه با روی کار آمدن وب‌سایت‌های داینامیک، باتوجه‌به امکانات ویژه‌تری که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، طرف‌داران بیشتری نیز دارند.

سایت‌های داینامیک

سایت‌های داینامیک از ویژگی‌های مثبت و منحصربه‌فرد زیادی برخورد دارند که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها تغییردادن محتوای سایت و به‌روزرسانی کردن آن است.

برای سایت‌های داینامیک احتیاجی به دانش طراحی سایت و کدنویسی نیست و می‌توانید آن را از طریق پنل مدیریتی اجرا کنید. به‌روزرسانی محتوای سایت باعث ایجاد تجربه بهتر برای بازدیدکنندگان و بالارفتن ترافیک آن می‌شود که این مورد افزایش رتبه سایت در گوگل را به دنبال دارد. باتوجه‌به مزیت‌های ویژه سایت داینامیک، هزینه طراحی سایت آن بالاتر و همچنین هزینه‌هاست و نگهداری این اطلاعات نیز بیشتر است.

تعرفه طراحی وب‌سایت برای دسته‌بندی‌های مختلف

 مهم‌ترین نکته در طراحی وب‌سایت این است که سایت شما در چه دسته‌بندی قرار می‌گیرد. دسته‌بندی سایت بر اساس نوع طراحی و کاربرد سایت تعیین می‌شود. در طراحی وب دو نوع دسته‌بندی تعیین شده است طراحی سایت نیمه اختصاصی و طراحی سایت اختصاصی. قیمت هرکدام بر اساس ویژگی‌های خاص آن‌ها تعیین می‌شود طراحی سایت بر اساس نوع کاربرد به چند نوع طراحی سایت شرکتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و همچنین طراحی پورتال سازمانی تقسیم می‌شود. طراحی این مدل سایت‌ها بر اساس نیاز کاربر به دو صورت طراحی سایت با وردپرس و پایتون انجام می‌شود.

هزینه ساخت سایت فروشگاهی
هزینه ساخت سایت

تعرفه طراحی سایت با وردپرس

 هزینه طراحی سایت با وردپرس کمتر از پایتون است. در طراحی سایت وردپرس استانداردهای پیش‌فرض وردپرس برای یک سایت اعمال می‌شود. این امکانات بسیار مفید و کاربردی است و جوابگوی بسیاری از سایت‌های شرکتی و فروشگاهی است. درصورتی‌که سایت فروشگاهی شما نیاز به تجزیه‌وتحلیل داده‌های خاصی از مشتریان داشته باشد می‌توانید از برنامه‌نویسی پایتون استفاده کنید. چون پایتون امکان آنالیزکردن رفتار کاربران به یک محصول مشخص در سایت به شما می‌دهد.

تعرفه طراحی سایت با پایتون

پایتون یکی از زبان‌های مدرن برنامه‌نویسی در سمت سرور است. زمانی که کد دستوری به‌صورت اختصاصی نوشته شود دستورات کمتری را به سمت سرور ارسال می‌کند. هرچه درخواست‌های کمتری به سمت سرور ارسال شود سرور با سرعت بیشتری به درخواست‌ها جواب می‌دهد سرور و سایت بازدهی بالاتری خواهند داشت؛ بنابراین برای طراحی سایت حرفه‌ای برنامه‌نویس پایتون کار را در دست می‌گیرد و در ایجاد وب‌سرویس از زبان برنامه‌نویسی پایتون استفاده می‌کند.

اهمیت سایت در کسب‌وکار

در ادامه قصد داریم در خصوص و طراحی وب‌سایت اختصاصی برای کسب‌وکارها و اهمیت آن‌ها در پیشرفت و سوددهی بیشتر مطالبی را ارائه دهیم.

عدم محدودیت مکانی و زمانی

 شما با داشتن یک وب‌سایت می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از هر منطقه‌ای و یا از هر کشوری مشتری داشته باشید و نگران کمبود آن نباشید، و همین‌طور با داشتن یک سایت دیگر نگران زمان نیستید؛ چون در هر زمانی می‌توانید فروش خود را داشته باشید و درآمد کسب کنید.

تبلیغات

می‌توانید به کمک یک وب‌سایت کسب‌وکار خود را به‌راحتی به مشتریان خود معرفی کنید و این کار در صورتی است که محدودیتی ندارد و به‌راحتی تمام مناطق، شهرها و کشورها از خدمت‌رسانی شما آگاه می‌شوند که با افزایش مخاطب سوددهی و پیشرفت بیشتری نیز دارید.

سرمایه‌گذاری

بهترین مزیت داشتن یک وب‌سایت این است که می‌توانید بدون حضور فیزیکی خود خدمات خود را ارائه دهید، به این فکر کنید که بنا به دلایلی نتوانستید یک روز کاری را به محل کار رفته و مشغول به کار شوید و ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید؛ اما با کمک یک وب‌سایت به‌راحتی از راه دور فروش خود را انجام می‌دهید.

خروج از بازار محلی و ورود به بازار جهانی

 داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب باعث می‌شود درآمد و فروش شما را چندبرابر شود. با طراحی سایت فروشگاهی دیگر احتیاجی نیست تا مشتریان به‌صورت فیزیکی به فروشگاه شما مراجعه کنند. مشتریان مشخصات و تصاویر هر محصول را در سایت شما مشاهده می‌کنند و محصولات را با هم مقایسه می‌کنند و سپس آگاهانه اقدام به خرید می‌نمایند و شما محصول را برای آنها ارسال می‌کنید.

معرفی خدمات و محصولات در یک محیط زیبا و کاربردی

در دنیای امروز بهترین راه برای کسب اطلاعات در مورد یک موضوع، استفاده از اینترنت است. کاربران با جستجو در اینترنت و بررسی سایت‌های موردنظر، با محصولات و خدمات آنها آشنا می‌شوند. وب‌سایت‌های زیادی در سطح اینترنت وجود دارد؛ اما یک طراحی سایت حرفه‌ای و هوشمندانه می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند و کسب‌وکار شما را پیشرفت دهد. کافی است که وب‌سایت شما هدفمند و اصولی طراحی شود.

طراحی اختصاصی سایرس هیتینگ در کانادا (وردپرس)
طراحی اختصاصی سایرس هیتینگ در کانادا (وردپرس)

تفاوت طراحی و توسعه وب‌سایت

طراحی سایت و توسعه وب دو مفهوم بسیار نزدیک هستند؛ اما اساس آن‌ها با هم متفاوت است. وقتی راجع به طراحی سایت صحبت می‌کنیم در واقع این رابط کاربری و عناصر گرافیکی است که یک وب‌سایت را از نظر مشتری قابل‌تعامل و ارتباط می‌کند، حتی اگر آن سایت امکانات خاصی نداشته باشد. اما وقتی از توسعه وب حرف می‌زنیم منظور پیاده‌سازی ساختاری است که بتوان به کمک آن، فرایندی را از طریق نرم‌افزاری تحت وب که داخل یک سایت تعبیه شده، به‌درستی انجام داد و از آن نتیجه پیش‌بینی شده را دریافت کرد.

طراح وب کسی است که با استفاده از عناصر بصری و المان‌های گرافیکی تلاش دارد تا به‌گونه‌ای درست وب‌سایت شما را متناسب با موضوع فعالیت و سلیقه مخاطب نمایش دهد. توسعه‌دهنده وب فردی است که بامهارت کامل نسبت به ابزارهای فنی و تخصصی قادر است نیازهای یک سایت را تحلیل کرده و در قالب نرم‌افزار در سایت اجرا کند.

طراحی سایت با درنظرگرفتن نیاز کارفرما به کمک مجموعه افروز وب

همان‌طور که ملاحظه کردید دررابطه‌با هزینه طراحی سایت مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان باید این نکته را بیان کنیم که اگر می‌خواهید یک وب‌سایت کاربردی از هر نظر را راه‌اندازی کنید بهترین راهکار درنظرگرفتن وب‌سایت اختصاصی است. چرا که در این نوع از سایت‌ها یک مجموعه سعی می‌کند تمام کارهای مربوطه یعنی صفر تا صد راه‌اندازی را به عهده بگیرد.

در چنین شرایطی شما می‌توانید تمام مواردی که در نظر دارید را از طراح درخواست کنید. در این زمینه شما می‌توانید با تیم حرفه‌ای و معتبر افروز وب تماس حاصل فرمایید. پیش از آنکه طراحی سایت صورت بگیرد مشاوره‌های لازم برای شما ارائه خواهد شد. علاوه بر این مورد قیمت طراحی سایت نیز پس از انجام مشاوره در اختیار شما قرار می‌گیرد.

طراحی UI سایت
سؤالات متداول
عوامل مؤثر بر قیمت طراحی وب‌سایت؟

همواره عوامل متعددی مانند: بازدهی و سرعت سایت، پنل مدیریتی قدرتمند، ترافیک سایت و تعامل کاربران با سایت، امکانات حرفه‌ای و اختصاصی و بودجه طراحی سایت در هزینه طراحی سایت مؤثر هستند.

در مجموعه افروز وب محاسبه تعرفه طراحی سایت اختصاصی چگونه است؟

تعرفه طراحی سایت توسط متخصصین مجموعه افروز وب با درنظرگرفتن عواملی مانند: نوع وب‌سایت (شرکتی، فروشگاهی و….)، کاربردها و امکانات درخواستی، میزان حجم‌هاست درخواستی، سبک طراحی، نوع دامنه، طراحی اختصاصی صفحات، پشتیبانی محتوا و ورود اطلاعات، چندزبانه بودن سایت و زمان تحویل وب‌سایت متغیر است.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.