افروز با شما تا همیشه...

سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد

سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد
مقدمه

مشهد دومین کلانشهر مذهبی جهان افزون بر 250 هزار نفر گنجایش اقامت موقت و
دائم سالانه دارد. تاکنون 1500 اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار
ملی ایران به ثبت رسیده است. این تعداد شامل 930 بنای تاریخی، 471 تپه و محوطه
تاریخی، 58 مورد میراث معنوی، 28 مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی
و دو اثر منقول هستند. در مجموع خراسان رضوی حدود 10 هزار محوطه، بنا و اثر
دارای ارزش تاریخی دارد. این استان همچنین با 90 رشته صنایع دستی دارای حدود
20 هزار هنرمند فعال در این حوزه است. 14 موزه و 22 مکان تاریخی و فرهنگی
نیز در خراسان رضوی زیر نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و
گردشگری فعالیت می‌کنند. (سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد)

 

سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد

این سوال جزئی از اسرار مشاوران و مهم ترین موضوع برای سرمایه گذاری بزرگ مشهد محسوب میشود که نیاز به بررسی دقیق و میدانی و انالیز خاص طراحی شهری وجود دارد تا پتانسیل ها و یا نیاز ها مشخص شود و بعد سرمایه گذاری بر اساس پاسخگویی به این نیاز ها انجام شود.

1. مثلا همه ما می دانیم مشهد شهری زیارتی است که به خاطر وجود مبارک حضرت امام رضا (ع) هر ساله مسافران زیادی برای زیارت و اقامت و .. به مشهد می آیند. اما آیا طراحی و ساخت و سرمایه گذاری ساختمان و مجموعه اقامتی و تفریح و تجاری و مذهبی و واحد های تولیدی مشهد جواب گویی این نیاز مسافران و مردم مشهد است؟ پاسخ خیر است دلیل بیشتر بافت های فرسوده که دیگر حتی تحمل حمل وزن خود را ندارند در مرکز شهر وجود دارد و در کنار این بافت فرسوده جدید بدون هماهنگی در حال ساخت هستند با انواع نمونه نماهای مختلف و شکل های که در کل با هم تضاد دارند و….

سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد

هدف بیشتر درصد مسافرین با درآمد های متوسط و کمتر هستند به عنوان مثال اولین سفر هر خانواده ایرانی عراقی افغانی پاکستانی و.. مشهد است البته باید گفت مسافران با درآمد های بالا هم می تواند هدف بازار قرار گیرد مثلا بازار رضا و …)

2. نیاز به ساخت محل های اسکان به صورت هتل آپارتمان ارزان در مشهد ( به علت راحتی و استقبال بیشتر خانواده محل ساخت پیشنهادی در ابتدای ورودی شهر ها اما با فاصله کمتر از نیم ساعات تا یک ساعت تا حرم مطهر )

3. نیاز به ساخت مجموعه تفریحی جالب و جدید با استاندارهای روز اما در فضا های باز نه تجاری سر پوشیده
در مکان ها حاشیه شهر های جهت معرفی بهتر ملک و پیشرفت اقتصادی یکسان در تمام مناطقه شهر مشهد (مثل انتها جمعه بازار که به کمر بندی هم دسترسی دارد و قیمت مناسبی هم دارد و امکانات زیر ساختی هم دارد)

4. نیاز به ساخت خانه با کیفت متوسط و ارزان برای افراد و خانواده متوسط که از شهرهای اطراف به مشهد مهاجرت می کنند در محله که قیمت زمین ارزان است و داری تمام امکات اولیه هستند (مثل شهرک صبا پنجتن یا چراغچی یا بلوار توس یا بلوار پیروزی در اطرف کمربندی مشهد)

5. نیاز به گسترش و ساخت واحدهای تولیدی که ارتباط مستقیمی با بازار زیارتی و مذهبی مشهد دارد مثل تولیدی کفش و لباس و کارگاه تهیه انواع سوغاتی مشهد و…(مثلا خرید سوغاتی رسم و نیاز دیرینه تمام زوار مثل لباس کفش و.. تا زغفران نبات تهیه عکس و… است و همیشه هم بازار خودش را دارد)

سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد
سرمایه گذاری توریستی ملک در مشهد

 

نکته:

برای محل احداث بایت مهم ترین فاکتور جمعیت و نیروی کار رو همیشه در نظر بگیرید با تقاضا و بوجه مالی محدود محله واحد تولیدی و… گلشهر، پنجتن، طبرسی، که دارای نیروی کاری زیاد هستند.

6. و در نهایت به روستا اطراف که مثل طرقبه، شاندیز، زشک، روستا طرف سده کارده، کارده، آل، مارشک، روستای زیبا ی جنگ و… که جهت ساخت باغ و ویلا محل های مناسب و خوش آب و هوای هستند که همیشه سرسبز هستند و فاصله کمتر از یک تا دو ساعت از مشهد دارند.

تأسیسات توریستی شامل چه عناوینی می شود؟
  • هتل، متل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، زائرسرا، خانه مسافر، اقامتگاه های بوم گردی و اقامتگاه های سنتی
  • مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، مجتمع ها، اردوگاه ها و محوطه های گردشگری، مراکز گردشگری سلامت،
  • محیط ها و پارک های طبیعت گردی، و گردشگری روستایی و عشایری، مرکز مراکز گردشگری ساحلی و دریایی
  • تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، واحدهای پذیرایی واقع در پایانه، فرودگاه مسافربری زمینی، برون شهری، دریایی و ریلی، واحدهای پذیرایی واقع در پایانه های مسافری مرزی کشور، سفره خانه سنتی، مناطق نمونه گردشگری، دهکده سلامت، دفاتر یا شرکت های خدمات سیاحتی و جهانگردی
راه اندازی کسب و کار در مشهد

زمانی‌که قصد ایجاد کسب ‌و ‌کاری را دارید، یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، ظرفیت‌ ها و نیاز‌های محیط و شهری است که می ‌خواهید کسب ‌و ‌کارتان را آنجا راه بیندازید؛ مثلا شما اگر بهترین قایق‌ های دنیا را هم بسازید، کسب‌ و کارتان در یک شهر کوهستانی یا کویری شکست خواهد خورد، چون در آنجا نیازی به قایق نیست. این مسئله در حوزه راه‌اندازی استارت ‌آپ‌ها هم اهمیتی ویژه دارد و ظرفیت‌ های بالقوه هر شهر، نقشی مهم در موفقیت انواع خاصی از کسب ‌و ‌کار‌های استارت ‌آپی ایفا می ‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که می ‌توان درباره مشهد به آن اشاره کرد، ظرفیت آن در ‌زمینه گردشگری است. حضور سالانه چند‌ میلیون زائر و گردشگر در مشهد، ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی کسب ‌و‌ کار‌های مبتنی ‌بر گردشگری در شهر ما ایجاد کرده است و از گذشته هم مشاغل زیادی به ‌صورت سنتی در این ‌زمینه ایجاد شده‌ اند. در عصر ارتباطات، حضور استارت ‌آپ ‌ها و استفاده از آخرین فناوری ‌ها و ایده‌ های تازه می ‌تواند تحول مثبتی برای گردشگری در مشهد ایجاد کند.

نتیجه گیری

خوشبختانه روند فعلی جذب سرمایه در مشهد مثبت ارزیابی می ‌شود، اما به نسبت ظرفیت و پتانسیل استان باید بستر برای جذب سرمایه گذار فراهم شود. باید تلاش کنیم تا از طریق آگاهی بخشی و شناساندن جاذبه‌ های فراوان مشهد به افراد در جذب سرمایه‌ های سرگردان کمک کنیم تا این گروه ‌ها در اقتصادی ‌ترین بخش، سرمایه خود را به کار اندازند.

 

مقالات مرتبط: طراحی وب سایت گردشگری در مشهد

 

نمونه کارها

 

بازدیدها: 3

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *