افروز با شما تا همیشه...

دیجیتال مارکتینگ راهی به سوی رتبه یک گوگل

دیجیتال مارکتینگ راهی به سوی رتبه یک گوگل

دیجیتال مارکتینگ راهی به سوی رتبه یک گوگل

گوگل یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو برای دیجیتال مارکتینگ و بدست آوردن نتایج خوب در جستجو ارگانیک می‌باشد. کلیدی‌ترین ستون دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی سئو سایت محسوب می‌شود.
دیجیتال مارکتینگ موردعلاقه‌ترین مبحث فضای مجازی در حال حاضر می‌باشد و تلاش برای برندسازی در این زمینه رو به پیشرفت است.

دو راز مهم برای بودن در صفحه اول گوگل

آیا می‌دانستید با انجام دادن این دو کار می‌توانید به لینک اول گوگل دست یابید؟! اولین گزینه تولید محتوا بهینه و ارزشمند است و دومین گزینه برندسازی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.!!!

باید این را بدانید که سئو بدون برندسازی تاثیر بسزایی در فروش نخواهد داشت. برندسازی به شما کمک خواهد کرد تا بازدیدکنندگان برای خرید به شما و محصولتان اعتماد کنند.
در ادامه درباره این دو مطلب بیشتر با هم صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

روش‌های دیجیتال مارکتینگ

هرچقدر بیشتر به روش های دیجیتال مارکتینگ مسلط باشید، شناخت بیشتری نسبت به کسب و کار از رسانه‌ها کسب خواهید کرد و می‌توانید با کمترین هزینه، بیشترین بازخورد و بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورید.
این راه‌کارها شامل استفاده از رسانه‌های جمعی به منظور توسعه برندتان می‌باشد.
باید به این نکته توجه داشته باشید که:

یک استراتژی خاص و منحصربفرد برای کسب و کارتان آماده کنید.!

(برو بالا ↑)

ابزارهای و روش‌های بازاریابی دیجیتال

برای موفقیت در تبلیغات برندتان آن هم در فضای دیجیتال باید یک پنل مناسب تهیه کرده و ابزار مناسب را انتخاب کنید. این پنل و ابزار می‌تواند تاثیر بسزایی روی فروش، موفقیت و برند شدن شما داشته باشد.

دسته بندی روش های تبلیغاتی
  • بر اساس نوع رسانه
  • بر اساس نوع مشتری
  • بر اساس کیفیت و بازخورد

همه این دسته‌ها برای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب هستند اما باید با توجه به مسائل زیر بهترین دسته و روش انتخاب شود.

  • برند مورد نظر چیست؟
  • مشتریانش چه کسانی هستند؟
  • هدفش چیست؟
  • چه فعالیت‌هایی در زمینه برند خود انجام داده است؟
  • چقدر بودجه برای این کار در نظر گرفته است؟

هنوز به دنبال یک لیست از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستید؟!

بهتر است بگویم که این یک اشتباه محض است!!!
اشتباه نکنید، روش بهتر و برتری وجود ندارد. شما فقط می‌توانید لیستی از معرفی این روش‌ها را پیدا کنید. شما نمی‌توانید بگویید کدام روش بهتر یا بدتر است.
چرا که هر روش با توجه به جایگاه برند و خصوصیاتی که دارد می‌تواند یک روش عالی یا روشی بدردنخور به نظر برسد.

سعی کنید تقلید نکنید و بهترین روش دیجیتال مارکتینگ را با توجه به نوع برندتان انتخاب کنید.

افروز وب می‌تواند مشاور باتجربه و صادقی در این زمینه برای شما باشد.

(برو بالا ↑)

دیجیتال مارکتینگ و مهمترین اصل آن

مهمترین اصلی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، استفاده درست از مشاوره است.
انتخاب یک مشاوره متعهد، مجرب و صادق می‌تواند کسب و کار شما را در حوزه دیجیتالی بسیار رونق دهد. هر کس که ادعا تخصص در زمینه بازاریابی دیجیتالی را کرد، یک متخصص در این زمینه نخواهد بود.
برای انتخاب یک متخصص خبره باید نمونه کارهای او، سوابق و کارش را مورد نقد و بررسی قرار داد.

در آژانس مشاوره دیجیتال مارکتینگ افروز وب منتظر سوالات شما هستیم. 🙂

(برو بالا ↑)

حال می‌رسیم به روش‌های دیجیتال مارکتینگ

به لیست زیر نگاهی بندازید:

  • طراحی سایت و توسعه آن
  • بازاریابی محتوا، کانتنت مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئو، ویدئو مارکتینگ
  • بازاریابی موتورهای جستجو، (SEO & SEM) (سئو یا بهینه‌سازی سایت، تبلیغات در موتورهای جستجو مانند تبلیغات در گوگل)
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • افیلیت مارکتینگ
  • تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید
  • SMS مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • رپورتاژ آگهی
  • وایرال مارکتینگ

(برو بالا ↑)
استفاده از هر کدام از این روش‌هایی که بیان شد می‌تواند برای هر کسب و کار نتیجه متفاوتی داشته باشد.

یکی از شعارهای افروز وب:

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های زیاد و متنوعی دارد.
اما اگر به دنبال ماندگار شدن هستید، کانتنت مارکتینگ یا همان بازاریابی محتوا بهترین گزینه است.

ابتدا مشتریان خود را بشناسید سپس به تعیین استراتژی تولید محتوا بپردازید.

ارائه یک ویدئو جذاب می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در تبلیغات شما داشته باشد.

شبکه‌های اجتماعی نیز این روزها نقش پررنگی در کسب و کار و درآمد دارند.

در میان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دو روش پرکاربرد نظر مخاطبان را جذب می‌کند.

(برو بالا ↑)

افیلیت مارکتینگ چیست؟

(Affiliate Marketing) یا بازاریابی معروف، یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. به این شکل که شما از بلاگرها و صفحات پربازدید و مشهور می‌خواهید شما و برندتان را معرفی کنند.
مهمترین عضو این نوع بازریابی همان ریپورتاژ آگهی می‌باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در این روش شما افرادی را پیدا خواهید کرد که در ارتباط با کسب و کار شما فعالیت دارند و کاربران زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند.
شما از آن‌ها می‌خواهید که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، شما را برای آن‌ها تبلیغ کنند.
در ایران، در حال حاضر استفاده از این روش تنها در اینستاگرام امکان‌پذیر می‌باشد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

شما متن یا مطلبی با توجه به عنوانی که در نظر دارید آماده کرده و آن را در یک سایت خبری یا مجله پربازدید ارائه می‌کنید.
اگر در چند سایت خبری معروف برند شما معرفی شود، کاربران زیادی از طریق اینترنت با شما و کسب و کارتان آشنا خواهند شد.

وایرال مارکتینگ چیست؟

Viral Marketing مهمترین بخش از تبلیغات است که شامل پست یا تبلیغی می‌شود که سریعا توسط افراد در اینترنت و فضای مجازی پخش شده و افراد زیادی را درگیر خود می‌کند.

(برو بالا ↑)

کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، سئو

حال می‌رسیم به سئو که به عنوان کارآمدترین روش و ابزار دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است.
شما باید بدانید که چرا در دنیای اینترنتی امروز، کسب و کارتان به سئو نیاز دارد؟

در دیجیتال مارکتینگ باید بدانید که از هر ابزاری چه زمان و چگونه استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان و مشتریان وفاداری را جذب کنید.
باید جایگاه خود را در موتورهای جستجو پیدا کرده و اعتماد دنبال کنندگان خود را به دست آوردید.
این مهم زمانی عملی خواهد شد که سایت شما سئو عالی و درجه یکی داشته باشد چرا که آینده کسب و کار در درنیای دیجیتالی امروز را تغییر می‌دهد.

سایت شما اگر شکیل‌ترین و عالی ترین ui را داشته باشد و درجه بالایی از ux را به خود اختصاص دهد، بدون بازاریابی در شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)، تولید محتوا (Content Marketing) یا لینک سازی داخلی و خارجی و بسیاری از موارد دیگر نمی‌تواند خود را به دیگران نشان دهد.
فاکتورهایی که در بهبود سئو سایتتان تاثیر می‌گذارد شامل مواردی مانند نوع محتوا و کلمات به کار رفته در آن، لینک‌های ورودی و خروجی، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و غیره می‌باشد.

مهمترین نکات درباره سئو سایت چیست؟!

(برو بالا ↑)

برندسازی از مزایای سئو سایت

به نام تجاری محصول یا خدمات شما برند می‌گویند. این نام یکی از مفاهیم بازاریابی است که بهینه سازی موتورهای جستجو، بزرگترین اهرم بولد شدن این برند می‌باشد.
برندسازی یکی از نتایج مستقیم سئو سایت است که با تولید محتوا مناسب، لینک سازی صحیح، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب با کسب و کار و خیلی از موارد دیگر حاصل می‌شود.

یکی از اهداف طراحی سایت تجارت و موفقیت در آن می‌باشد که بالا بردن سئو سایت کمک بزرگی در برند شدن این تجارت دارد.
بالا بودن رتبه سئو سایت باعث افزایش بازدید و جذب کاربر به سایت و در نهایت راه‌اندازی و رونق کسب و کار شما می‌شود. در این صورت است که شانس شما بین دیگر رقبا در معرفی و فروش برندتان چند برابر خواهد شد.
با رعایت فاکتورها و نکات مناسب در بهینه سازی سئو سایت تلاش کنید.

(برو بالا ↑)

درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید!

  • SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing از روش های مهم بازاریابی و به معنای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می‌باشد.
  • یک گروه و تبلیغات در فیس بوک ایجاد کنید.
  • ارائه محتوا جذاب و قابل توجه در پست منجر به موفقیت شما در شبکه های اجتماعی خواهد شد.
  • فعالیت ها و اقدامات انجام شده در مورد کسب و کارتان را به طور منظم و مداوم در صفحات اجتماعی تجزیه و تحلیل کنید.
  • تبلیغات دهان به دهان را خارج از فضای مجازی و در دنیای واقعی فراموش نکنید.
  • صادقانه و اسنان دوستانه با کاربرانتان برخورد کنید و برای اعتماد سازی در فضای دیجیتال تلاش کنید.
  • از تبلیغ مستقیم برندتان بپرهیزید.
  • سعی در ایجاد صفحات اجتماعی مثبت، آموزنده و پویا داشته باشید.
  • به نظرات کاربرنتان به موقع پاسخ دهید و برای هر یک از آن‌ها ارزش قائل شوید.
  • کمی نگاهتان را به محتوا منتشر شده یا محصولتان احساسی کنید.
  • دنبال کنندگان خود را به تولید محتوا تشویق کنید.
  • حس همراز بودن را به کاربرانتان انتقال دهید.
  • به حق مشتری همیشه توجه داشه باشید.
  • به روز باشید و تغییر و تحول را فراموش نکنید.
  • پشتکار داشته باشید.
  • از منابع معتبر و خوب برای تولید محتوا استفاده کنید.
  • تقویم محتوا را فراموش نکنید.
  • برای فروش بیشتر هدف گذاری کنید.
  • صفحه پروفایلتان را در شبکه های اجتماعی بهینه سازی کنید.
  • لینک وب سایتتان را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.
  • عملکرد رقبا را فراموش نکنید.
  • انتشار محتوا و پست‌ها را در ساعات مشخصی از روز انجام دهید.

(برو بالا ↑)

پیشنهاد افروز وب:

هدف نهایی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تبدیل مخاطب به مشتری و هوادار دائمی و وفادار

(برو بالا ↑)

بازدیدها: 11

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *