باز طراحی سایت چیست؟ چه زمانی به ریدیزاین سایت نیاز دارید؟

محبوب ترین پست ها

باز طراحی سایت چیست

باز طراحی سایت چیست؟ چه زمانی به ریدیزاین سایت نیاز دارید؟

یکی از خدمات مهم و حائز اهمیتی که از سوی شرکت‌های طراحی سایت به تمام کاربران ارائه خواهد شد باز طراحی سایت است. ممکن است برای بسیاری از افراد این سؤال به وجود آید که اصلاً منظور از باز طراحی سایت چیست؟ در پاسخ باید بیان کنیم منظور فرایندی است که به‌وسیله آن امکان بهبودبخشیدن به وضعیت کسب‌وکار شما تا حدود بسیار زیادی فراهم خواهد شد. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر طراحی مجدد سایت در زمان درست و مناسب صورت نگیرد فقط و فقط هدررفتن وقت و انرژی شما را به دنبال خواهند داشت.

با درنظرگرفتن میزان اهمیت باز طراحی سایت در بهبود رابط کاربری و افزایش ترافیک سایت، در ادامه این مقاله از سایت افروز وب همراه ما باشید. چراکه قرار است به بررسی روال استاندارد ریدیزاین وب­سایت پرداخته و نکات جذاب بسیار زیادی را در خصوص باز طراحی سایت شرح دهیم.

ریدیزاین سایت چیست؟

اجازه دهید به زبان ساده ریدیزاین یا باز طراحی سایت را توضیح دهیم؛ اگر سایت خود را به عنوان یک کافی شاپ در نظر می‌گیرید ، طراحی مجدد آن مانند تغییر دکور است. با این تعریف تفاوت بین باز طراحی سایت و انتقال واضح خواهد بود. هنگام تغییر دکوراسیون ، مکان کافی شاپ را تغییر نمی دهیم، اما با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص ، ظاهر متفاوتی به محیط فعلی می دهیم.

همین اتفاق در مورد سایت رخ می دهد. این بدان معنی است که آدرس و دامنه تغییر نخواهد کرد و ما به طور کامل سایت را جابجا نمی کنیم. درعوض ، ما ظاهر و شکل آن را تغییر می دهیم و برخی از کارکردهای آن را بهبود می بخشیم.

هدف باز طراحی یا ریدیزاین سایت چیست؟

باز طراحی سایت به عبارتی مجموعه‌ای از تکنیک‌های مؤثر برای وب‌سایت‌هایی که موفق به جذب مشتری زیاد برای کسب‌وکار خود نشده‌اند، است. در واقع ری‌دیزاین و یا باز طراحی وب‌سایت به‌صورت اصولی، می‌تواند بیزینس شما رو بسیار متحول نماید و میزان درآمد و سود شما را بهبود بخشد. توجه داشته باشید که در اصل باز طراحی سایت، تکنیک بسیار جذاب با بازدهی بالای بیزینسی است که می‌توان با استفاده از آن شکل ظاهری سایت را بهبود بخشید و میزان ترافیک سایت را افزایش داد.

برخی از کسب‌وکارها به دلیل این‌که وبسایت‌شان متناسب با خواسته‌های کاربران‌شان و نیازهای بیزینس‌شان طراحی نشده است، به ریدیزاین به عنوان راهی برای بازگرداندن مشتریان از دست رفته و جلب کاربران جدید نگاه می‌کنند. علاوه براین، بسیاری از سازمان‌ها برای استقبال از ترافیک بیشتر در هنگام رشد و گسترش مقیاس تجارت ، تصمیم می گیرند که وب سایت خود را دوباره طراحی کنند.

صرف نظر از اینکه چرا شما علاقه مند به طراحی مجدد وب سایت هستید، مهم است بدانید که پروسه ریدیزاین می‌تواند طولانی و پیچیده باشد و حتما باید بر اساس نیازی که در کاربران و مشتریان شما احساس می‌شود، صورت گیرد. همچنین به کارگیری نکات طرحی وبسایت حرفه ای به شما کمک می‌کند تا احتمال دستیابی به نتایج دلخواه خود را افزایش دهید. خوب است بدانید که ۸۰٪ از مصرف کنندگان معتقدند تجربه‌ای که با کسب‌وکار شما به دست می‌آورند، به همان اندازه محصولات یا خدماتی که شما می فروشید برای‌ آن‌ها مهم است؛ بنابراین بسیار مهم است که برای طراحی UX یا تجربه کاربری وبسایت خود، اهمیت ویژه‌ای قائل شوید.

اگر فکر می‎‌کنید ریدیزاین همان چیزی است که سایت‌تان نیاز دارد، با کارشناسان ما مشاوره کنید! ما در افروزوب می‌توانیم پروسه ریدیزاین و طراحی سایت اختصاصی را به بهترین شکل و متنساب با نیازهای شما پیاده سازی کنیم.

درخواست مشاوره طراحی سایت

هر چند وقت یک بار باید ریدیزاین وبسایت انجام دهید؟

طبق تحقیقات به دست آمده متوسط ​​طول عمر یک وب سایت ۱.۵ تا ۲.۵ سال است. از آنجا که روند طراحی سایت تغییر می کند و فناوری پیشرفت می کند، پایبند بودن به این میانگین زمانی، شما را در میدان رقابت نگه می‌دارد. با این حال ، این بازه زمانی تنها یک عدد معیار است و در آخر این شما هستید که باید تعیین کنید که چه چیزی برای وب‌سایت شما بهتر است!

عواملی که مشخص خواهد کرد که چند بار باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید:

  • هر چند وقت یکبار برند یا اهداف شما تغییر می کند؟
  • چه میزان بودجه برای طراحی و توسعه اختصاص می دهید؟
  • چه مدت وب سایت شما عملکرد و سرعت خوبی دارد؟
  • نرخ تبدیل سایت شما چقدر است؟
  • آیا وبسایت با به‌روزرسانی‌های گوگل همگام است؟

روال استاندارد تغییر وب‌سایت یا ریدیزاین سایت توسط مجموعه افروز وب چیست؟

به این موضوع توجه داشته باشید که انجام ریدیزاین وب­سایت روال و مراحل مخصوص و منحصربه‌فرد خود را به دنبال دارد.

  1. در قدم اول لازم است تا متخصصین مجموعه افروز وب،‌سایت قدیمی را به‌صورت کامل مورد تجزیه‌وتحلیل قراردهند.
  2. سپس این امکان فراهم است تا تمام اولویت‌های مدنظر کارفرما را برای باز طراحی وب‌سایت به‌صورت کامل ارائه و مشخص نمایید.
  3. در قدم بعدی سعی می‌شود بخش‌هایی که احتیاجی به تغییر ندارند را شناسایی کنند.
  4. سپس متخصصین ما یک فهرست کامل از تغییرات مدنظر ایجاد می‌کنند.
  5. در قدم‌های بعدی حتماً باتوجه‌به هدف کارفرما و درنظرگرفتن اهداف جدیدی که برای وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اید، اقدامات لازم جهت ریدیزاین وبسایت شروع می‌شود.

توجه داشته باشید که پشت سر گذاشتن هر یک از مراحل گفته شده اهمیت بسیار زیادی دارد، پس باید نهایت دقت و تجربه تیم مدنظر برای آن به کار گرفته شود.

قبل بازطراحی سایت
قبل بازطراحی سایت
بعد بازطراحی سایت
بعد بازطراحی سایت

دلایل بسیار مهم ریدیزاین کردن سایت چیست؟

تا به اینجای کار با این مورد که منظور از باز طراحی سایت چیست آشنا شدید. ریدیزاین سایت بنا به دلایل مختلف و متعددی انجام می‌شود که ما در ادامه قصد داریم چندین مورد مهم و حائز اهمیت آن را در اختیار شما قرار دهیم.

۱- ایجاد تجربه بهتر برای کاربری

تجربه کاربری را به نام UX می‌شناسند و نباید آن را با رابط کاربری UI اشتباه بگیرید. تجربه‌های کاربری به‌عنوان یک‌رشته مهم از طراحی محسوب می‌شوند که هر یک از آنها نیز موفقیت بسیار زیادی برای یک وب‌سایت را به دنبال دارند.

به طور مثال اگر بخواهید از یک وبسایت خرید اینترنتی کنید، چنانچه بارگذاری آن کند صورت بگیرد در عرض چند ثانیه از خرید منصرف خواهید شد. مواردی مثل سرعت بارگذاری می‌توانند تاثیر چشم گیری بر روی تجربه کاربری بگذارند و در ریدیزاین سایت مورد اصلاح قرار می‌گیرند.

ریدیزاین سایت

۲- اصلاح بخش‌های مختلفی از سایت که دارای مشکل هستند

ممکن است پس از تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌تان با ابزارهای مختلف متوجه شده باشید که اکثر مخاطبان و کاربران از یک محدوده‌ای به بعد، از سایت خارج شده‌اند. در چنین مواقعی، ریدیزاین سایت می‌تواند این زنجیره خروج را بشکند و کاربران را بیشتر در سایت شما نگه دارد.

۳- اصلاح وب‌سایتی که قابل‌اجرا در تلفن همراه نیست

به‌خوبی از این موضوع اطلاع دارید که امروزه باتوجه‌به پیشرفت روزافزونی که در زمینه‌های مختلف رخ‌داده، کمتر کسی برای چک‌کردن یک سایت زحمت روشن‌کردن سیستم کامپیوتر را به خود می‌دهد؛ بنابراین نتایج تلفن همراه اهمیت ویژه‌ای هم برای کاربر و هم برای گوگل دارد.

توجه داشته باشید که باید تمام صفحات وب‌سایت و عملکردهای آن را به‌صورت دقیق بررسی کنید. همچنین از این موضوع اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکل جدی جهت باز کردن صفحه شما روی گوشی موبایل وجود ندارد. شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از تست Mobile Friendlz سرچ کنسول به دست آورید و در صورت وجود هرگونه مشکل، باید برای باز طراحی سایت ریسپانسیو یا همان ریدیزاین اقدامات لازم را انجام دهید.

ری دیزاین سایت

خوب است بدانید که برخی فریم ورک‌ها مانند لاراول، نه تنها سرعت سایت شما را بهبود می‌بخشند، بلکه قابلیت اختصاصی سازی برای نتایج موبایل را هم به شما می‌دهند. اگر برای طراحی سایت با لاراول به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، به صفحه لینک شده سری بزنید.

چه زمانی وقت باز طراحی سایت است؟

به طور خلاصه در یک نگاه کلی علت ریدیزاین کردن سایت می‌تواند به‌خاطر موارد زیر باشد:

  1. هر زمان که حداقل یک سال از آخرین تغییر گذشته است و شما طی این یک سال هیچ تغییری در ساختارهای سایت ایجاد نکردید.
  2. هنگامی که الگوریتم های جدید معرفی شدند و سایت شما با این الگوریتم ها همخوانی ندارد.
  3. هر زمان که احساس کردید بازخورد مناسبی از کاربران سایت دریافت نمیکنید.
  4. هر زمان که به ساختار جدید در سایت نیاز داشتید.
  5. هنگامی که از طراحی کنونی خسته شده اید.

آیا طراحی مجدد (بازطراحی) سایت ضروری است؟

اما آیا این کار همواره ضرورت دارد؟ در ادامه، دلایل مهمی را بررسی می‌کنیم که نشان از ضرورت بازطراحی سایت دارد. دنیای وب دائم در حال تحول است و استانداردهای طراحی به‌سرعت تغییر می‌کنند. اگر سایت شما هنوز با طراحی قدیمی عرضه می‌شود، ممکن است کاربران شما را نادیده بگیرند. این روند می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد و اطمینان حاصل کند که وب‌سایت شما با دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف سازگار است.

ریدیزاین چیست
ریدیزاین چیست

مراحل اصلی بازطراحی وب‌سایت

بازطراحی سایت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند برای تضمین ماندگاری و افزایش کارایی سایت خود انجام دهند. در این قسمت، مراحل کلیدی بازطراحی را که به طور مستقیم بر کارایی، جذب و حفظ مشتری تأثیر می‌گذارد، بررسی می‌کنیم.

• ثبت آمار عملکرد فعلی سایت

پیش از آغاز هر گونه فرایند ریدیزاین سایت، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIها) فعلی وب‌سایت خود را ثبت کنید. این شامل نرخ تبدیل، میزان پرش، زمان میانگین سپری‌شده در سایت و تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد است. این داده‌ها پایه‌ای برای مقایسه و اندازه‌گیری موفقیت شما خواهند بود.

• تعیین هدف طراحی مجدد سایت

باید اهداف واضحی برای بازطراحی تعیین کنید. آیا هدف افزایش فروش است، بهبود برندسازی، یا بهبود تجربه کاربری سایت؟ اهداف شما باید هدایت‌کننده برنامه‌ریزی و تاکتیک‌های شما در فرایند بازطراحی باشند.

قبل ریدیزاین سایت
قبل ریدیزاین سایت

• تعریف برند و پیام آن

برند شما باید با صدایی واحد صحبت کند. در نتیجه، فرصتی برای بازتعریف برندسازی و پیام‌رسانی شما به بازدیدکنندگان است. باید اطمینان حاصل کنید که هویت برند شما از طریق طراحی گرافیکی، محتوا و تعامل کاربری به‌درستی منعکس می‌شود.

• تعریف پرسونای مشتری

آشنایی با مخاطبانی که می‌خواهید جذب کنید ضروری است. پرسونای مشتری شامل جزئیاتی از قبیل سن، جنس، علایق، نیازها و رفتارهای خرید کاربران است. این پرسوناها باعث ایجاد ارتباط بهتری با مخاطب موردنظرتان می‌شود.

بعد ریدیزاین سایت
بعد ریدیزاین سایت

• تحلیل بازار رقابت

درک رقابت و بازاری که در آن عمل می‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار شامل تحلیل سایت‌های رقبا و ایده‌گیری از ویژگی‌هایی است که می‌توانند به بهبود سایتتان کمک کنند، همچنین شناسایی فرصت‌های نوآورانه‌ای که می‌توانند به شما امکان دهند تا از رقبا پیشی بگیرید.

• بازطراحی و انتشار نسخه جدید سایت

پس از تحقیق و برنامه‌ریزی، بازطراحی واقعی آغاز می‌شود. در این مرحله، طراحان و توسعه‌دهندگان وب با همکاری نزدیک به ایجاد طراحی جدید، بهینه‌سازی محتوا، و ادغام ویژگی‌های جدید برای بهبود کلی سایت می‌پردازند. پس از تکمیل، نسخه جدید سایت بادقت تست و بررسی می‌شود و سپس مرحله انتشار آن فرامی‌رسد.

هدف ریدیزاین سایت

هزینه باز طراحی سایت (طراحی مجدد) چقدر است؟

هزینه باز طراحی یک سایت (طراحی مجدد) می‌تواند بسیار متغیر باشد و بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌گردد. در زیر به برخی از این عوامل که مستقیماً بر هزینه بازطراحی اثر می‌گذارند، اشاره می‌کنیم:

اندازه و پیچیدگی سایت

هزینه‌ طراحی سایت و بازطراحی آن مستقیماً با تعداد صفحات و قابلیت‌های موردنیاز سایت ارتباط دارند. یک وب‌سایت با صفحات و ویژگی‌های بیشتر، به طور قابل‌توجهی گران‌تر از یک سایت کوچک‌تر و ساده‌تر خواهد بود.

کیفیت طراحی و توسعه

هزینه‌ها نیز به مهارت و تجربه طراحان و توسعه‌دهندگان بستگی دارد. استخدام یک آژانس باتجربه یا فریلنسر مطرح می‌تواند هزینه‌های بالاتری نسبت به کار با تیم‌های کم‌تجربه یا متوسط‌تر به همراه داشته باشد. افروز وب، یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در مشهد و ایران می‌باشد که می‌تواند با قیمتی منطقی، نیازهای شما را پیاده سازی کند.

پیچیدگی‌های فنی

ویژگی‌های پیچیده‌تر مانند سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) سفارشی، ادغام‌های پیچیده با سیستم‌های ثالث، و تکنولوژی‌های جدید باعث افزایش هزینه‌های بازطراحی می‌شوند.

تست و بهینه‌سازی

پس از اتمام طراحی و توسعه، مرحله تست برای اطمینان از عملکرد صحیح در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف ضروری است. همچنین، بهینه‌سازی‌های اضافی مانند تست A/B می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد.

برای کسب آگاهی دقیق در مورد هزینه‌های بازطراحی وب‌سایت و بهره‌مندی از مشاوره تخصصی، تیم ما از متخصصین حرفه‌ای همواره آماده پاسخگویی به سؤالات شماست. با تماس با ما، شما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای سفارشی، برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی‌های بازطراحی بهره‌مند شوید که متناسب با نیازهای منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما طراحی شده‌اند. اعتماد شما به ما فرصتی است برای ایجاد تغییرات مؤثر و دربرگیرنده که تضمین‌کننده رشد و موفقیت آنلاین شماست. برای شروع این مسیر تحول‌آمیز، همین امروز با ما تماس بگیرید.

ریدیزاین وبسایت

کلام پایانی

در این مقاله نکات مهمی در خصوص باز طراحی سایت را در اختیار شما قرار دادیم. در انتها باید به توضیح این موضوع بپردازیم روال استاندارد تغییرات یک وب‌سایت به‌صورت یک‌ساله است و ما این پیشنهاد را به شما می‌دهیم که در بازه زمانی یک‌ساله حتماً جهت تغییر وب‌سایت خود اقدامات لازم را انجام بدهید.

ریدیزاین وب­سایت یا همان باز طراحی تأثیر بسیار خاص و بسزایی در تجربه کاربران وب‌سایت و ربات‌های گوگل به دنبال دارد. چنانچه هر یک از وب‌سایت‌ها به‌صورت منظم و درست تغییرات روبه‌رشدی برای وب‌سایت خود برنامه‌ریزی کنند از نظر گوگل به‌عنوان یکی از سایت‌های به‌روز و استاندارد شناخته می‌شوند. در این زمینه ما پیشنهاد می‌دهیم حتماً جهت ریدیزاین کردن سایت خود، با تیم حرفه‌ای و شناخته شده افروز وب در تماس باشید.

سؤالات متداول

مزیت اصلی ریدیزاین کردن سایت چیست؟   

به کمک باز طراحی سایت شما می‌توانید به‌راحتی با شناخت نیاز مخاطبان عملکرد وب‌سایت را به‌صورت کامل مورد ارزیابی قرار داده و با استفاده از یک تکنولوژی جدید امکان استفاده از سایت را برای مخاطبین خود لذت‌بخش‌تر از همیشه کنید.

در چه مواقعی باید برای ریدیزاین وب­سایت اقدام کرد؟

با درنظرگرفتن این موضوع که گوگل به‌صورت منظم الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کند، پیشنهاد می‌دهیم که حداقل هر ساله این کار را انجام دهید. به عبارتی، اگر وب‌سایتی به‌صورت منظم تغییرات روبه‌رشدی روی وب‌سایت خود داشته باشد، از نظر گوگل یک وب‌سایت به‌روز و استاندارد است.

هدف از باز طراحی سایت چیست؟

باتوجه‌به اهداف تجاری که در نظر دارید این امکان فراهم است تا جهت افزایش ترافیک، تغییر نام تجاری، یا بهبود تجربه کاربران و غیره از ریدیزاین وب­سایت استفاده نمایید.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.