آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت چهارم

محبوب ترین پست ها

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت چهارم

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت چهارم

آموزش تحلیل تمپلیت سایت (قسمت چهارم) – مدرس سید حسام زنوزی

 

دلایل استفاده از ‌تجزیه و تحلیل ‌وب سایت

وب سایت‌هایی که با تدارک محتوا، متن و… سر و کار دارند،
ابزارهای دقیقی برای یافتن یا دانستن اینکه چقدر موارد افشا
شده ارزشمند هستند، ندارند. در شرایط کسب و کار، سنجش
بازده بر سرمایه محتوا استفاده از تحلیل‌های وب پیچیده را
ممکن ساخته است. به منظور ارزیابی ارزش وب سایت خود،
تحلیل ‌های کمی و کیفی هر دو مهم هستند.
(آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت چهارم)

  • تحلیل‌های کمی و کیفی

تحلیل کمی اطلاعات را با توجه به ارزش عددی و آماری محتوا با بیان اینکه کاربران چه کارهایی انجام می‌دهند ارائه ‌می‌دهد، در حالی که تحلیل کیفی به کسب و کار کمک ‌می‌کند که ببیند که چگونه کاربران با محتوا در تعامل هستند. این می‌تواند به شما در مورد اهداف بازدید کاربر و اثربخشی محتوای شما چیزهایی بگوید. ‌تجزیه و تحلیل ‌وب به توسعه دهنده محتوای وب اجازه ‌می‌دهد که بینشی را در مورد اینکه به منظور افزایش ترافیک وب چه چیزی به کاربران ارائه دهد، کسب کند.

  • برنامه ریزی محتوا

‌تجزیه و تحلیل ‌وب می‌توانند در عرصه برنامه ریزی محتوا به منظور یافتن اینکه چه نوع آیتم یا عناصری ممکن است مشکل زا یا افزونه باشند استفاده میشوند. با استفاده از این داده ها، این به سادگی مقایسه ‌می‌شود و با عملکرد یک دوره با دوره قبلی استفاده از این اعداد به منظور طراحی روند رشد کسب و کار ساده است. اگر وب سایت ترافیک کافی را اتخاذ نکند و کسب و کار شما یک مدل سازی مجدد جدی را در نظر بگیرد، ‌تجزیه و تحلیل ‌وب می‌توانند به درک اینکه آیا ممکن است یک سرمایه گذاری اساسی باشد یا نه کمک کند.

دلایل استفاده از ‌تجزیه و تحلیل ‌وب سایت

وب سایت‌ها می‌توانند دریابند که آیا کاربران آن‌ها راضی شده اند یا نه. آنهایی که محتوا را تولید ‌می‌کنند به صورت قابل مشاهده‌ای به دانستن اینکه چقدر موفقیت آمیز بوده است علاقه دارند چرا که آن‌ها می‌توانند از این دانش برای تصمیم گیری در مورد محتواهایی که در آینده تولید ‌می‌کنند استفاده کنند.

  • تاثیر تصمیمات بازاریابی

بازاریابی یک عرصه مهم است که تحت تاثیر نتایج ‌تجزیه و تحلیل وب است. مالکین وب سایت می‌توانند به وضوح دریابند که چگونه کاربران به وب سایت آن‌ها دسترسی می ‌یابند، مثلا از طریق وب سایت ‌های دیگر یا یک لینک متفاوت. به همین روش، آن‌ها می‌توانند از این کانال‌ها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

به منظور محاسبه اینکه آیا یک کمپین تبلیغاتی موفق آمیز است یا نه، وب سایت‌ها می ‌توانند استفاده خوبی از داده‌های حاصل شده از ‌تجزیه و تحلیل ‌وب داشته باشند. وب سایت ‌ها معمولا از پورتال ‌های بین المللی اطلاعات استفاده ‌می ‌کنند و آن‌ها محل جغرافیایی بازدید کنندگان را با تحلیل داده کشف ‌می ‌کنند. در این روش استراتژی ‌ها و محتواهای آن‌ها می‌توانند متناسب با فرهنگ؛ ویژگی‌ های اخلاقی و شخصی کاربرانی که جذب ‌می ‌کنند، تغییر کنند.

چند سایت برتر آنالیز سئو

 

WooRank

یکی از بهترین و سریع ترین سایت های آنالیز سئو، سایت وورنک WooRank می باشد که با “بررسی فوری وب سایت”، یک گزارش اجمالی از سئو داخلی و سئو خارجی سایتتان ارائه می دهد. بدون ارتقا دادن به نسخه ی پولی، فقط می توانید تعداد محدودی گزارش بگیرید، اما می توانید گزارش های از قبل انجام شده را مشاهده نمایید. همچنین، این ابزار به شما ۷ روز استفاده رایگان بدون محدودیت را پیشنهاد میدهد که می توانید تعداد نامحدودی گزارش بگیرید. برای استفاده از این ابزار آنالیز سئو، وقتی وارد این سایت شوید  و سپس، url سایت خود را وارد کنید و دکمه “Create Review” را بزنید.

آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت چهارم

 

SEO Site Checkup

سایت SEO Site Checkup، یکی از سایت های آنالیز سئو رایگان است که سایت شما و سایت رقبای انتخابی را آنالیز می کند. بر اساس نتایج آنالیز، یک نمره بر حسب عدد به موارد بررسی شده می دهد.  بخش هایی که این ابزار آنالیز سئو، مورد بررسی قرار می دهد، از این قرار است:

  • مشکلات متداول سئو (Common SEO Issues): این بخش، تمامی موضوعات مربوط به سئو را بررسی می کند. (برای مثال، بررسی میزان کلمات کلیدی در قسمت های مهم، وجود فایل robots.txt و فایل سایت مپ (sitemap.xml)، کد های  html و بررسی url های سایت)
  • بهبود سرعت سایت (Speed Optimizations): این بخش، موارد مربوط به سرعت لود سایت را مورد بررسی قرار می دهد، برای مثال: سایز صفحه، کَش سایت، سرعت سرور و مواردی از این قبیل)
  • امنیت و سرور (Server & Security): این بخش خصوصیات بارز مرتبط با هاست و امنیت صفحه را مورد بررسی قرار می دهد. 
  • قابلیت استفاده از موبایل (Mobile Usability): این بخش، با فراهم کردن اسکرین شات سایت شما در صفحه موبایل، بررسی می کند که آیا سایت شما mobile friendly هست یا نه.
  • شبکه های اجتماعی (Social Media): این بخش، دستاوردهای سایت شما در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد.
  • وب معنایی (Semantic web): این بخش مشخص می کند که آیا سایت شما از داده های ساختاری استفاده می کند یا نه (برای مثال اسکیما (schema.org) یا microdata)
چند سایت برتر آنالیز سئو

Site Auditor

سایت آدیتور، یکی از سایت های آنالیز سئو می باشد که اطلاعات خوبی از سایت شما ارائه می دهد. بعد از این که از Site Auditor استفاده کردید، این سایت، گزارش کلی از سئو سایت شما  را در اختیارتان قرار می دهد. این ابزار توسط Raven Tools فراهم شده که بخشی از برنامه اینترنت مارکتینگشان بوده است.

⇐ Site Analyzer

Site analyzer یکی دیگر سایت های آنالیز سئو است که ۷۱ داده به صورت نکته ای به شما ارائه می دهد که در ۵ گروه دسته بندی می شوند. بعد از اینکه آنالیز روی سایتتان انجام شد، این سایت آنالیز سئو یک گزارش اجمالی به شما ارائه می دهد که شامل رتبه جهانی، دسترسی پذیری، طراحی، چند رسانه ای و رتبه های شبکه ای می باشد.

⇐ Free seo analysis by Web Gnomes

این سایت آنالیز سئو، اطلاعات مفیدی از وضعیت فعلی سایت شما در اختیارتان می گذارد. ابزاری که این سایت آنالیز سئو در اختیار شما می گذارد، URL سایت شما را به همراه ۲۰ فکتور مهم در سئو داخلی در صفحه بررسی می کند و سپس نتایج را در گزارشی ارائه می دهد که به ۵ دسته تقسیم می شود.

مقالات مرتبط: آموزش تحلیل تمپلیت سایت قسمت سوم

 

نمونه کارها

 

[instagram-feed]

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.